Gå til innhold

Ny pc - div. spørsmål

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd meg en P4 med Shuttle AV40 hk og DDR-ram. Det gikk faktisk helt smertefritt, utrolig nok. Digg å bare kunne skru på maskina og alt funker. Neste steg nå blir å oppgradere skjerm + graf.kort.

Har noen spørsmål:

1. Har noen favoritter på en diskett jeg skulle lagt inn i I.E på den nye pc'n. Hvordan får jeg gjort det?

2. Kjører win2k, og hørte det skulle ligge et formaterings/partisjons program der. Men jeg finner det ikke, hvor ligger det? Hvilket filformat bør jeg bruke? Kan jeg bruke det programmet til å partisjonere/formatere en ny harddisk jeg har tenkt å koble til, eller må den ta veien om FORMAT og FDISK?

3. Når jeg går i menyer og undermenyer i windows så reagerer de litt treigt. Jeg vil at de skal reagere "bråere". Hvordan kan jeg endre det?

4. Andre ting og tang jeg bør gjøre nå som maskina er clean og fersk?

Takker forøvrig for alle svar jeg har fått på #hardware på irc, har hatt mange dumme spørsmål der i det siste!

kuusa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen spørsmål:

1. Har noen favoritter på en diskett jeg skulle lagt inn i I.E på den nye pc'n. Hvordan får jeg gjort det?

SVAR: Documents and Settings på Win2k. Gå på rett profil (den du bruker), kopier alle filene fra disketten over i mappen Favorites.

2. Kjører win2k, og hørte det skulle ligge et formaterings/partisjons program der. Men jeg finner det ikke, hvor ligger det? Hvilket filformat bør jeg bruke? Kan jeg bruke det programmet til å partisjonere/formatere en ny harddisk jeg har tenkt å koble til, eller må den ta veien om FORMAT og FDISK?

SVAR: Kontrollpanel > Administrative Tools > Computer Managenent > Disk Management. Høyreklikk på disken/partisjonen du vil formatere og du får opp valget.

4. Andre ting og tang jeg bør gjøre nå som maskina er clean og fersk?

SVAR: Første jeg kommer på i farta: Last ned siste Service Pack og alle tilgjengelige sikkerhetsoppdateringer :wink:

Lenke til kommentar

Greier ikke å legge inn favoritter - kopierer dem til alle favoritter mapper, men får dem ikke opp når jeg er i explorer. Men det jeg la merke til, er at favoritter mappene i win2k ikke har det blåe "merket" på mappa - hva betyr det?

Har et annet problem; skjermen min vill ikke skru seg av når jeg avslutter windows, den står bare på gulblink, skrur seg ikke helt av. Hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...