EviLEddiE Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Har et Chieftec AX-01SL-D alu-miditower, som jeg har moddet med et sidevindu. Inntil nå nylig hadde jeg installert en blå kald katode på "bjelken" mellom HK og PSU. Katoden ble da godt synlig i vinduet, og lysstyrken var da upåklagelig. Men etter å ha sett flere casemod-gallerier hos bl.a Virtual Hideout, la jeg merke til at alle som brukte kald katode/neonlys alltid monterte selve enheten skjult. Slik at enheten ikke kan sees direkte fra vinduet (normal innsynsvinkel), kun selve lyset. I dag var jeg på posten og hentet et dual kald katode-kit, som jeg bestilte fra Microplex. Dette kitet er av typen UV/Blacklight - for å "spice" opp kabinettet enda litt mer. Denne gangen foretok jeg en "skjult" montering av disse katodene. Den ene ligger vannrett på bunnen av kabinettet, mens den andre står loddrett langs baksiden av kabinettet (rett ved siden av utsugsviftene på kabinettet). Førsteinntrykket er at dette ser mer ryddigere ut, men jeg må naturligvis vente til det blir helt mørkt ute før jeg kan se om dette virkelig er en god måte å montere katodene på. Jeg må da også se om hele hovedkortet blir skikkelig belyst, slik at jeg kan bruke den UV-tusjen jeg også kjøpte for å lakkere bl.a viftebladene. Hva er deres erfaringer med dette? Har dere noen andre gode forslag på hvor katodene kan monteres i dette kabinettet? Setter pris på alle saklige svar... [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-08-22 16:05 ] Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hei. Har en blå kathode og en BL/UV kathode, jeg syntes ikke det blir serlig tøft hvis du har lyskilden synlig... meneh smak og behag.. Tilbake til poenget, jeg så du hadde bestilt dual BL/UV, det er mest sannsynlig et smart trekk, for med kun en stor BL/UV kathode så lyser ikke UV-tusjen opp noe serlig.. Vel det blir litt feil, der det er litt kraftig BL/UV lys ser du det selfølgelig bedre en andre stedet, problemet er jo bare det at BL/UV kathoder lyser ikke noe serlig sterkt. Jeg vil råde deg til å sette dem lodrett på sidene, lyset vil da lyse over alle kortene, men hvis du har f.eks har et lys nede og et oppe vil lyset stoppe når det møter et kort (skjermkort f.eks...) altså ingen lys under skjermkort og over nederste pci/isa kort. Dette går da ikke hos meg da mine lys er for stor til å settes lodrett... :sad: Meneh er jo bare å prøve seg fram da og finne ut hva du liker best selv.. Lykke til. _________________ http://www.petitiononline.com/tv2chat/ [ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-08-22 15:59 ] Lenke til kommentar
The man! Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 hvis du har UV-tusj er det tøft å tusje kantene på alle kortene slik at de lyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå