Gå til innhold

PC2700 minne te AthlonXP2000+ cpu meningsløst?

brsseb

Anbefalte innlegg

Heisan

Har nå en trofast gammel AMD 1,2GHz T-Bird cpu og et MSI K7T266Pro2-hk med 1x 512 CL2 DDR minne på. Ønsker å slenge på en XP-cpu snart, kanskje en XP2000+, og har et spørsmål i forbindelse med d.

En XP 2000+ cpu støtter jo bare 266MHz FSB; er d da noe vits i å kjøpe et nytt hovedkort (f.eks MSI KT3 ULTRA2) og ram som kjører på 333MHz? Jeg mener, du får vel ikke utnyttet de 66 ekstra MHzene som kortet og rammen gir uansett? Er det i det hele tatt noen fordeler med å gjøre det? (unntatt bedre hovedkort og muligheter for å bytte te en cpu som støtter 333MHz senere)??

brsseb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En får opp til 5% mer ytelse av å bruke 333 minne, men om en må bruke cl2,3 PC2700 er det like bra å bruke PC2100 cl2...

Dog ville jeg klart kjøpt en KT333 hovedkort, men bare satt inn PC2100 minnet du har nå. Muligens er du heldig og den kan kjøre på 333 med CL2.

Lenke til kommentar

Men eg e ikke helt med her....

Er det ikke FSB-supporten te CPUen som er en avgjørende faktor for hvor stor hastighet FSBen kan ha? Spiller vel ingen rolle kor stor hastighet hovedkortet kan takle så lenge CPUen ikke gjør mer enn 266MHz? Og jeg har ikke planer om å overklokke!

[ Denne Melding var redigert av: brsseb på 2002-08-22 14:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

pgressum skrev (2002-08-22 14:24):

En får opp til 5% mer ytelse av å bruke 333 minne, men om en må bruke cl2,3 PC2700 er det like bra å bruke PC2100 cl2...

Dog ville jeg klart kjøpt en KT333 hovedkort, men bare satt inn PC2100 minnet du har nå. Muligens er du heldig og den kan kjøre på 333 med CL2.

Litt for klapt ute der...

Mente å si at det vare er å kjøpe en ny CPU og ikke hovedkort...

Lenke til kommentar

Quote:

brsseb skrev (2002-08-22 14:28):

Men eg e ikke helt med her....

Er det ikke FSB-supporten te CPUen som er en avgjørende faktor for hvor stor hastighet FSBen kan ha? Spiller vel ingen rolle kor stor hastighet hovedkortet kan takle så lenge CPUen ikke gjør mer enn 266MHz? Og jeg har ikke planer om å overklokke!

Det er riktig det du sier her, men husk at KT333 har 333 MHz på minnet. Det går litt raskere selv om FSB'en kun er 266. Dog er det ikke snakk om mye forskjell.

Lenke til kommentar

Jada. Fikk iallefall litt klarhet i d

Har ikke tenkt å punge ut for nytt hovedkort or RAM uansett, holder lenge å slenge på en XP2000+ cpu. Fikk den PC2100 512MB-brikken min for utrolige 600kr på QXL og kommer te å klamre meg til den så lenge eg kan.

Men takk for responsen, folkens :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...