Gå til innhold

HT-400 kabinett, "power sw" ledning?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått et HT-400 kabinett i hus og har gått i gang med monteringen men sliter litt med å få alt til å virke som det skal. Sånn det er nå så starter/stopper jeg maskinen med reset knappen på framsiden...

Problemet er en sort og hvit ledning merket "power sw". Det er ingen ledig kontakt i kabinettet til denne ledningen.

Ledningene jeg har er : Reset sw (som i utgangspunktet var koblet til på baksiden av displayet og til reset sw panelet på innsiden av kabinettet), m/b pwr, hdd led og power led.

Maskinen startet også opp da det var koblet slik det var når jeg fikk den (uten at den svarte og hvite ledningen var koblet til noe). Power knappen virket da ikke (selvfølgelig), men jeg kan da slå av og på maskinen med Reset-knappen. Setter jeg reset sw på reset sw-plassen på hk'et skjer det ingenting når jeg trykker på reset-knappen (naturlig nok).

Har også prøvd med den svarte og hvite koblet bak på panelet og til power sw plassen på hk --> ingenting skjer når jeg trykker på power knappen..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plugg ledningen merka "Power SW", som står for Power Switch, til der Reset SW sto når den fungerte som av\på-knapp.

Veit ikkje om eg fekk heilt med meg kva plugg du hadde her og der og kva panel og display du snakkar om, men "M\B pwr" og "Power Sw" er nok samme sak (Motherboard power og Power swtich), men om du pluggar ledningen merka Power sw til M\B pwr eller Power sw, alt etter kva det står, så skal du kunne starta maskina med av\på-brytaren. ;)

Lenke til kommentar

Denne kabelen skal mest sannsynlig mellom PWRknapp delen og VFD delen i HT-400 kabinettet. Eg skal få tatt bilder av mitt kabinett, så kan du sjå om innmaten ser lik ut. Det er ein del forskjellige utgaver på markedet.

Zeph, HT-400 kabinettet har VFD/IR del som er koblet inn så ein kan slå heile maskina På med fjernkontroll. Det blir ikkje satt opp heilt som vanlige kabinett.

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Denne kabelen skal mest sannsynlig mellom PWRknapp delen og VFD delen i HT-400 kabinettet. Eg skal få tatt bilder av mitt kabinett, så kan du sjå om innmaten ser lik ut. Det er ein del forskjellige utgaver på markedet.

Zeph, HT-400 kabinettet har VFD/IR del som er koblet inn så ein kan slå heile maskina På med fjernkontroll. Det blir ikkje satt opp heilt som vanlige kabinett.

5035218[/snapback]

Takk skal du ha!

I mitt kabinett er det to forkjellige panel å feste kablene i, et for power/reset knapp og et for vfd/ir display. I pwr/reset panelet går det kun en ledning ut og det er reset sw ledningen og den er koblet til vfd/ir displayet.

Ellers så er det kun en kontakt ledig og det er på vfd/ir panelet. Der passer den lille kontakten som er på det leddet som skal være mellom strømkontakt på hk og strømkontakt på psu.

Da er det i mine øyne ikke noen kontakter igjen på pwr/reset panel eller vfd/ir panelet å feste den svarte og hvite pwr sw ledningen i. Jeg kan i hvertfall ikke se noen flere.

Jeg går ut i fra at de kablene som er koblet fra før (fra fabrikk) er riktig koblet, men jeg kan jo begynne å lure, det er jo en plass for lite.

Lenke til kommentar

Er det ikkje disse på VFD displayet:

cn3_pwr_sw , cn2_m/b_pwr, USB og cnst_st_pwr

Og 4 pin kontakt på undersiden av pwr/rese panelet? den svart/kvit ledningen skal på dei to lengst til høyre, med kvit ytterst til høyre. På pinnene til venstre er det koblet til svart/grønn ledning på min, "reset_sw" står det på denne.

Den svart/kvite er koblet til cn3_pwr_sw på vfd panelet, og dei to lengst til venstre i underkant av pwr/reset panelet.

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Er det ikkje disse på VFD displayet:

cn3_pwr_sw , cn2_m/b_pwr, USB og cnst_st_pwr

Og 4 pin kontakt på undersiden av pwr/rese panelet? den svart/kvit ledningen skal på dei to lengst til høyre, med kvit ytterst til høyre. På pinnene til venstre er det koblet til svart/grønn ledning på min, "reset_sw" står det på denne.

Den svart/kvite  er koblet til cn3_pwr_sw på vfd panelet, og dei to lengst til venstre i underkant av pwr/reset panelet.

5035615[/snapback]

Jeg er ikke hjemme i dag, men skal prøve så fort jeg kommer hjem i morgen. Må vel nesten bruke lupe for å se den andre kontakten på pwr/reset panelet.

Hvor på hk'et har du koblet m/b pwr + jord (de to tynne løse) kontaktene?

Takk for innsatsen :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har satt opp selve kabinettet (der virker alt som det skal nå), og prøver nå å få vfd displayet til å fungere men sliter litt.

Det er usb kobling innvendig i kabinettet, har lastet ned og installert port95nt og smartie51 men får ikke liv i displayet. Alle veiledningene jeg har funnet på nett virker som er basert på usb/paralell versjonen av vfd displaytilkoblingen i HT-400. Mitt vfd diplay har ingen paralell tilkobling, men kun usb.

Kan noen peke meg i riktig retning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...