Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcn min restarter seg :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir (for å si det pent) noe problematisk å hjelpe deg når du ikke kommer med noe informasjon utover at den slår seg av. Det kan forårsakes av stort sett alt. Med den informasjonen du kommer med kan jeg like gjerne foreslå en teori om at muterte gnomer fra en søplecontainer utenfor toten landhandleri på snedig vis har kommet seg inn i PCen din, og teller ca til 120 etter at du slår den på før de napper ut strømforsyningen til hovedkortet ditt (og så setter den inn igjen).

Lenke til kommentar

Hmm.. Det er forsåvidt ikke så sansynlig at de har dratt ut strømkabelen til hovedkortet... Jeg tror heller de har klatret opp til strømforsyningen og holdt seg godt fast i festet til viften, mens de sparker på kablen til strømforsyningen slik at den løsner såpass at pcen mister strøm tilførsel, for så å sette den i igjen i full fart, slik at pcen starter omigjen...

Lenke til kommentar

Eller så er det jo også mange andre muligheter da...

Har du mulighet til å prøve å starte med en annen strømforsyning?

Har du prøvd å starte opp i sikkermodus?

Begynnte det å skje etter at du innstallerte et spesiellt program?

Har du antivirus? (Enkelte virus kan restarte pcen din)

Kanskje sensor for varme gir feil utslag og restarter maskinen fordi den tror at den er for varm? Sjekk med et cpu temp program kanskje?

Her har du litt å begynne med ;) Si fra når du har prøvd dette du...

Lenke til kommentar

uff... ja..

Skulle ønske jeg kunne si mer om datan min.. men så flink er jeg ikke..

Jeg har ikke antivirus eller noe sånn firewall.. (har jeg fått virus da tru?)

og alle strøm kablene skal være riktig i..

Men gnomer er det nå da ikke her.

Unskyld for dårlig forklaring.. er ganske ny her.. men prøver og lære...

Hvor kan jeg finne et virus program som tar bort det viruset jeg muligens kan ha?

Lenke til kommentar

Har du hatt dette problemet lenge? Kom det etter at du hadde gjort noe spesielt som å installere ny programvare?

Du kan prøve å gjøre en systemgjenoppretting:

Trykk Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> systemgjenoppretting -> Velg ”Gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt” -> Velg en dato på kalenderen når datamaskinen din virket -> Kryss fingrene.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Og finn noen som har peil og legg inn antivirus og Firewall. Å kjøre uten er tilnærmet like uforsvarlig som å kjøre med sommerdekk på glattisen. Du utsetter deg selv og andre for fare. Din datamaskin kan brukes til å spre virus videre til andre. Det er ditt annsvar å beskytte deg selv.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...