Gå til innhold

Kinesisk tastatur, passord-skriving blir trygt?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det mulig å bestille tastatur fra Kina og bruke det på pcen min via USB? Så kan jeg skrive passord med det så det blir kinesiske tegn? Vil bli vanskelig å hakke da ja, når du ikke har samme taster! :hmm:

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Er det mulig å bestille tastatur fra Kina og bruke det på pcen min via USB? Så kan jeg skrive passord med det så det blir kinesiske tegn? Vil bli vanskelig å hakke da ja, når du ikke har samme taster!  :hmm:

5034247[/snapback]

Uhm, om du bruker et kinesisk tastatur så betyr ikke det at du direkte bruker kinesiske tegn, du må jo sette opp i windows eller linux at du skal bruke kinesisk på systemet, først da vil du bruke kinesiske tegn. Prøv å bruk et engelsk tastatur, men med norsk oppsett, du vil finne de norske tegnene der du ville ha funnet dem på et norsk tastatur...Rett meg om jeg tar feil.

Om du vil ha noe som er litt mer hacksikkert så er det vel heller biometrisk skanning!?!??

Frankie

Lenke til kommentar

Dette er enkelt å gjøre :)

Gå inn i kontrollpanel og velg språk,regionale innstillinger. Trykk så "Velg andre språk", og huk av for "installere filer for østasiatiske språk". Du må ha Xp plata klar, for filene du trenger ligger der.

Etter du har gjort dette så går du inn på "innstillinger for regioner og språk" Her kan du nå legge til kinesisk tastaturoppsett (Folkerepublikken Kina: Mandarin, eller Tradisjonell Kinesisk som de bruker bla. i Taiwan) Jeg anbefaler QuanPi, det er enklest å bruke. Her kan du skrive Pinyin og velge det som stemmer ved å bruke nummertastene 1-9

Du skifter mellom Kinesisk og Norsk tastaturoppsett ved å trykke Alt+Skift, eller ved å trykke på språklinjen du ser på skrivebordet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...