Gå til innhold

Lurer på hvilken stasjonær dvd spiller jeg bør kjøpe, ser bl

Anbefalte innlegg

Hadde lurt på å kjøpe en rimirlig billig og god stasjonær dvd spiller.

Har sett på disse tre:

Mustek V56S DVD til 1198,- @ telebutikken

http://www.telebutikken.no/

Mustek DVD-spiller Standalone V560 Sølv

Dolby Digital 5.1,MP3, AC-3, Retail

Til 1198,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=8&s=pl

Eller

Mustek DVD-spiller Standalone V520 Sølv

Dolby Digital 5.1,MP3, Retail

Til 895,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...CatID=3&GrpID=8

Jeg antar at alle 3 har s-video utgang, det stod i allefall ikke noe nevnt om det.

Hvilken vil dere anbefale etter egne erfaringer og etter specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fins ikke noe som heter rimelig, billig og god. Det er tre ting som ikke lar seg kombinere. Men det er relativt.

Om du ikke er så nøye med resultatet på bilde og lyd, men bare er ute etter noe som kan spille av mange formater. Så kan jo dette være noe for deg. Men jeg kan love deg, at du kommer til se stor forskjell på lyd/bilde på de du har listet opp, i forhold til spillere i, la oss si 4000,- klassen.

Dessuten, så kan det være værre når ting går istykker. Forholdsmessig ukurante merker kan være pyton å få tak i deler til. Men så har du jo det, da, at de er jo så billige i utgangspunktet, at det blir dyrere å få en reparatør til å løfte opp en skrutrekker, enn å kjøpe nytt.

Men det er min mening...

Lenke til kommentar

Har du bestemt deg for ein av desse er V560 på komplett klart den finaste. Denne har i tillegg nokre fleire utgangar, blant anna S-VHS og optisk, som V520 ikkje har.V56S er vel ganske lik V560 angåande utgangar, men på langt nær så fin. Trur eg ville valgt V560 i alle fall.

Lenke til kommentar

Har hatt 7 forskjellige DVD spillere de siste 2 årene. Startet med en "rimelig" Kiss spiller(huff)og da den fusket på Matrix filmen min og etter mye styr om og men så kom det en patch, fikk innstallert denne og det virket bra helt til filmen Abyss ble innkjøpt og Kiss spilleren ikke taklet Seamless Branching. Spilleren ble solgt og jeg la i noen tusenlapper til for å kjøpe meg en "dyrere" Hitatchi modell, som fungerte fint i begynnelsen men fikk problemer etter hvert med andre filmer. Etter 3 andre spillere som ble kjøpt/byttet med noe annet i butikken falt valget på Pioneer DV 717. Den hadde jeg såpass lenge at det ikke gikk an å bytte den(elkjøp 30 dagers)717 var knakende god, men jeg opplevde artefakter på en Bond film, og da skulle jeg ikke ha den spilleren. Dro til Elkjøp og så på andre spillere, tok med alle "problemplater" og fikk testet på en Pioneer DV 737 til 8500 kroner. Denne ble kjøpt, og har den fremdeles den dag i dag. Ingen problemer.

Så mitt råd til stasjonære spillere, Ikke kjøp noe billig rask til under 2000 kroner, heller legg i noen kroner mere, ta gjerne med filmer som er oppripet(leiedvd'er) slik at du får testet om laseren er god nok. Jobber selv i en videoforetning hvor vi solgte en Sony modell(husker ikke nummeret) To av kundene har problemer med filmer som har litt riper, og det er jo selvsagt irriterende for begge parter, så legg i noen lapper fra 3000 og oppover hvis du skal ha noe som er brukbart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...