Gå til innhold

Anandtech tester FEAR ytelse på ATI/nVidia-kort

Lolcat2016

Anbefalte innlegg

Ser ut til å være et interessant spill for action-fans, men det er relativt krevende grafikkmessig sett, ifølge AT.

Utdrag fra testen:

As we said in our introduction, FEAR does indeed set a new standard for games, and there is no denying the quality of its graphics. ...

This game alone gives players without high end monitors a real reason to justify saving up for a 7800 GTX. Those who want to play FEAR at the highest resolution and settings with AA enabled (without soft shadows) will basically have to use the 7800 GTX, as no other card available gets playable framerates at those settings, and the 7800 GTX does just barely (if uncomfortably). ...

This is very old news by now but we have to mention it yet again. The fact that ATI still has no competitor for the 7800 GTX yet means that lots of FEAR players will be looking to NVIDIA for their graphics solution. This puts ATI behind again, and with games like Quake 4 coming out soon, things are looking even worse for ATI than they already have been. We were happy to see that ATI is at least coming out with high end parts, but where is the 7800 GTX competition? We need to see the X1800 XT on shelves with a competitive price soon, or there won't be much that can help ATI, especially with the rumors about what's coming down the pipe from NVIDIA.

Link:

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2575

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne testen bekrefter det nVidia har sagt lenge... Den fulle versjonen av FEAR kommer til å yte forskjellig fra demo versjonen, da demo versjonen ikke var optimalisert for nVidia kort....

Legger inn en graf med 4xAA/8xAF på... Her burde vel ATi dratt rått fra nVidia med x1800XT, men gjør de det? NEI

fear2.jpg

Hvis vi skal se bort i fra ATi sine "papir" kort, så leder nVidia rått! :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt FEAR på min maskin, og må si den gjorde GTX-kortet til skamme. Med medium settings og stusselige 2XFSAA og 4xAA så flyter det AKKURAT, dvs holder seg rundt 20-40fps, med fall ned på 20-tallet i skytescener. Litt ubehagelig og kan ikke spille lenge før hodepine setter inn (merk at jeg er veldig følsom mot lagging da). Prøvde med både 78.03 og nyeste betadriver 8?.85. Man får merkbart ytelsesforbedring detter man ned fra 1280x1024 til 1024x768.

Kort fortalt så kan man glemme å skru på for mye selv med 2GB minne og GTX. Her må man ha et GTX-kort til... :|

Lenke til kommentar
Spiller Fear i 1600x1200.FSAAx4,AA16x,alt på max.Tok den testen i spillet,det gikk uten lagg.

Maskinvare:

Amd X2 4600+

Gainward 7800gtx 470mhz i SLI

ram:Corsair TWINX2048-3200C2PRO

lyd:Creative SB X-Fi Elite Pro

5035049[/snapback]

Det er veldig få som har råd til et sånt oppsett :tease: Jeg har iallfall ikke så mye penger å bruke på pc. Andre utgifter tar knekken på meg, hehe.

Lenke til kommentar

"FEAR looks good enough that people will enjoy the game at even the lowest resolutions, and all of the cards that we've tested will run the game fine at resolutions as high as 1024x768 without AA and soft shadows, with the exception of the X1300 PRO. This card performed the worst overall, but it still runs FEAR fine (without AA and SS) at 800x600. If you are on a shoestring budget, but need to buy one of these cards to play FEAR, a good choice would be the X800 GT for $130, or even better, the 6600 GT for about $15 more."

Lenke til kommentar

Har nå nesten rundet spillet etter ett par netter med gåshud langt over huet. Spiller med alt lys av i rommet og god lyd i headsettet.

Jeg kjører fear med disse instillingene: 2*AA - 16*AF - 1280*1024, og ellers alt på MAX..

Har 62 avarange fps: 0% under 25, og 2% mellom 25-40 fps

Bruker den siste forceware beta driveren.

Lenke til kommentar

Spiller med medium volumelightning quality og medium texture (har bare 128mb 6800nu ) og kjører uten soft shadows og uten aa i 1024x768. går rimelig glatt da.

fear tar knekken på det meste med softshadows/high volumelighting og mye aa/af selv i lavere oppløsning.

tror man kan glemme å kjøre i 1600x1200 med alt på fullt før neste generasjon

Lenke til kommentar
Spiller Fear i 1600x1200.FSAAx4,AA16x,alt på max.Tok den testen i spillet,det gikk uten lagg.

Maskinvare:

Amd X2 4600+

Gainward 7800gtx 470mhz i SLI

ram:Corsair TWINX2048-3200C2PRO

lyd:Creative SB X-Fi Elite Pro

5035049[/snapback]

Kjør ferdig den "test oppsett". Da får du opp resultatene. Vil gjerne se hva du får av Frames. Kjører rimelig heftig oppsett selv, å får ikke akkurat de beste FPS med de innstillingene.

Kjører 1600x1200 med alt av eye candy på absolutt max

Dothan @ 2.85GHz, 2GB RAM å 7800GTX @ 500/1400

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Får du kjørt den testen på Demoen?. Prøvdet alt på klin fult i går på 1600 og var klar for en skuffelse men det gikk helt greit, ikke noe lagg når helikopteret kom en gang, og for en grafikk!

Men den testen Jim, hvor kjører du den fra?

Edit: uupps skrevet det så mange ganger at jeg glemmer det, kjører med gtx og 2gb ramm (rammen hjalp noe sinnsykt)

Og raptor - du har jo 7800gt i sli, har du prøvd demoen?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...