M`kululu Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 kan jeg bruke whitesprit til fjerning av kjølepasta hvis jeg tar litt vann på en pinsett for å fjerne oljefett laget dette legger igjen???????? kan dere nevne noen stoffer man kan bruketil å fjerne goopen???? Lenke til kommentar
dale Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Skal prøve å skrive det riktig. ISOPROPANOL - fåes kjøpt hos jernia får en liten hundrings. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Kan vel til nød bruke Rødsprit tror jeg? Men isopropanol er vel det beste... Lenke til kommentar
oleunder Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Du kan bruke Rødsprit, men som de andre nevner er vel isopropanol best. Du burde ikke bruke white sprit, fordi dette inneholder litt fett, eller olje Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Det går fint å bruke. Ta en q-tips først med spriten og etter på en med vann. for og fjerne fettet. Ikke vits og kaste hundrelapper ut av viduet på sånt når man har et nesten like bra alternativ. Lenke til kommentar
djfox Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 du kan bruke terpentin, men du kan jo så klart bruke white spirit om du tynner ut den med vann. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 NEI! Ikke bruk white spirit. Legger igjen et fettlag som gjør vondt værre. Pål Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 20:56, Colin skrev:NEI!Ikke bruk white spirit. Legger igjen et fettlag som gjør vondt værre.Pål Sikker?? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg har hørt at både white og rødsprit legger igjen ett fettlag.. Selv bruker jeg noe gammelt stasj som fatter'n har i kjellern (stammer fra bestefar ellerno). "96% rektifisert sprit for teknisk bruk" -> kjøpt på apotek for maaange år siden. Noen som vet om det er bra/dårli? *edit: det er 96 prosent ren alkohol ja.. finnes ikke noe annet der, ikke brekkmiddel engang [ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-08-22 21:51 ] Lenke til kommentar
hce Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: hurst skrev (2002-08-22 21:48):Selv bruker jeg noe gammelt stasj som fatter'n har i kjellern (stammer fra bestefar ellerno). "96% rektifisert sprit for teknisk bruk" -> kjøpt på apotek for maaange år siden. Noen som vet om det er bra/dårli?*edit: det er 96 prosent ren alkohol ja.. finnes ikke noe annet der, ikke brekkmiddel engang Og det bruker du til å rense CPUer med? Har du mye igjen så er den flasken veldig velkommen i baren min Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 funker 96'en fint? har litt selv skjønner du Lenke til kommentar
agjell Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 det er ikke noe fett i ren sprit nei. jeg ville ikke brukt white sprit ihvertfall. vanligvis bruker jeg rødsprit til sånt, men teknisk sprit er nok det beste, da dette er helt rent. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ja, jeg er sikker. Whitespirit legger igjen fett. Dette bidrar til å senke varmeoverføringen. Det beste å rense med er Isopropanol, Lynol eller lignende. Pål Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 på benneren selger de kondensfjerner for 15,90 ren isopropanol Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Teknisk sprit funger meget bra. Det litte fetlage det ligger igjen har ingen betydning. Folk er så må ha det beste, det er kanskje en microspopisk forskjell, men det er ikke vert å bruke penger på det . Samme om det koster 15 eller 150 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå