Gå til innhold

Lappis på Lidl

TaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får da mye bedre maskin enn det der for 12000,- ! :O

I tillegg en som ikke selges på Lidl :p

Jeg er ikke nok inne i markedet nå for tida til å anbefale veldig mye, men en Asus A6V er et bra valg. Ser utrolig bra ut også.

Opp til 12000,- har du vanvittig mange valgmuligheter.

Les tester!

Lenke til kommentar
lidl er jo ikke kjent for å ha topp kvalitet  :D

5035122[/snapback]

Hva baserer du den påstanden på? De har ikke så lang historie med salg av PC'er her til lands, men i Tyskland har de solgt bøttevis av datamaskiner.

Synes den ser ganske bra ut, men som sagt er det mye bra å velge mellom til den prisen. Jeg hadde kanskje heller valgt Asus maskinen hos Komplett det var linket til lenger oppe.

Edit:

Har dere som er interessert i den sett at den bare selges i Region2, som er Vestlandet og Trøndelag :tease:

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Du finner ikke en bedre bærbar PC til 15 000 kroner, på komplett.no, mpx.no, psdata.no, datakjeden.no, elkjøp, expert, siba eller lefdal!

For å få en tilsvarende Pentium M prosessor(Centrino) så må den være minst på 2.2GHz! Fordi sentrino gir ikke så mye ytelse som mange tror... vis centrino har 2MB L2 Cache så har det ikke så mye å si om ytelsen... dobbel cache gir kun 10% mere ytelse i forhold til 1MB Cache (vis begge har samme frekvens)!

Men, AMDs Turion 64 har 64bit som vil si at at den den gir ca. 24-33% bedre ytelse enn Centrino vis begge har samme FREKVENS.

Så vis du skal sammenligne AMD Turion 64 og Intel Pentium M, så må du ta prosessor frekvens fra Turion 64 og gange den med 1.30 for å få tilsvarende frekvens på Pentium M. Og da ganger du 1.8 x 1.3 = ca. 2.3Ghz

Da er tilsvarende Pentium M prosessor skal den ha 2.3GHz total prossessor frekvens.

+ At det er ikke så mange bærbare PCer som har innebygd både Pentium M prosessor og X700 Skjermkort.

Får å få en tilsvarene (snakk om ytelse) bærbar PC med Pentium M prosessor og X700 Skjerm kort, så må din kamerat ut med 16000-19000 kroner.

+ Denne laptopen på Lidl er verd hele 12 000 eller mere! En kjempe kraftig laptop!

- Men den har et minus, batteri kapasiten er ca. 40-50% lavere enn i Pentium M, (men vis han skal bruke den til spilling så skal begge to bruke like mye effekt (watt) )

Har jeg glemt å si noe?

Har mye å si om sånne ting fordi jeg eier både Intel Pentium M 2.13GHz total kjerne frekvens, og har en AMD Turion 64 på 1.8GHz total kjerne frekvens, 1MB level 2 cache. Så jeg holder på å eksperementere og teste ytelse på dem!

Lenke til kommentar
Du finner ikke en bedre bærbar PC til 15 000 kroner, på komplett.no, mpx.no, psdata.no, datakjeden.no, elkjøp, expert, siba eller lefdal!

For å få en tilsvarende Pentium M prosessor(Centrino) så må den være minst på 2.2GHz! Fordi sentrino gir ikke så mye ytelse som mange tror... vis centrino har 2MB L2 Cache så har det ikke så mye å si om ytelsen... dobbel cache gir kun 10% mere ytelse i forhold til 1MB Cache (vis begge har samme frekvens)!

Men, AMDs Turion 64 har 64bit som vil si at at den den gir ca. 24-33% bedre ytelse enn Centrino vis begge har samme FREKVENS.

Så vis du skal sammenligne AMD Turion 64 og Intel Pentium M, så må du ta prosessor frekvens fra Turion 64 og gange den med 1.30 for å få tilsvarende frekvens på Pentium M. Og da ganger du 1.8 x 1.3 = ca. 2.3Ghz

Da er tilsvarende Pentium M prosessor skal den ha 2.3GHz total prossessor frekvens.

+ At det er ikke så mange bærbare PCer som har innebygd både Pentium M prosessor og X700 Skjermkort.

