aabxx Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Slik eldre telefoner hadde? Hmm. Endret 22. oktober 2005 av aabxx Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Problemet idag er at fargeskjerm og masse utstyr som BT, gprs osv sluker batterikapasitet. Men jeg har en liten anelse om at siemens me75, når den kommer ut vil kunne gi en ganske bra batterikapasitet Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er litt vanskelig å forstå direkta hva du er ute etter her, nymotens mobiltelefoner kan da være så mangt, men her ligger også meningen med kategorien "Hjelp jeg skal ha ny mobiltelefon" som vi lagde for en tid tilbake: Å hjelpe forumbrukere med å finne den rette telefonen som kan gi det du trenger av både tekniske og praktiske funksjoner (som fks. batterilevetid) til en best mulig pris Derfor vil jeg anbefale deg til å lese denne annonseringen i kategorien og evt. å benytter deg av malen Remerser. Lenke til kommentar
tmlunde Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Panasonic har skrytt av god batterilevetid på sin SA6. VS6 som blir lansert i november i år er heller ikke verst. Link til VS6: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html Link til SA6: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html Kjenner ellers ikke til disse modellene, men spesifikasjonene virker ok. Endret 21. oktober 2005 av tmlunde Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Batterilevetiden virkergod men er det noe som er viktig å understreke så er det at det svært skjelden er total sammenheng mellom tall fra produsentene og realiteten. (Og disse mobilene kommer sikkert ikke med en gang i butikkene heller ) Før var Phillips et merke som markerte seg med batterilevetid, men de ligger ikke i samme elite nå lengre... Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 SE w800i og K750i skal i teorien ha god batterilevetid, men hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke. OT: Velkommen tilbake Remerser. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) w800i har ikke imponerende batteritid, holdt maximalt en dag mer enn mine symbian mobiler og det sier egentlig mer enn flere linjer ord. Vi skal litt tilbake for å finne ukemobilene (de som varte i uker). Et alternativ som bør overveies er selvsagt muligheten for å kjøpe inn flere batterier og ha med disse. De er nå for tiden ikke særlig store eller altfor dyre heller og er vel det beste kompromisset på reise eller hytteturer SumSar:takk takk forresten.. Endret 21. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg synes min gamle Nokia 3650 hadde god batterilevetid Holdt ut lenge. Hvordan ligger symbian mobiler på batterilevetid? De er da både ''nymotens'' og bra Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har en k750i og er veldig imponert av batteritiden. Holdt i litt over 8 dager når jeg brukte den kun som vekkerklokke og sendte ca. én sms om dagen. Men selvfølgelig, aktiverer du bluetoothen og ringer en del, samt tar mye bilder, så går batteriet på 1-2 dager. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Men selvfølgelig, aktiverer du bluetoothen og ringer en del, samt tar mye bilder, så går batteriet på 1-2 dager. 5042978[/snapback] Hadde du bare slått av blåtann så skulle levetiden vært betydlig lengre. Egentlig så synes jeg ikke at man skal ha på blåtann når den egentlig ikke er i bruk av flere grunner. Endret 22. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 kan bekrefte at K750 holder en uke på standby. Og det er det beste jeg har opplevd noensinne med noen som helst tlf. Men jeg hadde sikkert ikke den ultragamle typen helelr den gang hehe Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Siemens SXG75: 400 timer standby / 6 timer bruk (5 timer med 3G) Siemens ME75: 450 timer standby / 8 timer bruk Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 kan bekrefte at K750 holder en uke på standby. Og det er det beste jeg har opplevd noensinne med noen som helst tlf. Men jeg hadde sikkert ikke den ultragamle typen helelr den gang hehe 5048329[/snapback] Et problem med de mest populære SE-telefonene er at de benytter et Lithium-Polymer batteri som krever lang oppladningstid, fire timer eller mer. Det finnes nå en nyere generasjon Lithium-Polymer som lades opp på betraktelig kortere tid, men Sony/Ericsson har altså valgt å bruke en litt gammeldags batteriteknologi i sine nyeste telefoner. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) kan bekrefte at K750 holder en uke på standby. Og det er det beste jeg har opplevd noensinne med noen som helst tlf. Men jeg hadde sikkert ikke den ultragamle typen helelr den gang hehe 5048329[/snapback] Ja, jeg kan og bekrefte det, sett ned lysstyrken og min varer med lett bruk i 7-8 dager Molna: ME75 vil nok ligge oppimot det, helt grei og billig telefon som tåler en trøkk. Tviler sterkt på at SXG75 gjør det grunnet diger skjerm, du skal ikke bruke den mange minuttene hver dag før den standbytiden er en saga blott. Oppgitt standbytid er egentlig kompeltt uinteressan. Ville heller sett på hvor mye strøm tlfen trekker når du prater i den etc. Endret 24. oktober 2005 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ja, jeg kan og bekrefte det, sett ned lysstyrken og min varer med lett bruk i 7-8 dager Smart! Hadde faktisk ikke tenkt på det, satt ned lystyrken til 50% nå fra 100 og håper det vil hjelpe til med batterilevetiden Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Et problem med de mest populære SE-telefonene er at de benytter et Lithium-Polymer batteri som krever lang oppladningstid, fire timer eller mer. Det finnes nå en nyere generasjon Lithium-Polymer som lades opp på betraktelig kortere tid, men Sony/Ericsson har altså valgt å bruke en litt gammeldags batteriteknologi i sine nyeste telefoner. joda greit nok det, men når den trenger å lades så sjeldent så er ikke det noe problem i det hele tatt. Den lades om natten uansett...og natten varer mer enn 4 timer hjemme hos meg uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå