Tøffli Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg fikk FEAR i dag, og må si at jeg er virkelig skuffet over ATI kortet mitt, opsettet mitt er som følger: AMD 64 3500+ 1024MB Corsair Value PC3200 Connect 3D X800GTO Og jeg sliter meg spent i hjel med å kjøre FEAR... det både lagger og får FPS drops, og jeg kjørte demoen helt fint med P4 3,0Ghz sammen med et Gainward 6600GT kort. Er fullversjonen virkelig så sketremt mye mer krevende, eller er virkelig ATI så dårlige på de nyeste spillene? Husker at jeg kjørte både Chronickles Of Riddic, FarCry og Splinter Cell mye bedre før... jeg vet at nVidia har en fordel i disse spillene med SM3 osv... Men X800GT sies jo skal knuse 6600GT, og X800GTO enda mer... Kan det vere mulig at noe er galt her? Eller er dette fiset i nyeste driverene? Kjører nå Omega basert på 5.9. Ærlig talt... om dette ikke alr seg fikse er det rett over til 7800GTX... hadde egentlig regnet med å ha dette kortet til de nye nVidia kortene med 512MB kommer... men orker virkelig ikke en slik ytelse Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du kan vel sikkert legge inn siste driver, og se om det hjelper... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Vet hva du snakker om "Tøffli". Jeg kjørte demoen kjempefint, mens fullversjonen hakker som et h*****e. Så tror faktisk at det er noe galt med fullversjonen av F.E.A.R, da jeg kjørte alt på full guffe (2xaa og 4xaf) med helt ok og spillbar fps på ca 30-40 i demoen. I fullversjonen er tydeligvis dette plaint umulig, da jeg må skjære ned på både AA&AF samt alt av "high-end features". Så håper at dette er noe Siera fikser på snarest, da det ødelegger hele spillgleden hos meg. Har forøvrig prøvd med både Catalyst 5.4 og 5.9 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det må være en bug .... fullversjonen skulle jo ha tildels mye bedre ytelse enn demoen i følge sierra .. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 jeg har fear og det går glatt her og jeg bruker high-end features og det ble bare bedre med 81.85 driverne....bruker 7800gt Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Har det ikke allerede kommet en patch til dette spillet? http://www.sierra.com/file_list.do?gamePlatformId=1833 Scroll litt ned på siden til updates Mvh Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Vet hva du snakker om "Tøffli". Jeg kjørte demoen kjempefint, mens fullversjonen hakker som et h*****e. Så tror faktisk at det er noe galt med fullversjonen av F.E.A.R, da jeg kjørte alt på full guffe (2xaa og 4xaf) med helt ok og spillbar fps på ca 30-40 i demoen. I fullversjonen er tydeligvis dette plaint umulig, da jeg må skjære ned på både AA&AF samt alt av "high-end features". Så håper at dette er noe Siera fikser på snarest, da det ødelegger hele spillgleden hos meg. Har forøvrig prøvd med både Catalyst 5.4 og 5.9 5036540[/snapback] Jeg hadde ikke testet demoen da jeg skrev den øverste posten, men installerte og testet den nå. Og joda, den funker faktisk bedre... fikser den nyeste patchen dette problemet? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 5.10 er nyeste driver. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) har nvidia 6800, og fear går bedre nå enn i demoen. Endret 20. oktober 2005 av mushi Lenke til kommentar
Downy Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Jeg har installert nyeste patch til fear. Hos meg lagger det utrolig med alt på fullt. Går ikke ann å spille med alt på fullt. Men når jeg legger alt på medium, kjermen på 1024x768 + kjører antialias på x1, eller var det anistrop filtrering x1. Det er i hverfall det som gjør at strekene blir litt mer naturlige. Da går det ann å spille. Men jeg merker att maskinen jobber. Men så har jo ikke jeg det beste utstyret heller. Pentium 4, 2,4 Mhz Radeon 9800pro 128 mb. 1.25 GB Ram. Endret 16. januar 2006 av Downy Lenke til kommentar
tomin Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 det har ikke slått deg at det kan være andre ting enn akkurat noe feil i spillet , gårbra her med et 850xt kort Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Joda... det har faktisk slått meg. Har nå testet med nye drivere og alt som er. Men det er vel litt lite sannsynlig at det er kun FEAR maskinen min sliter med. FarCry kan jeg jo skru opp så det suser... og det samme med så og si alle andre spill jeg eier. At FEAR demoen går glatt er også litt rart... og når man tenker på det, er det lite sannsynlig at fullversjonen er så mye mer krevende at det nesten blir uspillbart. Hvis det var drivere du tenkte på, så har jeg oppdatert driverene til skjermkortet.. uten hell. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Og jeg sliter meg spent i hjel med å kjøre FEAR... det både lagger og får FPS drops, og jeg kjørte demoen helt fint med P4 3,0Ghz sammen med et Gainward 6600GT kort. 5036096[/snapback] Ikke testet demoen? Går utifra du mener at du ikke har prøvd den med ATI skjermkortet? Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 mener å ha lest her på forumet at nvidia hadde gått ut med en melding om at fear i fullversion ble mye vanskeligere å kjøre enn demoen. samt så tror jeg at av og til kommer et spill som ikke helt er riktig for et og annet kort,i mitt tilfelle er det bf2,der dropper fps å lagger noe sinnsykt når jeg kjører alt på high,mens alle andre spill går som det griner med alt på max,tilogmed quake som jeg planlegger å kjøpe så snart det kommer ut. vent å se om det kommer en patch,å vent til de nye 5.11 driverne til ati kommer ut,de har visst lovt gull å grønne skoger Lenke til kommentar
wiak Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) alså F.E.A.R er ganske nytt og da kan man ikke spille det med ALT på for da får man det litt laggy/hakkete, X800 GTO er dårligere en X800XT og X850PRO/XT og ja hva var instilligene på nvidia kortet og på ati? er AF og AA på fullt for ATi og ikke på NVIDIA?? Endret 21. oktober 2005 av wiak Lenke til kommentar
wiak Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har installert nyeste patch til fear. Hos meg lagger det utrolig med alt på fullt. Går ikke ann å spille med alt på fullt. Men når jeg legger alt på medium, kjermen på 1024x768 + kjører antialias på x1, eller var det anistrop filtrering x1. Det er i hverfall det som gjør at strekene blir litt mer naturlige. Da går det ann å spille. Men jeg merker att maskinen jobber. Men så har jo ikke jeg det beste utstyret heller.Pentium 4, 2,4 Mhz Radeon 9800pro 128 mb. 1.25 MB Ram. 5037269[/snapback] F.E.A.R kan man _IKKE_ spille på fullt med AA og AF det går ikke på så gammelt kort (ATI Radeon 9800 **) men anyway Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har ett ATi X800XT kort og en 2800+cpu + 1536mb ram, og jeg kjører default settings på F.E.A.R.. Default settings er jo det pcen setter selv.. Og alt er på High/Maximum.. 1024*768*32, High/Maximum på details og 4AF Så det går fint Lenke til kommentar
Downy Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har installert nyeste patch til fear. Hos meg lagger det utrolig med alt på fullt. Går ikke ann å spille med alt på fullt. Men når jeg legger alt på medium, kjermen på 1024x768 + kjører antialias på x1, eller var det anistrop filtrering x1. Det er i hverfall det som gjør at strekene blir litt mer naturlige. Da går det ann å spille. Men jeg merker att maskinen jobber. Men så har jo ikke jeg det beste utstyret heller.Pentium 4, 2,4 Mhz Radeon 9800pro 128 mb. 1.25 MB Ram. 5037269[/snapback] F.E.A.R kan man _IKKE_ spille på fullt med AA og AF det går ikke på så gammelt kort (ATI Radeon 9800 **) men anyway 5037752[/snapback] Noen som hvet om det blir noen ytelses økning med Gigabyte Radeon X800XL 256Mb, istedenfor Radeon 9800pro 128MB på en Pentium 4 2,4 Ghz og med 1.25 GB Ram? Eller vil pc'n min være en for stor flaskehels med Radeon X800XL 256Mb? Noen med lignende pc, og med Radeon X800XL 256Mb? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Veit ikke jeg, har et Radeon 9800 Pro, jeg kjører alle grafikksettings på Medium i 1024x768 og det går fint nok til at jeg kan spille uten store problemer. Blir litt hakking når man akkurat har lasta inn et brett, første gang jeg knuser et vindu osv. Har 1GB Ram og AMD XP 2600+. Gidder ikke prøve settings som gir rød beskjed om at kortet ikke takler det. Bare så dere vet det, det ser GRÅDIG fint ut på medium settings også. Man MÅ ikke ha på absolutt alt av effekter for å kunne spille det. Endret 21. oktober 2005 av Bitex Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) spilte demoen med 9800xt, gikk helt fint med ok grafikk 800*600 medium tror jeg det var.(er litt fpsavhengig) kjørte fullversjontesten akkurat med x850xt(samme sys) og får 68fps i avarage. (auto settings) Endret 21. desember 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå