Audi247 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har 2stk Jamo høytalere. De er veldig store og ser veldig 80'talls ut. Jeg lurte på om det er noe i veien for at jeg kan bygge meg nye kasser? Har ALDRI sett innsiden på en høyttaler boks, men kan det være så enkelt bygd opp at jeg vil forstå det, eller trengs det mer erfaring enn det? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har 2stk Jamo høytalere. De er veldig store og ser veldig 80'talls ut. Jeg lurte på om det er noe i veien for at jeg kan bygge meg nye kasser? Har ALDRI sett innsiden på en høyttaler boks, men kan det være så enkelt bygd opp at jeg vil forstå det, eller trengs det mer erfaring enn det? 5033899[/snapback] En måte å finne ut det på! Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 En måte å finne ut det på! 5034120[/snapback] Lettere sagt enn gjort.. om jeg skrur ut høytalerene og deler høyttaler boksene så har jeg jo ødelagt høytalerene mine om jeg ikke før di sammen igjen .. Vist jeg skal ødelegge disse kassen skal jeg være SIKKER på at det er lett å koble de i nye bokser.. Er vanlige stue høytalere vanskeligere å bygge bilstereo? folk bygger jo bilstereo i all slags varianter... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 En måte å finne ut det på! 5034120[/snapback] Lettere sagt enn gjort.. om jeg skrur ut høytalerene og deler høyttaler boksene så har jeg jo ødelagt høytalerene mine om jeg ikke før di sammen igjen .. Vist jeg skal ødelegge disse kassen skal jeg være SIKKER på at det er lett å koble de i nye bokser.. Er vanlige stue høytalere vanskeligere å bygge bilstereo? folk bygger jo bilstereo i all slags varianter... 5035663[/snapback] Bilstereo`en er vel bygd opp slik du ser på bildet her. Altså to slike magneter og et slags kretskort av noe slag tipper jeg... Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 hvorfor må du ødelegge kassene? skru ut elementene med en vanlig skrutrekker, koble fra ledningene så du frå elementene unna så skulle du ha fin sikt inn i kassa.. derfra klarer du sikkert finne frem til delefilteret å få nappa det ut og terminalen får du nok også ut på et vis. det vanskeligste med å bygge kasse er vel egentlig å få riktig volum, bassrefleks osv.. samt å være nøyaktig nok til at den blir tett å solid. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Har du noen bilder av de Jamo høyttalerne dine? Phax har rett i at det er vanskelig å finne ut hvor stor kasse man må ha hvis man ikke har T/S parameterne. Men i din case er dette ikke noe problem da du bare kan måle de gamle kassene, og lage de nye kassene like store Edit Leifern..... Endret 21. oktober 2005 av ThoooR Lenke til kommentar
Horror Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har 2stk Jamo høytalere. De er veldig store og ser veldig 80'talls ut. Jeg lurte på om det er noe i veien for at jeg kan bygge meg nye kasser? Har ALDRI sett innsiden på en høyttaler boks, men kan det være så enkelt bygd opp at jeg vil forstå det, eller trengs det mer erfaring enn det? 5033899[/snapback] Hva heter de jamo høyttalera? søk på nett. så er det mulig at jamo har "historie" som gir en del informasjon. Men er det gamle høyttalere, så ville jeg vurdert nye ellementer når jeg først tenker på å bygge nye kasser. Har selv bygd noen høyttalere. Du kan bygge lukka eller porta kasser, og klart horn kasser eller transmision går også men trolig litt avansert i starten. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 asså, skal ikke ha noe nye elementer osv... vil bare ha litt mer "stil" over høytelerne... lage de i glassfiber og lakkere di hvite eller noe.. Det er ikke noe jeg vil bruker penger på, bare lage noen kulere enn slik de er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå