kizzykazz Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei. For noen månder siden begynnte det å skurre lavt i venstre øre på Koss Portapro headsettet mitt. Det tok jeg allerede da som et dårlig tegn, men valgte å ikke sende på reprasjon. Nå, noen månder senere, er det ikke skurring, men torden som brøler inni der. Var en tur på Expert i dag og tenkte jeg skulle bytte de, siden det er livstidsgaranti på varen. Da sa de først at jeg måtte ta kontakt med Koss, så sa det at jeg skulle registrere meg på nettet med en kode som fulgte med. Har prøvd å gjøre det, da fra www.koss.com , hvor alt stod på engelsk og det var en del ubrukte felt som Zip-code osv. Skrev da ned det jeg trudde var nødvendig/nyttig informasjon og trykte meg videre. Da kom det noe om at det var blitt sendt, men ingen mail eller noe er kommet. Har ventet i 3-4 timer, er litt utolmodig av meg da, så tok kontakt her... Det jeg tror er feil med Kossen er at det venstre elementet er sprengt. Jeg vil ikke tro det, og kommer til å gå inn for at det er ikke det som er problemet, så Expert sender det på reprasjon. Det er bare dårlig lyd når jeg spiller på ca 33-34 og oppover med maksimum 40. En ting til: Jeg har greid å kaste den lappen som viser at jeg har kjøpt (garantien?) men har da resten av det som følgte med. Hjelper det noe særlig? Håper på svar Mvh Kizz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du skal vel ikkje måtte gå via Koss sjølv trur eg. Ville prøvd litt forskjellige butikkar. Nokre tar settet og gjer deg eit nytt på staden, utan å spørre om kvittering eller garanti. Alle veit jo at dei har livstidsgaranti uansett. Synest Expert burde tatt det inn og fiksa det eg. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Du skal vel ikkje måtte gå via Koss sjølv trur eg. Ville prøvd litt forskjellige butikkar. Nokre tar settet og gjer deg eit nytt på staden, utan å spørre om kvittering eller garanti. Alle veit jo at dei har livstidsgaranti uansett. Synest Expert burde tatt det inn og fiksa det eg. 5035440[/snapback] Jeg trodde de ville ta det inn med en gang, men nei. Har èn til jeg kan spørre da, det er Euronics. Men det var ikke der jeg kjøpte de nei. Vet ikke helt hva jeg ska gjøre. Bare vente å se om jeg får svar av koss.com .. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det har vært veldig mye tull og feilinformasjon on Koss og livstidsgaranti her på forumene, jeg tviler sterkt på at butikkene gir deg gratis noe som de taper penger på! Du har 2 års forbrukergaranti på ting du kjøper i norske butikker, og din kvittering er ditt bevis på at butikken har en forpliktelse overfor deg som kunde. Dyrere produkter, som burde ha minst 5 års levetid, f.eks. en dyr TV, har 5 års garanti, men du må regne med å krangle for å få gjennom dine rettigheter i de fleste butikker. Koss har livstidsgaranti, du må sende inn og registrere ditt produkt enten via post eller på Internett, og da garanterer Koss ditt produkt i din levetid! Som opprinnelig kjøper! Men du må selv sende inn det defekte produktet, og jeg mener du må også selv dekke returfrakt på reparasjon/nytt produkt fra Koss. Og da er ikke denne livstidsgarantien så mye verdt lengere! Frakt til USA, med kvittering (og det er nok nødvendig for å sikre at den kommer frem) koster ca. 200.- norske kroner, minimum, og for et produkt som koster opptil 500.- norske kroner er ikke dette lønnsomt så lenge! Så du bør nok finne frem kvitteringen din, den gir deg rett til reparasjon inntil to år etter at du kjøpte hodetelefonen. Og da er det butikken som står ansvarlig! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Kontakt Billingstad Bedriftsservice AS. De reparer Koss hodetelefoner. Alternativt kan du kjøpe deg et par skikkelige hodetelefoner som ikke ryker bare du ser litt hardt på dem, så slipper du stresset med å sende fra deg hodetelefonene hver gang de går i stykker Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Kontakt Billingstad Bedriftsservice AS. De reparer Koss hodetelefoner. Alternativt kan du kjøpe deg et par skikkelige hodetelefoner som ikke ryker bare du ser litt hardt på dem, så slipper du stresset med å sende fra deg hodetelefonene hver gang de går i stykker 5042417[/snapback] Hehe... Oookai! Men det har seg sånn at Expert tok de inn og sendte det til en plass, og visst de ikke fiksa det, så blir det sendt til sverige.. Kjøpte et JWS headsett på Europris, og det duger! 100 kr Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå