Gå til innhold

Skjermkort til allroundbruk, ca 500,-

Peppep

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel det meste. Er ute etter nytt skjermkort til en maskin som har et par år bak seg. Det skal ikke være noen spille-PC, så trenger ikke store greiene. Trenger et helt OK skjermkort til allroundbruk, bør koste under 500,-.

Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, tittelen sier vel det meste. Er ute etter nytt skjermkort til en maskin som har et par år bak seg. Det skal ikke være noen spille-PC, så trenger ikke store greiene. Trenger et helt OK skjermkort til allroundbruk, bør koste under 500,-.

5035998[/snapback]

Agp eller Pci-e?

Radeon 9550 eller Nvidia 6200 burde være to greie kort. Gidder du å bla opp ca. 150 ekstra, så er jo Ati 9600pro kurante kort

Lenke til kommentar

Et ord: brukt!

Skal du ha kort under 500,- , kan du likegjerne kjøpe det brukt.

MEN....hvis netthandelen frister, kan du sikkert gå for noe slikt:

Sapphire Radeon 9250

Dette har passiv kjøling, så noen vifte som begynner å gå "tom" for olje, slipper du å tenke på.

Har det selv, helt greit til kontorbruk.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

5035998[/snapback]

Agp eller Pci-e?

Radeon 9550 eller Nvidia 6200 burde være to greie kort. Gidder du å bla opp ca. 150 ekstra, så er jo Ati 9600pro kurante kort

5036053[/snapback]

AGP. Tja, det trenger ikke å være store greiene, og det er dermed ikke mye vits i å bla opp 150 ekstra.

Et ord: brukt!

Skal du ha kort under 500,- , kan du likegjerne kjøpe det brukt.

MEN....hvis netthandelen frister, kan du sikkert gå for noe slikt:

Sapphire Radeon 9250

Dette har passiv kjøling, så noen vifte som begynner å gå "tom" for olje, slipper du å tenke på.

Har det selv, helt greit til kontorbruk.

5036071[/snapback]

Skal likevel kjøpe blant annet DVD-brenner, så da kjøper jeg skjermkortet i samme slengen. Radeon 9250 ser ut til å være et greit kort, går muligens for det.

Tusen takk for rask hjelp. :) (Setter fortsatt pris på innspill.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...