Gå til innhold

Fargelaser vs. fortrykte brevark


Anbefalte innlegg

Vi lurer på hvordan økonomien vil se ut dersom vi kutter ut fortrykte brevark med logo i farger, og istedet anskaffer en fargelaser og printer ut logoen selv sammen med resten av teksten.

 

Mener nokså nylig å ha sett et datablad med en test av fargelasere og omtale av kostnader, men jeg klarer ikke å gjenfinne det, (bibliotekets samling var ikke komplett).

 

Kan noen hjelpe meg med en henvsning til en artikkel om dette, eller på annen måte gi noen innputt til regnestykket.

 

(Det endelige svaret vil jo selvfølgelig av vårt trykkevolum osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsomt om det vil lønne seg. Særlig hvis utskriftene stor sett er svart-hvit i dag.

 

Gode fargelasere er meget dyre i innkjøp (minst 20000-30000,-), dyre å vedlikeholde, og vesentlig dyrere i drift enn svart-hvit laser.

 

Men nå vet ikke jeg hva det koster å bestille logoark fra trykkeri da. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har nå i ettertid blitt fortalt at utskrift av svart-hvit (som er det vi hovedsaklig driver med) på fargelaser, er vesentlig dyrere enn på en s/h-printer. Så det blir neppe regningssvarende å anskaffe laserprinter bare for å unngå fortrykte brevark mv.

Takk for innspillene!

Lenke til kommentar

>blackbrrd:

>dyre å vedlikeholde? har en fargelaser på jobben, >har vel aldri hatt noe problem med den... >ihvertfall ikke noe vedlikehold...

 

Da kan du ikke ha brukt den mye ?? :smile:

På jobben har vi en fargelaser som konstant er ute av drift.. Mye pga at det stadig er ting som må byttes ut.. Ikke bare toner.. Men ørten andre ting også..

 

_________________

--------

greetinx

"Fjodor"

:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Fjodorgrim på 2002-08-22 15:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...