Gå til innhold

Arctic Cooling Silentium T1 vs. Aopen H600B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vill annbefale Aopen H600B, jeg har det selv. Det har flere brønner enn det andre, men PSU en i dette kabinettet er helt lydløs, den er av super low noise typen. 120mm vifta som er montert standard i dette kabbet er helt lydløs den og, jeg har viftestyring, men hører den ikke på maks uansett. Jeg bruker bare viftestyringa til å regulere ned turtallet på 80mm vifta jeg har i front. Det er litt toskete å plasere en 80mm vifte i front, men det løyser du ved å bruke to skruer som følger med kabinettet, min sitter bom fast. Men det var noe rart med festehullene synes jeg, men ikke noe problem. Kabbet har også føtter du kan slå ut hviss du har mye vind inne oss deg :p

Men dette er ett lydløst kabinett, det som bråker oss meg med 80mm vifta på minimum er den gale CPU vifta på min 3500+.

Men før det var det den gale NB viften på mitt ASUS A8N SLI Deluxe. Men den NB viften er flyttet ut for godt :p

 

Annbefales

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Jeg er ennå usikker... Har også lest at PSU hos silentium er litt støyende...!?

 

Har i tillegg tenkt litt på nexus breeze.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21867

 

Antec SLK er også interessant hvor jeg kan velge psu selv, kommer da på til sammen ca. 800-900,-.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27031

 

Vil ha et kabinett som er stille og bra!

Lenke til kommentar

Jeg har Aopen-kabinettet og kan ihvertfall bekrefte at PSU hører du ikke en knyst fra..

 

Jeg har også vannkjøling bygget inn i kabinettet, og kan vel advare om at dette kabinettet har vel strengt tatt ikke mer plass enn et kabinett strengt tatt må ha.

 

Det jeg kommer på av negative ting er:

 

350w PSU begynner igrunn å bli i minste laget med dagens utvikling.

 

Har ingen 12cm vifteplasser.

 

Ellers ingen negative erfaring vedrørende kvalitet eller slike ting.

Lenke til kommentar

Takker for tips!

 

Det står mellom AopenH600B og Arctic Cooling S1!

 

Jeeg klarer bare ikke å bestemme meg... Tror kanskje det blir AC! Fikk jo meget gode kritikker på hardware.no sin test!

 

Men samtidig blir Aopen sitt kabinett anbefalt av Hardware!

 

hmm, vanskelig dette... :(

Lenke til kommentar
Jeg har Aopen-kabinettet og kan ihvertfall bekrefte at PSU hører du ikke en knyst fra..

 

Jeg har også vannkjøling bygget inn i kabinettet, og kan vel advare om at dette kabinettet har vel strengt tatt ikke mer plass enn et kabinett strengt tatt må ha.

 

Det jeg kommer på av negative ting er:

 

350w PSU begynner igrunn å bli i minste laget med dagens utvikling.

 

Har ingen 12cm vifteplasser.

 

Ellers ingen negative erfaring vedrørende kvalitet eller slike ting.

5051625[/snapback]

 

Jo det har 12 cm vifteplass bak

 

Dessuten koster denne PSU'en ca 500 kr alene, dermed får man ganske mye kabinett for pengene

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Gjerne gi en rapport når du får det. Jeg må innrømme at jeg tror ikke strømforsyningen på noen måte er lydløs, men det kommer jo ann på hva slags andre komponenter man har i maskinen.

Jeg tipper silentium er mer stille, men skal du stappe inn andre komponenter som ikke er veldig stille har det jo ikke stort å si :)

Lenke til kommentar

hehe, er obs på det! :D

 

Jeg har valgt passiv kjølt skjermkort, stille cpu kjøler (21db) og passiv kjøler på hovedkort. :D

 

Tror nok jeg vil bli fornøyd! PSU er sikkert ikke helt lydløst, det går jo ikke an siden den har vifte, men jeg tror den er stille nok i massevis!

 

Jeg skal gi rapport når jeg har mottatt det og tatt det i bruk! Jeg er veldig nøye med støy, så du skal få rapport på det ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Gjerne gi en rapport når du får det. Jeg må innrømme at jeg tror ikke strømforsyningen på noen måte er lydløs, men det kommer jo ann på hva slags andre komponenter man har i maskinen.

Jeg tipper silentium er mer stille, men skal du stappe inn andre komponenter som ikke er veldig stille har det jo ikke stort å si :)

5054670[/snapback]

Jeg brukte den PSUen og må si at den er temmelig støysvak og bra ! Hvertfall i forhold med andre PSUer jeg har hatt.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg sier det er at jeg driver å setter sammen en stille maskin selv. Har heldigvis god tid så rusher ikke. Når det gjelder stillhet, burde du definitivt dra å lese litt på www.silentpcreviews.com, de har sinnsyk greie på sånt. Forumet deres er også veldig aktivt.

 

Foreløpig tenker jeg på:

Antec SLK3000B-EU kabinett.

stille 120mm kabinettvifte eller to.

Seasonic S12 300-400W PSU

passivt kjølt skjermkort.

Zalman 7000 AlCu cpu kjøler.

passivt kjølt northbridge

 

burde bli ganske stilt håper jeg. Strømforsyninger kjøper jeg enten i tyskland, hvor jeg kan få den veldig billig men med kjempehøy frakt. (ser etter andre som har lyst på seasonic PSU som kan dele frakt med meg). Eller fra shg.no, som sier de sannsynligvis skal ta den inn om ikke lenge. (har visst et innkjøpsmøte om det straks)

Lenke til kommentar
Gjerne gi en rapport når du får det. Jeg må innrømme at jeg tror ikke strømforsyningen på noen måte er lydløs, men det kommer jo ann på hva slags andre komponenter man har i maskinen.

Jeg tipper silentium er mer stille, men skal du stappe inn andre komponenter som ikke er veldig stille har det jo ikke stort å si :)

5054670[/snapback]

 

Den PSU'en er stille, bare aksepter det :D

en av de mest stille mener nå jeg.

Selvsagt hører du selv sekund viseren i klokken din når du setter øret inntil

Lenke til kommentar

Jeg har firsthand erfaring med H600B og AC T2, broren til T1 med afaik identisk innmat.

 

Strømforsyningen i T2 er mange ganger så stille som den som følger med H600B. Det er også strikkoppheng og god kjøling til en disk, dør forran 5.25 plassene og to vifter av denne typen som har helt fantastisk cfm/dB ratio rett ovenfor CPU.

Er hovedmålet en stille maskin med ikke mye HW vil jeg anbefale T2(1), men dersom du vil ha mer strømkrevende HW og mange disker så er nok H600B et ørlite bedre valg.

T2(1) sitt største problem utenom spesial PSU er at kvalitetsfølelsen av front/sokkel og de tynne veggene er lavt.

Skulle jeg ha kjøpt et av de to hadde jeg valgt T2.

Lenke til kommentar

Sikker på at T1 og T2 er så like?

Synes de viftene på det kabinettet ser litt dumme ut. ser ikke ut til at det går ann å velge hvilken vei dem skal blåse. Om den PSU'en i T1 kan være stillere en i H600B, noe jeg ikke tror den kan være, kan det umulig være mange ganger stillere

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...