Gå til innhold

Anandtech tester FEAR ytelse på ATI/nVidia-kort

Lolcat2016

Anbefalte innlegg

Fikk dette i testen,kjørte i 1600x1200 4xfsaa,16xaa+alt annet på maximum.

hardware.

Amd X2 4600+,uklokket

2xGainward 7800gtx 470/1300 standar.

2giga corsair 3200 pro,uklokket

Edit:Dette er med nye Nvidia driveren.(81.85)

post-34740-1129946368_thumb.jpg

Endret av TAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får spilt det på fult med sli med andre ord hehe

bruker gammle gode 1024 med alt på fullt, alt ser strålendet ut! uups sent, natti (slått av softshadow, noen anbefalte det, fordi den effekten svei mer en det smakte)

Edit: ahh ser det viktiste nå o% under 25 fps, genialt, sli er konge å ha :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hos meg blir det så og si ingen forskjell i fps uansett om softa shadows er på eller ikke..

Legger ved noen bilder av oppløsning og fps

Alle testen er kjørt med alt på MAX og med soft shadows på

5042058[/snapback]

Har du på noe FSAA og AA?

Lenke til kommentar

Det får så å si full pott av alle seriøse kritikere, så jeg tviler sterkt på at grafikkmotoeren er dårlig å gir middelmådig grafikk sbs.

Effektene i spillet er jo til å få hakeslipp av, var først veldig skuffet over demoen, men etter oppg til 2 gb og nå orginal spillet har det blitt veldig bra!

Lenke til kommentar
Det får så å si full pott av alle seriøse kritikere, så jeg tviler sterkt på at grafikkmotoeren er dårlig å gir middelmådig grafikk sbs.

Effektene i spillet er jo til å få hakeslipp av, var først veldig skuffet over demoen, men etter oppg til 2 gb og nå orginal spillet har det blitt veldig bra!

5042076[/snapback]

Syntes spillet er helt topp jeg,nervepirrende er det også.

Lenke til kommentar
Hos meg blir det så og si ingen forskjell i fps uansett om softa shadows er på eller ikke..

Her er noen bilder av oppløsning vs. fps

Som dere ser ar det så og si ingentig og si hvor mye AF som er brukt.

5042058[/snapback]

Det nederste bilde kjørte du det samme som meg.

Lenke til kommentar

5042076[/snapback]

Åja... de allmektige kritikerene hehe glemte neste de.

_Jeg_ er ikke imponert over grafikken og at det skal være så tungdrevet syntes meg fantastisk. Mulig hvis de hadde hadde bedre teksturdesignere, modellere og bedre art direction at det hadde vært noe futt i det.

Lenke til kommentar

Nevner igjen effektene som du glatt hopper over å nevne, F.e.a.r støtter mye mer av de nye kortenenes effekter derfor kan jeg også tenke meg at det sklir bedre på kort som ikke støtter den nye shader modellen og hdr feks.

Dette er nettop en grafikk\lyd orgie så jeg kan ikke forstå at du skall pirke på nettop dette. At du himler med øyne av det som er av kritikere sier mye om din holdning i utganspunktet, så jeg fatter ikke at jeg prøver å forklare hva jeg mener en gang :p

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

F.E.A.R bruker dog ikke HDR rendering. Det er ikke noe her eldre SM2.0 kort ikke kan kjøre (ser man bort fra ytelsen).

Jeg syns forsåvidt at grafikken i F.E.A.R er pen med masse kule effekter, men jeg skal være enig med SBS når det gjelder teksturer og generell art direction, her er f.eks HL2 langt bedre etter min mening og som går mye bedre. Ytelse optimalisering har aldri vært Monolith sin sterke side.

Lenke til kommentar

Troddet jeg så hdr overalt jeg hehe - uansett om du skrur av alle effektene blir det ikke så tungt å kjøre, hl2 hvar også klin umulig i sin tid å kjøre på fult med mitt 6800 gt gs klokket til ultra, som i dag glir på fult uten problemer på mitt 7800gtx. Men er litt med på hva du mener, du synes det ikke ser bra nokk ut kontra hva det krever?, her kan du har rett da jeg ikke har prøvd spillet på feks 6600gt\x800gto

Lenke til kommentar

Overall synes jeg spillet ser bra ut pga. decals og kvaliteten av disse. Modellene er kanskje litt "baggy", men det var jeg også når jeg var i tjeneste med alt av klær og utstyr på, hehe =)

Parallax Mappingen kunne dog vært brukt litt bedre, lett å "gjennomskue".

Personlig liker jeg dette spillet bedre enn HL2 f.eks. Nå venter jeg bare på S.T.A.L.K.E.R egentlig... Gruer meg til hva det kan kreve... hehe =)

Lenke til kommentar
Troddet jeg så hdr overalt jeg hehe - uansett om du skrur av alle effektene blir det ikke så tungt å kjøre, hl2 hvar også klin umulig i sin tid å kjøre på fult med mitt 6800 gt gs klokket til ultra, som i dag glir på fult uten problemer på mitt 7800gtx. Men er litt med på hva du mener, du synes det ikke ser bra nokk ut kontra hva det krever?, her kan du har rett da jeg ikke har prøvd spillet på feks 6600gt\x800gto

5042811[/snapback]

Jeg hadde ingen problemer med å kjøre HL2 med alle instillingene på max og 4xAA, 8xAF i 1280x960 på mitt X800XT kort, noe jeg bare kan glemme her. Med at F.E.A.R ser ikke så mye bedre ut (begge har sine fordeler og ulemper), så mener jeg helt klart at F.E.A.R er veldig tungdrevet iforhold til hva det gir.

Lenke til kommentar

x800xt gikk såvidt - men det ble tregt noen steder, med 6800 ultra gikk det såvidt ikke(hl2 alt på fult), så jeg synes sammenligningen er bra

feks om x1800xt kommer til å kjøre fear på knall fult såvidt, da er alt faktisk likt

x800pro standard (et standard pro kort haddet brent a pipsa faktisk, ati skulle nokk spare noen kroner her, lurer på hvorfor de bare produserte vivo til slutt hehe) var ikke i nærheten, haddet det en kort periodet

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...