Får å få en tilsvarene (snakk om ytelse) bærbar PC med Pentium M prosessor og X700 Skjerm kort, så må din kamerat ut med 16000-19000 kroner.

+ Denne laptopen på Lidl er verd hele 12 000 eller mere! En kjempe kraftig laptop!

- Men den har et minus, batteri kapasiten er ca. 40-50% lavere enn i Pentium M, (men vis han skal bruke den til spilling så skal begge to bruke like mye effekt (watt) )

Har jeg glemt å si noe?

Har mye å si om sånne ting fordi jeg eier både Intel Pentium M 2.13GHz total kjerne frekvens, og har en AMD Turion 64 på 1.8GHz total kjerne frekvens, 1MB level 2 cache. Så jeg holder på å eksperementere og teste ytelse på dem!

5036005[/snapback]

Med et godt batteri (8-cellers 60 mWh + e.l) vil jeg tippe denne maskina til å greie litt i overkant av 3 timer, kanskje opp i mot 3,5 timer. Referanser her vil være MSI S270 og HP comapg 6125 (om jeg husker modell-nummeret riktig). Jeg ville sagt dette var et ganske bra kjøp, TV-tuner er f.eks ganske kjekt å ha. Støynivå og hvor stort batteriet er er imidlertid ganske viktig å finne ut!

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke klarer å finne ut av hvor mye minne maskinen har, eneste som står er at den har 128 MB grafikk minne. Så sannsynligvis er det kun 256MB ram på maskinen, siden de holder det skjult og ikke vil skryte av det.

5036952[/snapback]

Det er en god del tyske tester på nettet for de som leser det. Har ikke finlest de, men det det i alle fall ut som om det er 1 Gb ram.

ref:!"Aber die 1 GB RAM im Targa Traveller 826W MT34 genügen ohnehin für aktuelle Anwendungen" på side 6 her. http://www.freenet.de/freenet/computer_und...6c3c627d_1.html

DVB-T analog/ digital TV-tuner og FM radio må jeg også si er vel kjekt å ha.....

Ser ut til å være et pent kjøp for 12000 sånn i farten..... *snoke mer i morgen*

Lenke til kommentar
"Aber die 1 GB RAM im Targa Traveller 826W MT34 genügen ohnehin für aktuelle Anwendungen "

=

"Men den 1 GB RAMEN i Targa Traveller 826W MT34 rekker likevel for nåværendee bruk"

tror jeg

5037015[/snapback]

Helt riktig....... Fant litt mer spect som overrasker meg, og bekrefter 1 Gb ram forøvrig.

http://www.discounter-news.de/beitrag_Targ...4+MT34_267.html

Det er ikke bluetooth 1.1 som vel er vanlig, men faktisk Bluetooth ,Class II Version 2.0!!

.

Lenke til kommentar

vil dette_

Der Lüfter war unter Last deutlich hörbar – störend in einer ruhigen Arbeitsumgebung. Auch ohne Last lief der Lüfter meist – dann liess sich das Geräusch aber kaum wahrnehmen
si at den støyer mye? babelfish ga ikke så veldig godt svar, så spør her hvis noen kan tysk ;)

også litt skuffende at den "bare" holder 2t47min ifølge testen på freenet.de

Endret av deep750
Lenke til kommentar
vil dette_
Der Lüfter war unter Last deutlich hörbar – störend in einer ruhigen Arbeitsumgebung. Auch ohne Last lief der Lüfter meist – dann liess sich das Geräusch aber kaum wahrnehmen
si at den støyer mye? babelfish ga ikke så veldig godt svar, så spør her hvis noen kan tysk ;)

også litt skuffende at den "bare" holder 2t47min ifølge testen på freenet.de

5040202[/snapback]

Sånn ca."Viften høres godt under stress, såpas at det er forstyrrende ved rolige omgivelser. Uten belastning går også viften stort sett hele tiden, men er da knapt hørbar"

Litt turnoff det der.......

Lenke til kommentar

Har jeg glemt å si noe?

5036005[/snapback]

Hvor i all verden har du fått dette fra ? 1,8 GHZ low voltage A64 gruser 2.2 GHZ P-m ?

Og dette vet du fordi ?

Men, AMDs Turion 64 har 64bit som vil si at at den den gir ca. 24-33% bedre ytelse
:D Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...