Gå til innhold

Mine inntrykk av Xbox 360


mohamedina

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke quote deg en gang, niskivara.

Uansett hvor mange som slenger seg inn i diskusjonen IMOT deg så virker det som du snakker for en hel folkemengde. Snakk for deg selv.

 

Det Bittercube fant om deg var jo høyst interessant, jeg foreslår at du bare slutter å skrive inn i tråden ettersom det quotet gjør at du mister all trovedighet i denne sammenhengen.

 

Hvor høy på pæra kan du bli? Hvorfor motsier du folk som har prøvd langt nyere builds av spillene enn deg?

 

:thumbdown:

5066813[/snapback]

Har ikke motsagt noen. Kan dere ikke bare lære dere å lese, så blir alt mye lettere?

 

Det er dere som motsier mine inntrykk, og dere som er desperate etter å bevise at jeg har en eller annen skjult agenda. Jeg har ingen skjult agenda. Hvis dere vil vite hva jeg mener om noe, så kan dere bare spørre istedenfor å leke detektiver og "ferske" meg i diverse tøvete utsagn som jeg har kommet med her på forumet, og som jeg står 100% bak enn hvor tøvete de er. Har ingenting å skjule, så hvorfor leker dere detektiv da?

 

Hvis dere er så sjokkert over at jeg har meninger om Microsoft, hvorfor ikke spørre hva jeg mener om Sony eller Nintendo også. For det er ikke stort bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry at jeg sa noe da... men alle tenker ikke som deg...

 

(jeg sa tidligere i tråden at vi har sett under 50% av hva den klarer)

5066996[/snapback]

Var ikke direkte rettet mot deg. Jeg er bare lei av at folk ikke klarer å tenke litt selv. Var grafikken på topp på NES når den kom? Nei. Hva med PS1? Ikke der heller. Hva med forrige generasjon, jo grafikken var ikke særlig go i forhold til spillene vi ser nå heller.

 

Men folk burde heller tenke litt på annet enn grafikk syns nå jeg. Er heller bekymret over hvor dristige og nytenkende utviklere blir fremover. Ikke mange i det siste som har gitt noe nytt til de forskjellige spillgenrene.

5067163[/snapback]

 

Gode poeng... men 1/6 av hva den kan klare. Jeg tror det er mye mindre en hva folk tenkte.

Lenke til kommentar
Så du mener MS, sony og nintendo er " noen skitne jævler som potensiellt kan ødelegge masse for spillmarkedet"?

5067596[/snapback]

Mer eller mindre.

 

Utenom at Nintendo er et spillselskap, og jeg mener spillselskap bør være de som lager spillkonsoller for at det skal bli de beste spillene. Men Nintendo alene hadde vært katastrofalt. Nintendo med konkurranse fra f.eks Sega, kanskje med deler laget av Sony eller MS, det hadde vært langt bedre. Eller Nintendo/Sega/Atari/Hvemsomhelst-spilldel i en multimedia maskin av Sony eller MS.

 

Nå virker det som konsoller skal begynne å gjøre alt mulig annet enn å spille spill, og det kommer til slutt til å gå ut over spillene. Garantert.

 

Skitne jævler.... Det er så godt som alle med penger og makt. Står til og med i Bibelen. Makt korrumperer, og det er enklere for en kamel å komme gjennom nåløyet enn for en rik mann å komme til himmelen. Hvorfor? Fordi de er skitne jævler. Alle sammen.

Lenke til kommentar
Så du mener MS, sony og nintendo er " noen skitne jævler som potensiellt kan ødelegge masse for spillmarkedet"?

5067596[/snapback]

Mer eller mindre.

 

Utenom at Nintendo er et spillselskap, og jeg mener spillselskap bør være de som lager spillkonsoller for at det skal bli de beste spillene. Men Nintendo alene hadde vært katastrofalt. Nintendo med konkurranse fra f.eks Sega, kanskje med deler laget av Sony eller MS, det hadde vært langt bedre. Eller Nintendo/Sega/Atari/Hvemsomhelst-spilldel i en multimedia maskin av Sony eller MS.

 

Nå virker det som konsoller skal begynne å gjøre alt mulig annet enn å spille spill, og det kommer til slutt til å gå ut over spillene. Garantert.

 

Skitne jævler.... Det er så godt som alle med penger og makt. Står til og med i Bibelen. Makt korrumperer, og det er enklere for en kamel å komme gjennom nåløyet enn for en rik mann å komme til himmelen. Hvorfor? Fordi de er skitne jævler. Alle sammen.

5067825[/snapback]

Nå har jo alltid Nintendo laget konsoller for bare spill fram til nå (Revolution). De har alltid laget konsoller til å spille på, ikke noe annet. Dette startet med PS2 og Xbox (mest Xbox) da en konsoll ikke lengre var en spillkonsoll lenger. Og nå med 360 og PS3 så tar de det et steg lengre. Var det ikke en eller annen i Sony som sa at PS3 ikke var en spillkonsoll?

 

Uten Nintendo så hadde du ikke hatt den kontrollen du har i hendene nå. De er blant de få som faktisk innoverer innenfor spillverdenen.

 

Det er utrolig til konklusjoner du har kommet med må jeg si. Skaff deg heller litt større innblikk i spillverdenen før du kommer med slike usaklige innlegg.

Lenke til kommentar

Niskivara har vel egentlig gradvis avslørt sitt agenda nå gjennom denne tråden. Her er det vel kanskje ikke fanboy briller det handler om, men hater-brillene med bra styrke.

