Barkster Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Da har lisenskontroløren vært på besøk hos meg og jeg lurte meg unna nok en gang Driver å flytter så tv'n er ikke her heldigvis så da slapp jeg unna denne gangen også.Personelig synes jeg lisensen til Nrk er noe dritt så jeg kommer til å lure meg unna så lenge jeg klarer.Ser jo nesten ikke på tv uansett og hvertfall ikke Nrk for de kanalene synes jeg er litt for gammeldags hvis dere skjønner hva jeg mener.Men nok om meg. Er det noen fler som har lurt seg unna lisenskontrollen her da? eller er det mange trofaste kunder her som betaler? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Lisensen ble opprettet da kun et fåtall hadde TV slik at kun de med TV betalte for NRK. Nå har alle en TV (eller tre) og personlig synes jeg lisensen kunne blitt bakt inn i skatten. Da hadde man ikke merket den så godt, og klagestrømmen ville blitt dramatisk redusert. I tillegg kunne NRK spart pengene som nå går til lisensavdelingen, og brukt de på programmer i stedet. Dette har blitt diskutert omhyggelig på forumet før, og konklusjonen har hver gang blitt at noen synes det er greit (fordi NRK i deres øyne er den beste kanalen) mens de som aldri ser på NRK (fordi det i deres øyne er en dårlig kanal) mener lisensen burde avskaffes. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Fikk med meg bestefar og kjøpte tv i hans navn, de finnes nemlig ikke de tre tv'ene som er her i huset Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 TV-lisensen blir ikke finansiert gjennom personskatten av flere grunner. Avgiften skulle sikre presseriheten til NRK. Kanalen skulle kunne være skeptisk til regjeringen uten at de kunne gi mindre til NRK gjennom statsbudsjettet. Derfor villle man at NRK skulle få et bestemt beløp fra vær TV eiende husholdningDen skulle også sikre at alle som hadde TV måtte betale selv om man var nullskattere. Personlig mener jeg at Lisensen er en grei ting. Man ønsker selvsagt ikke betale skatter og avgifter, men jeg mener at jeg får nokk igjenn for avgiften. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Dette er diskutert opp og ned i PRS. Har dere noe å tillføye, så ta det opp der og ikke i søppel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) *Det er uansett stortinget (eller var det regjeringen?) som bestemmer hvor mye lisensen skal økes med vært år. Så grunnene Snillingen nevner for at den ikke er bakt inn i skatten, høres ikke helt riktig ut. *Ellers burde kanskje NRK kuttet ut reklamen (sponsing, Norsk Tipping) om de vil fremstå som en reklamefri lisensfinansiert kanal?) *Og de som aldri ser på NRK betaler jo 2000 kroner i året for et produkt de ikke ønsker å benytte. Man blir jo påtvunget å betale noe enten man vil ha det eller ikke. *Og sist men ikke minst, fremstå som en statskanal og ikke en komersiell kanal som dilter etter TV2, TV Norge, TV3 og andre komersielle kanaler, bare fordi de har mistet noen seere etter at de mistet monopolet. Hvorfor skal NRK motprogrammere til de grader når det ikke er deres oppgave? EDIT: Ble stengt mens jeg skrev mitt svar. Sorry. Endret 20. oktober 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg