thuggie Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Heisann, lurer på om noen har noen annbefalinger til laptopper rundt\underkant av 12 000? Jeg har tenkt på en centrino-pakke, men det er jo så utrolig mange å velge i. Jeg tenkte at en 1.7gz ville være nok, har ikke de helt store kravene egentlig. Men jeg kunne gjerne tenke meg å ha muligheten til å spille en gang i blandt på den, så et 128mb grafikk-kort ville vært på sin plass, om det er ati eller nvidia spiller ingen rolle. Jeg ønsker også å koble til laptoppen til en LCD-tv via en DVI-kabel. Så, for å summere. Enhver bærbar til rundt eller helst under 12 000, med en allright CPU er fint. Hørt mye bra om centrino så foretrekker nok en slik løsning 128mb grafikk-kort, nvidia\ati. 512 minne eller mer harddisk størrelse er uviktig DVI-utgang samt, rundt 3 timer eller mer batteritid hadde vært fint. Har sett på noen acer'e som oppfyller kravene, med unntak for DVI, de få laptoppene som har det har enten bare 64 mb skjermkort minne, eller så er de fujitsu-simens laptopper med under 2 timer batteritid Tar i mot alle tips og råd med takk, mvh. Bjørn Erik Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 sjekk ut Fujitsu Siemens Amilo 1437G, til rundt 12999.- det er en knallrå laptop som Dinside.no har testet og mener den yter bedre enn en Acer Ferrari. Lenke til kommentar
thuggie Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 jeu, takker for tipset, men har sett på den modellen du henviser til. Den har alt jeg vil ha, inkludert DVI utgang, men 1time og 44 minutter batteritid holder ikke mål, dessverre. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Se på MPX's KN1! Har kjøpt denne selv, og er veldig fornøyd, det eneste man kanskje kan klage på er skjermoppløsningen på 1280*800, men jeg synes ikke det er noe problem i det hele tatt! Dessverre har den heller ikke DVI... Ellers har den: 15,4" Widescreen Pentium M 740 (1,73 Ghz) Geforce Go 6600 128 mb 100 gb HD 1 gb ram+++ (533 Mhz) Batteritid på 3 timer + med "snille" instillinger Sjekk den ut på http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=58126 Lenke til kommentar
petteren Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Amilo m1437g holder ca. 2 timer og 10 min ved vanlig bruk, det er i hvert fall min erfaring. Er nok mulig å tweake levetiden enda lenger ved å undervolte, stille ned lysstyrke, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå