Gå til innhold

Bare jeg som synes Terkel i Knipe var drøy?

Poor Leno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For drøy? Det er pokker meg på tide at folk lager flere drøye filmer, filmer som skiller seg litt ut. Firkantræv og kukantilope er ikke ord som kommer til å skade 11-åringer. For de fleste 11-åringer tror jeg ikke det er så mye som sjokkerer her, kanskje de heller ler. Noe moral tar de nok også.

En annen side av saken er at danskene har en helt annen humor når det gjelder å banke små barn. Det er faktisk noe man ler av i Danmark, i Norge er det totalt tabu - barna skal bankes i stillhet.

Lenke til kommentar
Einig i at aldersgrensa burde ha vore høgare, kanskje 14 års aldersgrense.

Det går vel bare an å ha enten 11- eller 15-års grense i Norge. Men det burde vært en mellomting, 13 år f.eks., som sikkert hadde vært passe for denne filmen.

5078124[/snapback]

15-årsgrense ville vel fjernet nesten hele publikummet til denne filmen.

Lenke til kommentar
Einig i at aldersgrensa burde ha vore høgare, kanskje 14 års aldersgrense.

Det går vel bare an å ha enten 11- eller 15-års grense i Norge. Men det burde vært en mellomting, 13 år f.eks., som sikkert hadde vært passe for denne filmen.

5078124[/snapback]

15-årsgrense ville vel fjernet nesten hele publikummet til denne filmen.

5084028[/snapback]

Ja, derfor burde det heller vært f. eks. 13års grense, noe som så vidt jeg vet ikke finnes i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg kjøpte denne filmen til lillebroren min på 9 til bursdagen hannes, og vips så hadde han lært 37,8 nye ord som var heller unødvendige. Det med hu feite kua var litt drøyt også.

Lenke til kommentar
Det er et godt poeng, særlig fordi 11 år i praksis betyr at 9-åringer kan se på dersom de er i følge med noen som er litt eldre..

5085275[/snapback]

Ja, søstra mi på ni år så den i går, og sa «runketryne?», så lo hun. :ermm:

Jentungen synes jo det var skummelt med stakkars Feite-Doris osv.

Lenke til kommentar

Fikk litt south park følelse av denne filmen.

For meg på 17 og litt sansen for denne humoren var denne filmen helt knall. Er glad i filmer som "Hot Shots" og "mann med den nakene pistol", og denne falt meg også godt inn.

Faktisk så har jo filmen en god moral da, nemmelig at gode venner ikke vokser på trær. Men det var vel ikke helt på sin plass at doris skulle ta livet sitt nei.

Jeg digger alle stemmene på norsk. Er det ikke Aksel Henni eller no som har alle stemmene? Isåfall er han min helt.

Digger også den pariodoen på barne/u.skole trendene.

Den beste vitsen må vel være når mora skriver i mld.boka at terkel kommer forsent fordi han har fått melkealergi :p :p

Lenke til kommentar

Filmen er langt ifra drøy. Filmen tar ungene på alvor og fremviser en moral langt over de aller fleste filmer med 11 års grense, De fleste barnefilmer har så dårlig moral at de burde fått 18 årsgrense. Se f.eks Prinsesse på prøve og lignende prinsesse filmer. Fy faen. Da lar jeg heller unger se Terkel i Knipe.

Lenke til kommentar

Synest filmen var grei jeg, tror de fleste 11, 12 åringer og slikt har sett filmer som mer voldelige enn terkel :)

Egentlig en noe artig film med en merkelig slutt, da læreren skulle drepe Terkel fordi han satt seg på en edderkopp, hehe ;)

Endret av Omy
Lenke til kommentar
For drøy? Det er pokker meg på tide at folk lager flere drøye filmer, filmer som skiller seg litt ut. Firkantræv og kukantilope er ikke ord som kommer til å skade 11-åringer. For de fleste 11-åringer tror jeg ikke det er så mye som sjokkerer her, kanskje de heller ler. Noe moral tar de nok også.

5083973[/snapback]

[PIRKEMODUS] Det heter pikkantilope, ikke kukantilope.[/PIRKEMODUS]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...