Gå til innhold

Suger EGPen i Win XP MCE Norsk?

Anbefalte innlegg

Etter lang tid med "hemmesnekret" EPG i den engelske versjonen av Windows XP MCE 2005 har jeg nå fått installert den norske versjonen.

Hovedintrykket er positivt. De nye tingene som er lagt inn er et stort pluss, og snart kommer støtten for epost også!!

Jeg er imidlertid svært så skuffet av den jobben Microsoft har lagt i EPG-en.

Er det bare jeg, eller suger den??

Jeg har en heeelt standard analog kabel fra UPC med 16 vanlige kanaler.

EPG-en har imidlertid IKKE data på viktige kanaler som TV 2 Zebra, MTV, Travel Channel, Cartoon Network etc...

Er jeg en kverulant, eller burde dette vært laaaangt bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart rom for forbedringer.

Hvis man går gjennom listen over kanaler som er lagt inn av MS så ligger det flere kanaler i EGPen, men av en eller annen grunn kommer de ikke opp i listen når man har søkt inn kanalene (sjekket spesifikt MTV og Cartoon network og begge er der).

Er MS klar over dette problemet? Brukeren HTPC.no har tidligere hatt kontakt med MS ang. problemene relatert til EGPen etter lansering av norsk versjon. Er dette en ny sak for deg? :-)

Lenke til kommentar
Det er helt klart rom for forbedringer.

Hvis man går gjennom listen over kanaler som er lagt inn av MS så ligger det flere kanaler i EGPen, men av en eller annen grunn kommer de ikke opp i listen når man har søkt inn kanalene (sjekket spesifikt MTV og Cartoon network og begge er der).

Er MS klar over dette problemet? Brukeren HTPC.no har tidligere hatt kontakt med MS ang. problemene relatert til EGPen etter lansering av norsk versjon. Er dette en ny sak for deg? :-)

5034957[/snapback]

Lenke til kommentar

MTV har ikke norsk EPG i MCE foreløpig. Dette visstnok på grunn av MTV sitt sendeskjema i Norge ikke er likt med sendeskjemaet i andre land. Når EPG kommer for MTV er ikke sikkert i følge Microsoft Norge.

5034957[/snapback]

Kan du forklare dette nærmere. Hvor finner du listen over kanaler som er lagt inn av MS? Skjønner ikke helt hva du mener her.

Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem med EPG'en. Noen ganger slutter opptaket før tv-programmet er ferdig. Klokka på pc'en er riktig ifølge mitt armbåndsur som sync'es over radio fra atomur i tyskland.

Dette skjedde f.eks. med Lost i går kveld.

Går det an å få MCE til å legge på et par minutter på slutten av alle opptak? Finnes det andre løsninger?

Lenke til kommentar
Jeg har et annet problem med EPG'en. Noen ganger slutter opptaket før tv-programmet er ferdig. Klokka på pc'en er riktig ifølge mitt armbåndsur som sync'es over radio fra atomur i tyskland.

Dette skjedde f.eks. med Lost i går kveld.

Går det an å få MCE til å legge på et par minutter på slutten av alle opptak? Finnes det andre løsninger?

5067330[/snapback]

Om klokka er riktig, så er det nok TV-programmet som var forsinket. MCE tar opp noen minutter etter hvert program som standard. Du kan endre hvor lenge før og hvor lenge etter selve programmet opptaket skal skje. Gå til: Innstillinger -> TV -> Opptaker -> Standarder for innspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...