[email protected] Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Etter 1-2min med webcam på msn, så slår pcen seg av og på igjen automatisk. Jeg har ganske ny strømforsyning, og lite "dilldall" i maskinen ellers... Anybody? takk Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det har ikke skjedd før du fikk det nye webcamen? Hvis ja, så er det kanskje noe med driveren. Sjekk at det er nyeste og kompatibel driver installert. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Det har ikke skjedd før du fikk det nye webcamen? Hvis ja, så er det kanskje noe med driveren. Sjekk at det er nyeste og kompatibel driver installert. 5034057[/snapback] ikke skjedd før det nei. drivere er nå oppdatert-> fortsatt samme problem. Jeg har funnet ut et par ting, f.eks at usb-porten min er gammel usb 1.1 eller noe sånt? (altså like gammel som min 4årig, lite oppdaterte pc) der står både webcam og en trådløsmottakeren på 54mbps. når jeg tar ut trådløsmottakeren fungerer kamera, men det er lite praktisk... MÅ jeg ha nytt usb-kort..? thanx Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 om du går inn i enhetsbehandling tipper jeg du ikke har USB porter i hele tatt! det står mest sannlig en Gulvarsel over dem Hadde samme problem! Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 om du går inn i enhetsbehandling tipper jeg du ikke har USB porter i hele tatt!det står mest sannlig en Gulvarsel over dem Hadde samme problem! 5039436[/snapback] takk for tipset sniper, men de fungerer som de skal (i følge enhetsbehandlingen) og det gjør de jo for så vidt, men kun når det er en i gangen; enten trådløsmottaker eller kamera kan det virkelig være at usb-en er gammel og for treig, og derfor restarter maskinen? (har kørt virus-scan, ingen virus.) keep trying please Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Problemet er nok at de to enhetene du har, trekker for mye strøm til sammen. Har vært borti dette utallige ganger. Webcamera og trådløst er to ting som trekker mye strøm. Du har da flere valg: 1. dersom du har usb porter andre steder på maskinen kan du bruke disse, de får egen strømtilførsel. 2. kjøpe en usb-hub med ekstern strømforsyning. 3. kjøpe et usb-pci kort. portene har da egen strømtilførsel og du kan få deg usb2.0 i samme slengen. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Problemet er nok at de to enhetene du har, trekker for mye strøm til sammen. Har vært borti dette utallige ganger. Webcamera og trådløst er to ting som trekker mye strøm. Du har da flere valg: 1. dersom du har usb porter andre steder på maskinen kan du bruke disse, de får egen strømtilførsel. 2. kjøpe en usb-hub med ekstern strømforsyning. 3. kjøpe et usb-pci kort. portene har da egen strømtilførsel og du kan få deg usb2.0 i samme slengen. 5043648[/snapback] Takk for gode råd, nomore! 1.Jeg sjekket på Enhetsbehandling, og fant ut at trådløs trekker 300mA og kameraet trekker 100mA. Mens hvert kort har tildelt 500mA hver. (jeg fant ut at jeg har 2 usb kort med à 2porter. Et pci-kort, og et integrert på hovedkortet. Men det hjelper ikke å ha en komponent i hvert kort.... Samme problem fortsetter ) Jeg kan føye til at jeg har en Q-tec PSU 400W strømforsyning. Og den har ikke et så veldig stort "marked" å forsyne.. (er ikke det nok når jeg ikke har noen "fancy" deler på maskinen min, untatt et billig Logitech Quickchat webcam?) 2. hørdes dyrt ut for en fattig student 3. jeg skal kjøpe meg et nytt usb2.0 kort snart, kanskje det vil hjelpe..? hope and pray keep up the good work! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Er du sikker på at du har et pci usb kort? Eller er det bare to porter med ledninger som går til hovedkortet? Dersom det er et selvstendig pci kort skal dette ha egen strømforsyning. Dersom det ikke hjelper å ha trådløst kort og webcamera i hver sin, er det ikke strømmen som er problemet. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Q-Tec psu gold dualfan , anbefales å skifte ut når maskinen får slike nykker du her beskriver, tåler ingen belastninger samt dårlige glattekondensatorer. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Problemet fixet!! jeg kjøpte meg et pci-usb2-kort og vips så går det som det skal men takk alle som ville hjelpe meg! ! ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå