b_r Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvis du knekker denne, har du skills! Er klar over at jeg bruker Mac, men instillingene på modemet er basert på html og er det samme på alle plattformer. Vet også at Hardware.no er i mot ulovlig nedlastning, men torrent kan også brukes til lovlig aktivitet. Har problemer med åpning av porter på min Thomson SpeedTouch 510i. Her er maskinvare og programvare som brukes: iMac G5 Airport Express Thomson Speedtouch510i Mac OS X 10.4 Azureus 2.3.0.4 Dette har jeg gjort: Airport Admin-verktøy> Fjernet distributering av ipadresser på Airport Express. Systemvalg> Lagt inn porten som skal åpnes som unntak i brannmuren. Systemvalg> Haket av for manuell instilling av DHCP, slik at jeg får konstant inside IP. http://10.0.0.138/> stilt inn Speedtouchen til å åpne porter under NAPT, under advanced-menyen. Lagt inn en NAPT-entry og fylt inn følgende felter: Inside IP, Outside IP, Inside Port, Outside Port. Valgte Apply. Azureus> Stilt inn Azureus til den samme porten. Alt har fungert greit før, sikkert en måned nå. Azureus får grønne smilefjes, dvs. at den registrerer at porten er åpnet, og laster ned det linja tåler. Problemet er at det hele har vært svært ustabilt. Det merkes først og fremst ved at Azureus gikk fra hastigheter på 100 kb til 1 kb på samme torrent i løpet av minutter. Noen ganger stopper det helt opp. Hvis jeg da går inn på menyen til SpeedTouchen (http://10.0.0.138/) kan jeg se "State", eller status, for NAPT-entrien. Her står det "Established" når alt funker fint. Når ting ikke fungerer derimot veksler den state hele tiden. Prøver refresh vært sekund og state endrer seg fra gang til gang?!? Disse er den innom: ESTABLISHED WAIT FIN_WAIT CLOSE Alt i tilfeldig rekkefølge. I tillegg generer den av og til tre ekstra NAPT-entries, som har samme instillig som den orginale, men mangler outside eller inside ip, eller begge, for den saks skyld. En av de har bestemt seg for å åpne port 6884, istedenfor 6881. Nå begynner forvirrelsen. Tålmodig sletter jeg nykommerne. Det funker! I hvert fall et par minutt, før de tre fremmede er tilbake igjen. Nå begynner jeg å bli irritert. Sletter alle entriene for å starte med blanke ark. Skriver inn det samme som jeg orginalt skrev inn, apply. "Error: The NAPT-entry could not be applied". WTF?!?! Prøver å lage en med andre tall enn de jeg nettopp tastet inn. Det funker. Nå skal jeg lure SpeedTouchen tenker jeg, å skal prøve å endre tallene i den jeg nettopp opprettet. "Error: The NAPT-entry could not be changed". Ok. Sletter alt igjen og lar meg å Speedtouchen få litt hvile. Går innpå igjen og prøver på nytt, og nå funker det plutselig, porten er åpen! I skrivende stund fungerer det faktisk, men det er dog bare 2 minutter siden jeg fikk det til. Stoler vel ikke helt på at alt er bra nå. Der ja. Nå står det "TIME_WAIT". Noen som har erfaring og kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå