Kvammis Skrevet 20. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2005 Tittelen sier det meste. Lurer også på hvordan man skal montere på vacuumboks på MH RX (2 kabler fra bensintanken til forgasser. Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 22. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2005 Såsant du ikke har saftig trim så må jeg si nei..Varierer litt fra moped til moped faktisk, du kan kanskje merke forskjell på gassrespons. Du borrer hull i innsuget og setter en nippel der. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har hørt at det skal gi "betydelig" bedre effetkøking hvis man har vacuumstoppekran på bensintanken.. I bruksanvisningen er det også 2 forskjellige versjoner man kan montere den på.. Det kommer an på om man har Forgasser med "depressor tube" eller ikke.. Du vet vel ikke om HM RX har det ? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 22. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Det gir ingen effektøkning, men kan gi bedre gassrespons f.eks fra null til full gass og fra full til null til full gass osv. Motoren får ikke flere hk eller høyere dreiemoment. Bortkastet tid og penger etter min mening, jalla drit. Selv i motorcross bruker man ikke slikt. Endret 22. oktober 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har sett på disse vacuumboksene og kan ikke for mitt bare liv se hvordan disse kan gjøre noen positiv forskjell. Tomme bokser med symbolske slanger... Nei, jeg tror det i beste fall er snakk om rent pisspreik. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Vacuum boks fungerer! De gir ett ekstra kick i gasspådraget, om du slipper gassen så den får ladde seg opp, og så gir full gass igjen, då går det noe bedre enn uten boksen. Koster bare 200kr da så hvorfor ikkje prøve? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Delte meninger altså Var nede på Arnes (moped/mc butikk), han som jobba der hadde aldri hørt om vacuumboks før Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 24. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Hehe, da har de laaang erfaring innen mc also Eller kansje de bare ikkje har hatt NOE med trim og gjere? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Han kunne faktisk endel om annen trim.. Læreren min (lærer i VK1 kjøretøy) kan også endel om MC/moped og trim. Men hadde heller ikke hørt om det.. Men det er vel helst noe man bruker på nyere sykler ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2005 Du kan jo lure på hvorfor de ikke bruker sånt dritt i racing-scenen. Hjelper like mye som et klistremerke. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jaja, smell på og fortell oss hvordan det gikk. Jeg tror fremdeles mest på placebo-effekten. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Har seriøse problemer med mopeden nå. Men når det er fikset og jeg finner ut hvordan jeg skal montere den skal jeg si ifra. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Om der er effekt av det skal eg såfall prøve det. Mulig å sette på nsr og? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 29. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Ikke ta deg bryet med å kjøpe og montere vacuumboks! Har så og si ingenting å si og den effekten en KAN få er symbolsk, bedre å spare pengene og kjøpe seg litt dyrere trimdeler. På noen modeller kan du merke forskjell, noen som også har 2 vacuumbokser. Har man RMX med 2 vacuumbokser skal en visst nok merke litt forskjell. Uansett ikke vits hvis en ikke har skikkelig fulltrim, Simonini 90 cc trimsylinder og slikt.... Om du tror du vil merke noe på RX'en tar du feil. Vacuumboks på RX skal visst nok ha 0 effekt! Jeg hadde ikke giddet! Endret 29. oktober 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå er det vel strengt tatt snakk om 2 forskjellige sykler, men da med samme motor, så med andre ord burde du få noenlunde lik effekt.. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Nå er det vel strengt tatt snakk om 2 forskjellige sykler, men da med samme motor, så med andre ord burde du få noenlunde lik effekt.. MH RX og RMX har forskjellig motor. HM RX har AM6, mens RMX har vel en eller annen Suzuki motor. Endret 30. oktober 2005 av Kvammis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå