tylenol Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 akkurat kjøpt meg ESI Juli@ etter at Terratec DMX6 kortet mitt begynte å bugge. Jeg forstår det slik at om man bruker digital ut til forsterker så har ikke lydkortet noe å si på encodinga av lydsignalene(?) Men jeg hører tydelig forskjell på Terratec kortet og ESI kortet... (hva kommer dette av, hvis overnevnte teori stemmer?) Bruker en Technics SA-DX750 forsterker, begynner vel å bli noen år gammal nå. Tror dere ESI lydkortet kan være en bedre (DAC)(?), om man kjører analog lyd ut av lydkortet istedet for digital? Poenget her er å få best mulig Stereo lyd fra HTPC'n min. håper noen kan gjøre dette litt klarere for meg hilsen forvirra stakkar Lenke til kommentar
radiated Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du skal ikke se bort i fra at DACen i ESI-kortet er bedre enn den i forsterkeren. Hvorfor ikke prøve å koble til analogt. Det er forskjeller på digitale signaler også. Lydkortene har en klokkeenhet som skal dele sekundet opp i riktig antall deler (44100 hz når en spiller av CD). Hvis denne er litt "urytmisk", vil det påvirke lyden i negativ retning. Det finnes faktisk dedikerte klokker, f.eks BIG BEN fra Apogee, og denne kan stramme opp en DAC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå