Gå til innhold

Logitech G15

Anbefalte innlegg

tok et kjapt bilde av de to aktuelle knappene som skiller svensk fra norsk layout.

må studere tastaturet for å se at de er forskjellige, og hvem ser vel på tastene mens man skriver uansett? var litt skeptisk før jeg bestilte men ser nå hvor latterlig liten forskjell det er

anbefaler å bestille svensk istedetfor am.

5624000[/snapback]

Gammel tråd, og beklager bump, men lurer på en liten ting:

Hvis man kjøper svensk utgave, og velger norsk tegnsett i windows, vil da de 2 knappene der oppføre seg som helt vanlig Ø og Æ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gammel tråd, og beklager bump, men lurer på en liten ting:

Hvis man kjøper svensk utgave, og velger norsk tegnsett i windows, vil da de 2 knappene der oppføre seg som helt vanlig Ø og Æ?

Jeg er ganske sikker på det.. Når PC'en min tror jeg har engelsk layout, får jeg jo andre teng enn æ ø å.

Men du kan jo teste dette ved å velge svensk layout i Windows som du bruker nå, og så sjekke om tegnene du får når du taster inn sitter på samme plass på det svenske layouten.

Klønete sagt, men jeg håper du forstår hva jeg mener.. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte her om dagen et Logitech g15 tastatur med engelsk layout, og bruker dette med Norsk språk i Windows.

Alt funker helt fint, men jeg finner ikke ut hvor tasten for tegnene "<" og ">" er! Noen som har funnet en løsning for dette?

På et norsk tastatur er jo denne knappen til høyre for leftShift, men på tastaturet her er knappen til venstre for leftShift "z", ingen taster imellom altså.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har det med engelsk layout og vil ha alle tegn slik som æ, ø og å + mange andre, så burde du velge United States - International som keyboard layout i windows. Da finner du alle spesielle tegn ved å holde inne Alt-Gr (den på høyre siden av space). Alt + L = ø Alt + W = å Alt + Z = æ ;)

Pluss at alle de andre tegnene er der de skal være ;)

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar
G15 fungera ikkje på Vista enda sant ?

7608565[/snapback]

Jeg hadde vista i en måned. Da virket det helt fint ;)

Jeg husker ikke helt om jeg noen gang installerte driverene :hmm: , men det fungerte jo seff å skrive me det ;)

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sry, at jeg drar opp en slik gammel tråd men jeg lurte på om noen har et eller annet råd angående LCD displayet.

For en stund siden så sluttet det å vise noe som helt av tekst men er forsatt lys i det...

Alt annet på tastaturet funker helt fint samme gjør lysene på knappene "under" LCD displaye.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

:hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Sry, at jeg drar opp en slik gammel tråd men jeg lurte på om noen har et eller annet råd angående LCD displayet.

For en stund siden så sluttet det å vise noe som helt av tekst men er forsatt lys i det...

Alt annet på tastaturet funker helt fint samme gjør lysene på knappene "under" LCD displaye.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

:hmm:

7716202[/snapback]

se her fant et forum

http://g15forums.com/forum/index.php

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Har snakket med Logitech på tlf i dag og de sier at det nye G15 tastaturet _ikke_ kommer med norsk tegnsett. Måtte lyn og torden slå ned i hodet på vedkommende som tok den beslutningen...

-=RatKing=-

9665079[/snapback]

Vel.. nå har jeg vendt meg bra til det, kan man touch er det bare enter-knappen som er forskjellen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok overlevd helt fint selv med umerkede taster men er redd min bedre halvdel hadde tilta om jeg hadde kjøpt et klaviatur uten norsk layout til henne. Vi er ikke så altfor mange folk i dette landet men jeg er ganske sikker på at de hadde tjent inn utgiftene ved å mekke norsk layout relativt fort. Vet om ganske mange som seriøst hadde vurdert G15 om det hadde foreligget på norsk. En smule arrogant av Logitech om du spør meg.

-=RatKing=-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...