Amento Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Prosessor: Intel pentium 4 3.2 GHz boxed "Prescott" Så jeg har nå overklokket prosessoren min..........tror jeg. Hær er greia. Jeg økte FBS'en fra 200 til 208 på BIOS'en. Senere har jeg økt FBS'en mer i Corecell, et program som fulgte med hovedkortet. Jeg overklokket det til 225 FBS (ca 3.6 GHz) Det hiser alt om prosessoren inkludert muligheten for å forandte Volten og FBS'en. Så kommer problemet. I egenskaper greia om maskina så står det at prosessoren er på 3.3 GHz, Altså at den kun registrerer overklokkinga jeg gjorde i BIOS og ikke med Corecell. Bios'en viser det samme. CPU Z viser at prosessoren er på 3.6 GHz altså overklokkinga som jeg gjorde i både BIOS og Corecell. 3DMark deriomt er anderledes igjen. Den viser at prosessoren er på 3.6 GHz, men at FBS'en fortsatt er på 208, Altså bare BIOS-overklokkinga. Hva er galt? Hva er riktig? Og hvem skal jeg stole på? HVEM HAR RETT?? Endret 20. oktober 2005 av Zathardor Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Stoler på cpu-z jeg.. Klokken blir slettet når du booter opp maskina på nytt. Men klarer du å kjøre 3,6ghz i win, så kan du jo prøve å stille inn det i bios. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvis jeg stiller det inn på det i BIOS så klikker hele maskina og skjermen blir bare svart. Må da ta ut BIOS bateriet og sette det i på nytt. Dette skjer uansett hvis jeg klokker det mer en 208 MHz i BIOS'en. Vet du hva som er problemet?? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Kjør en superpi å se om det stemmer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå