enter Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvor er P4 NW billigst nå, og hvor er AMD Ahtlon billigst nå? I ren pris/ytelses-interesse er jeg interessert i å følge med på beste pris på Intel P4 NW 1,8 og 2,0Mhz, og amd Ahtlon XP1800 og XP2000. + Andre utgaver som er spesielt billige/gunstige i forhold til ytelsen. Noen som er med på leken? Jeg så P4-2,0/400 NW (OEM) hos PC-utstyr til 1660 uten kjøler i dag. Det er laveste jeg har sett ... :wink: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Søk i prisgudien så finner du svarene der. Enklere kan det ikke være :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 altså, p4 2.0 koster 300-400 kroner mindre enn p4 2.26 (533). mye forskjell i ytelse (2.26 kommer vel opp i 3ghz). syns d virker som ett godt kjøp :o Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Går for 2.26GHz du - den er en nyere revisjon (kjøligere -> mer OC). Ellers driver Intel å kutter prisene... tror det burde bli synlige forrandringer på f.eks 2.4B hos Komplett/PSdata etc i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 2,26 er ikke kjøligere (=utvikler mindre effekt) enn 2,0 Sjekk http://www.sandpile.org/impl/p4.htm så finner du ut at 2,26 utvikler opptil 72W mens 2,0 utvikler opptil 66W. Ikke kast bort for mye penger, kjøp heller billig cpu nå og spar resten til ny og _mye_ raskere prosessor om 6-12 mnd. (I stedet for å kjøpe en betydelig dyrere nå som ikke har merkbar høyere ytelse enn den billige) Lenke til kommentar
enter Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 14:33, pgressum skrev:Søk i prisguiden så finner du svarene der. ... Enklere kan det ikke være Nei, så enkelt er det ikke! Prisguiden er kjempebra den, - men den har sine begrensninger. Du finner f. eks. ikke P4-2,0/400 NW (bulk) der verken til kr 1.660 eller til kr 1.595, - som jeg har funnet i dag. Billigste med kjøler (boxed) var på kr 1.750. Billigste P4-2,0 i prisguiden var kr 1.880, - den hadde kjøler (boxed). - Så prisguiden setter jeg/vi pris på, - men den fanger selvfølgelig ikke opp alle prisendringer, - og så oppdateres den senere enn web-shoppene. Så mangler den meget aktuelle produkter (ingen kritikk), som f. eks. hovedkortet Asus A7N266-VM, HK for socket A. - Vel, - jeg fant hvertfall ikke hovedkortet. Så tråden var ment for å finne beste kjøp, - med de aller nyeste prisoppdateringene ... :wink: [ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-22 21:45 ] Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 jeg handler en del med Norek, leverandøren til komplett (norek/komplett er egentlig stort sett samme firma.. samme eigere.. samme lager osv..) står det 3 dager så betyr dette ABSOLUTT ikke at varen er på lager innen 3 dager.. snakker erfaring her... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:26, Simen1 skrev:Ikke kast bort for mye penger, kjøp heller billig cpu nå og spar resten til ny og _mye_ raskere prosessor om 6-12 mnd. (I stedet for å kjøpe en betydelig dyrere nå som ikke har merkbar høyere ytelse enn den billige) Der har vi det,, om seks-tolv måneder hva sier du da? Ja bare vent du for om en liten stund kommer det en ny arkitektur på AMD-cpuen, som er mye bedere! Kjøp en billig en! Så etter din sysnvinkel blir det vel aldri en pc og skryte av på f.eks. LAN! Lenke til kommentar
Lefsas Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg vil anbefale deg å kikke på prisene på http://www.databutikken.com/no .. som er en ganske billig plass å handle på. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:26, enter skrev:Du finner f. eks. ikke P4-2,0/400 NW (bulk) der verken til kr 1.660 eller til kr 1.595, - som jeg har funnet i dag. Billigste med kjøler (boxed) var på kr 1.750. Billigste P4-2,0 i prisguiden var kr 1.880, - den hadde kjøler (boxed). Prisene som vises i prisguiden er opp til en dag gamle. Vi henter de inn kl 0300 hver natt. Evt endringer som gjøres etter det fanges ikke opp før dagen etter. Det er grunnen. Quote: Så mangler den meget aktuelle produkter (ingen kritikk), som f. eks. hovedkortet Asus A7N266-VM, HK for socket A. - Vel, - jeg fant hvertfall ikke hovedkortet. Enig i at det er mye som ikke er med der som burde være med. Men, da er det bare å bruke fritektssøket. Der finner du kortet lett. Bare søk på A7N266-VM der så får du massevis av treff. Om du har lyst til å hjelpe til med å legge inn produkter trenger vi alltid flere som kan bidra! Send evt en mail til [email protected]. Lenke til kommentar
enter Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 o Enig i at det er mye som ikke er med der som burde være med. Men, da er det bare å bruke fritektssøket. Der finner du kortet lett. Bare søk på A7N266-VM der så får du massevis av treff. Om du har lyst til å hjelpe til med å legge inn produkter trenger vi alltid flere som kan bidra! Send evt en mail til [email protected]. - hyggelige opplysninger, - og greit å vite, også det jeg ikke "quotet" fra pgressum her. Så blir det en utfordring til alle å bidra med opplysninger til best mulig prisguide da. :wink: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:47, lohelle skrev:jeg handler en del med Norek Har titta der nå, ser at de bl.a har forskjellige demovarer. Hvor/hvordan finner man prisen? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: enter skrev (2002-08-22 23:19):- hyggelige opplysninger, - og greit å vite, også det jeg ikke "quotet" fra pgressum her.Så blir det en utfordring til alle å bidra med opplysninger til best mulig prisguide da. :wink: Sikkert mange som ikke vet om fritektssøket. Skal høre med Håvard om de kan skrive en liten sak om det så vi viser det frem litt bedre. Ellers setter vi stor pris på om flere hjelper oss med å legge inn produkter i prisguiden. I praksis får en tildelt en kategori og da har en ansvaret for å holde den oppdatert med produkter, informasjon og bilder. Å legge inn et nytt produkt tar ca 5 minutter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 21:58, _Furien_ skrev: Quote: Den 2002-08-22 21:26, Simen1 skrev: Ikke kast bort for mye penger, kjøp heller billig cpu nå og spar resten til ny og _mye_ raskere prosessor om 6-12 mnd. (I stedet for å kjøpe en betydelig dyrere nå som ikke har merkbar høyere ytelse enn den billige) Der har vi det,, om seks-tolv måneder hva sier du da? Ja bare vent du for om en liten stund kommer det en ny arkitektur på AMD-cpuen, som er mye bedere! Kjøp en billig en! Så etter din sysnvinkel blir det vel aldri en pc og skryte av på f.eks. LAN! Helt riktig. Kanskje ikke en prosessor å skryte av, men du har da i det minste råd ril flere komponenter eller ikke-data-ting. Hvis jeg hadde kjøpt det råeste skjermkortet og cpu'en hver gang ville jeg ikke hadd råd til tv-kort, bra skriver, digitalkamera osv. Er det så mye vits i å ha det råest utstyret da? Jeg synes at det er viktigere at man har noe som er bra nok til sin bruk. De som har det råeste synes jeg bare er ufornuftige folk som ikke kan disponere pengene sine. Et eksempel: Jeg kjøpte en Duron 600 billig (ca700kr) når den kom, og oppgraderte til Athlon 1000 (990kr) like før athlon XP ble lansert. Nå har jeg nylig kjøpt en Athlon XP 1800+ for 850kr. Hvis jeg i stedet hadde disponert pengene på en Athlon 1000 til 3000+kr i starten ville jeg ikke hatt råd til noen cpu-oppgraderinger. Da ville jeg sittet her med 1GHz en stund til. Vel, jeg har ikke så dårlig råd, men det var et eksempel på pengebruk. Tenk litt sånn når man kjøper, så får man råd til så får man mye glede for pengene lenge. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 23:34, Xvani skrev: Quote: Den 2002-08-22 21:47, lohelle skrev: jeg handler en del med Norek Har titta der nå, ser at de bl.a har forskjellige demovarer. Hvor/hvordan finner man prisen? Ved å registrere seg som kunde. (Du må ha et foretaksnummer og en firmaattest.) -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå