leet noob Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei. Fattern og jeg har et nettverk med 3 pcer.en på kontoret, en på loftet og en bærbar. den bærbare er med trådløst nettverk. Problemet er at den bærbare kommer ikke inn på den pcen på kontoret som har alle skriverene koblet til. så vi kan f.eks ikke sitte i stua å skrive ut et dokument på kontoret. Fil deling funker heller ikke på mellom den bærbare og kontoret, men hvis vi sitter på den stasjonære på kontoret så kommer vi inn på den bærbare. Begge pcene som er koblet sammen med tp kommer inn på hverandre, og pcen i topp etasjen funker helt fint med den bærbare. Hvis jeg prøver å se de delte filene på kontoret via den bærbare kommer denne feilmeldingen opp "\\Kontoret er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for åfinne ut om du har tilgangstillatelser Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen." Takker for alle svar Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Alle Pc'ene i samme Arbeidsgrupper (Workgroup) ? Lenke til kommentar
leet noob Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 ja, alle pcene er i lik arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det er også viktig at Gjest kontoen er aktiv på alle PC'ene, og at "Everyone"/"Alle" har rettighet til å få tilgang til det som skal deles. Dette settes opp under "Permissions"/"Tillatelse" som vist i de vedlagte bildene. Bidlene viser oppsett i Engelsk versjon av XP Pro, det kan hende det er litt anderledes i XP Home. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 forstår jeg deg riktig hvis Pc'en på loften klarer å aksessere kontor-maskinen, men den bærbare klarer det ikke? Hvis dette er tilfellet ville jeg prøvd å koble den bærbare maskinen inn på kablet nettverk for å finne ut om det er kommunikasjonen via det trådløse nettverket som er problemet eller om problemet må ligge på en av maskinene. Lenke til kommentar
leet noob Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 forstår jeg deg riktig hvis Pc'en på loften klarer å aksessere kontor-maskinen, men den bærbare klarer det ikke? Hvis dette er tilfellet ville jeg prøvd å koble den bærbare maskinen inn på kablet nettverk for å finne ut om det er kommunikasjonen via det trådløse nettverket som er problemet eller om problemet må ligge på en av maskinene. 5042053[/snapback] stemmer, det var sånn før, men nå har det skjedd noe, så pcen på loftet får ikke tilgang til kontoret. kan det være pga den pcen på kontoret ikke har sp2? akkurat som om den mangler noe for at alt skal funke! skal prøve tipset ditt myrdaal:) noen andre som har flere tips på lager? Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 En dag må noen forklare meg hvorfor gjestekontoen må være aktivert. Uansett så sliter jeg nå med det samme problemet. Jeg hadde en nasty trojaner i går og i ettertid fungerer ikke nettverket slik det en gang gjorde. Jeg hadde aldri noen gjestekonto aktivert. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 En dag må noen forklare meg hvorfor gjestekontoen må være aktivert. Uansett så sliter jeg nå med det samme problemet. Jeg hadde en nasty trojaner i går og i ettertid fungerer ikke nettverket slik det en gang gjorde. Jeg hadde aldri noen gjestekonto aktivert. 5047234[/snapback] Man må ha rettigheter på maskinen man ønsker å koble seg til. Enten må man lage en egen bruker på maskinen man vil koble seg til, eller må åpner man for gjeste-kontoen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 forstår jeg deg riktig hvis Pc'en på loften klarer å aksessere kontor-maskinen, men den bærbare klarer det ikke? Hvis dette er tilfellet ville jeg prøvd å koble den bærbare maskinen inn på kablet nettverk for å finne ut om det er kommunikasjonen via det trådløse nettverket som er problemet eller om problemet må ligge på en av maskinene. 5042053[/snapback] stemmer, det var sånn før, men nå har det skjedd noe, så pcen på loftet får ikke tilgang til kontoret. kan det være pga den pcen på kontoret ikke har sp2? akkurat som om den mangler noe for at alt skal funke! skal prøve tipset ditt myrdaal:) noen andre som har flere tips på lager? 5043065[/snapback] Prøvd å koble den bærbare maskinen på kablet nett for å sjekke at det ikke er wlanet som bøger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå