Gå til innhold

Anandtech tester FEAR ytelse på ATI/nVidia-kort

Lolcat2016

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Men den testen Jim, hvor kjører du den fra?

Vet ikke om det går an å kjøre den fra Demoen. I spillet så er det ett valg som heter

test settings. Ligger under der man stiller inn alle de forskjellige grafikk instillingene.

5038467[/snapback]

Det går i MP demo ihverfall.

men FEAR er ram sulten, hjelper mye med 2GB ram.

jeg har

X2 4200

2GB ram

xfx 7800Gtx

funka helt greit med 1Gb men hakka litt rundt hjørner. når jeg fikk 1GB ram til gikk det smooth.

kjører alt på fult i 1280x1024. ikke noe prob.

Lenke til kommentar

jeg har

X2 4200

2GB ram

xfx 7800Gtx

funka helt greit med 1Gb men hakka litt rundt hjørner. når jeg fikk 1GB ram til gikk det smooth.

5038492[/snapback]

Merkelig, de kom frem til noe litt annet her når det gjaldt 1GB vs. 2GB RAM.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

jeg har

X2 4200

2GB ram

xfx 7800Gtx

5038492[/snapback]

Merkelig, de kom frem til noe litt annet her når det gjaldt 1GB vs. 2GB RAM.

5038573[/snapback]

Har ikke prøvd FEAR selv (og det er så klart forskjellige rapporter på om 2GiB RAM er bedre enn 1), men mangelen på RAM trenger ikke å gjøre seg spesielt gjeldende i avg. FPS. For lite RAM kan føre til en og annen swapp til disk osv. som kan gi et lite hakk i ny og ned uten å vises på benchmarks. Den forskjellen må man bare spille og merke/ikke merke selv.

Edit: Kan ikke noen sjekke i taskmanager -> perfomance fanen under Commit Charge (K) og se hva peak er etter å ha spilt FEAR?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Først må jeg si wow :dribble:

En annen ting er at texture flimmering er borte etter den nye driveren, noen andre som opplever det samme?.

Uansett med alt på max uten untak for jeg average 40 fps med 81 som høyeste på 1024- med samme på 1600 for jeg average 20 og er nøyaktig for lite til å være spillbart, men synes dette er sinnsykt bra.

Er det ikke mulighet til å ta bilder i dette spillet?, uansett skall legge inn et bildet så dere kan se hvordan det ser ut med gtx 1024 alt på fult. :thumbup:

Edit: har her brukt printscreen, er seff ikke noe godt bildet, men du for se hdr i action og hvor lite kornete det er.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
En annen ting er at texture flimmering er borte etter den nye driveren, noen andre som opplever det samme?.

Jeg har ikke prøvd F.E.A.R ennå, men etter en rask test med HL2 og BF2 er det helt klart fremdeles der med default instillinger. Men det kan virke som det har blitt noe bedre.

Lenke til kommentar

Her er mine innstillinger: Alt på Max, utenom FSAA (0), Volumetric Lighting (Med) og lyder (Med). HW Mixing w. EAXHD er på, alt annet på max =) (AF = 16x)

1280x960:

post-11007-1129939451_thumb.jpg

Er med: X800XT PE, A64 3400+ (s754, CH), 2GB RAM, RaptorII.

Hittil kjører det greit ingame også =)

Dette er med 4xFSAAA satt i Cat 5.10 CCC, samme innstillinger som før ellers:

post-11007-1129941988_thumb.jpg

2xFSAAA

post-11007-1129942402_thumb.jpg

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Slenger meg på diskusjonen.

Klarer nå å kjøre alt max og aa på max og af på x8 og har average 60 fps med 7800gtx. men kun i 1280x960 eller hva det er.

Hvordan får man spillet til å kjøre i 1280x1024?

Har merket at 1600x1200 blir helt uspillbart, mens kortet klarer dra alt det andre rimelig bra, og takler også soft shadows on med average fps på 40 fps.

Er enig i det som står i artikkelen så derfor kjører jeg uten soft shadows.

Noe jeg merka i multiplayer er at dette spillet kommer trolig til å bli tweakegame nummer 1 på nettet. Får utrolige fordeler ved å stille ned grafisk kvalitet osv. Mindre mørkt bilde, mindre effekter som forstyrrer bildet osv.

Men seriøst...dette spillet er lekkert :D

Bemerk dere....Skjermbilder av dette spillet blir alltid av en eller annen grunn crappy i forhold til ingame... :x

post-10500-1129941054_thumb.jpg

post-10500-1129941092_thumb.jpg

post-10500-1129941108_thumb.jpg

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

AA var av =) Fant det ut nå

Men driver og tester forskjellige settings for å finne den ultimate kombinasjoner,

I tillegg må jeg legge til at Nvidia har ødelagt sine drivere, og det ser ut som om aa og af faktisk ikke blir aktivert når jeg skrur det på.

(81.85 whql driverne har fiksa dette for meg, noe som resulteterte i 30-40 mindre fps i cs blant annet) Tenkte jeg skulle ta noen flere screens og laste opp =)

Forresten simalarion...drepte en fyr på nøyaktig samme måte på akkurat samme sted :p

Han låg og flagra inni der :p

hihi

EDIT : Sjekka litt i FEAR med nye 81.85 driverne installert og da måtte jeg helst ha aa av for å få akseptabel framerate utendørs, mens innendørs kunne aa være på max uten store problemer.

post-10500-1129945324_thumb.jpg

post-10500-1129945357_thumb.jpg

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...