 

Er jo klart at en sånn person, med et slikt syn på konsoller sin utvikling så overhode ikke kan gå inn i opplevelsen med en positiv, og heller ikke en objektiv mening.

 

Beklager at du ikke liker fremgang, men sånn er det nå en gang at det skjer. Du bør jo bare holde deg unna konsollene fra den neste generasjon for det er jo klart at de vil jo bare føre til frustrasjon og sinne. Kan jo ikke bli en gøy spillopplevelse for deg det :)

 

Fy de rike mennene hos microsoft og sony, fy de for å lage spillemaskiner for oss. Fy at verden ikke er annerledes og du får det som du vil.

 

Og trenger vi blande inn bibelen i denne salige såpen?

Lenke til kommentar
Mer eller mindre.

 

Utenom at Nintendo er et spillselskap, og jeg mener spillselskap bør være de som lager spillkonsoller for at det skal bli de beste spillene. Men Nintendo alene hadde vært katastrofalt. Nintendo med konkurranse fra f.eks Sega, kanskje med deler laget av Sony eller MS, det hadde vært langt bedre. Eller Nintendo/Sega/Atari/Hvemsomhelst-spilldel i en multimedia maskin av Sony eller MS.

 

Nå virker det som konsoller skal begynne å gjøre alt mulig annet enn å spille spill, og det kommer til slutt til å gå ut over spillene. Garantert.

 

Skitne jævler.... Det er så godt som alle med penger og makt. Står til og med i Bibelen. Makt korrumperer, og det er enklere for en kamel å komme gjennom nåløyet enn for en rik mann å komme til himmelen. Hvorfor? Fordi de er skitne jævler. Alle sammen.

 

Døm ikke, for du skal selv bli dømt.

 

Jeg synes det har vært interessant å lese innleggene her, Niskivara og andres.

 

Men nå glir alt ut liksom. Det siste avsnittet ditt om rikdom/makt/bibel sitat, Niskivara, er et lite trolleinnlegg. Og jeg er usikker på om jeg skal bite på... får se om jeg greier å la være.

 

Greier ikke helt la være. He he. Hva i all verden har ditt livssyn å gjøre med din "uavhengige" (ikke fanboy) opplevelse av grafikken du har sett?

 

Nå, jeg for min del er glad for at microsoft tjener masse penger. Ellers hadde de ikke kunnet solg Xbox1 i årevis med tap på hver eneste konsoll. Og ellers hadde de ikke tørt å satse videre på xbox360 hvis de ikke tjente inn pengene et eller annet sted. 2. Desember leverer de den kraftigste og mest imponerende spillkonsollen noensinne. Den vil jeg ha. Og jeg tror Bill Gates kommer til himmelen. Dels fordi han gleder meg og mange andre, og dels fordi han bruker ufattelig mange penger på helse og vaksinasjonsprogrammer i den tredje verden.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Er vi blitt enige da om at han er en Microsoft-hater?

Har forstått det slik at han bruker Mac og ikke pc, og mitt inntrykk er at i mange tilfeller er Mac-folk slike "hate Microsoft"-folk.

 

Dæven.... info som støtter at GoW kommer til å ha sinnsyk grafikk, og MER...., plus....en film som tilsynelatende bekrefter det, selvom jeg ikke får sett den på min mac.

 

Ja, ja. Nok om det.

Vi kan vel i alle fall bli enige om at etter hvert vil det komme sterkere og sterkere titler til XBox 360.

Først virkelige tittel som ser ut til å brilljere, er Gear of War, og det kommer sikkert nærmere mai en gang.

(Jeg vet det er annonsert til februrar, men vi har i det siste sett en del spill som har blitt utsatt, og GoW blir sikkert utsatt det også)

 

Jeg gleder meg i alle fall til 2. desember, hopper på toget nå og blir med på å se tittel for tittel som bare blir bedre og bedre.

Jeg gleder meg til PGR3, PDZ og Kameo.

Noen dager ut i desember har jeg sikket et mer edruelig syn på de 3 titlene når jeg har spilt de litt, men ser like vel for meg at det er de som står for underholdningen fram mot nyåret her i huset.

 

Så skal det jo bli spennede å se hva MS har fått til med nye Live, markedsplassen, kommunikasjon og diverse.

 

Nå er det 36 dager til 2. desember og vi alle skal få svar.

 

Et annet tips for å ikke gå på brølere og kjøpe titler som viser seg å være elendig er jo USA-launchen 22. nov.

Nettet vil nok flyte over av reviews og brukererfaringer innen vår eurpoalansering står på trappen, og da er det jo bare å hoppe bukk over en tittel hvis den viser seg å være et luftslott.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Men nå glir alt ut liksom. Det siste avsnittet ditt om rikdom/makt/bibel sitat, Niskivara, er et lite trolleinnlegg. Og jeg er usikker på om jeg skal bite på... får se om jeg greier å la være.

 

Greier ikke helt la være. He he. Hva i all verden har ditt livssyn å gjøre med din "uavhengige" (ikke fanboy) opplevelse av grafikken du har sett?

5068414[/snapback]

Det har ingenting med min opplevelse av grafikken å gjøre. Men det har mye å gjøre med min mening om MS, Sony, Nintendo, og andre skitne jævler.

 

Og det er jo det jeg tydeligvis må snakke om, siden noen folk har bestemt seg for å bevise at jeg er en "Microsoft-hater" istedenfor å godta at folk har forskjellige oppfatninger.

 

Hvorfor har de bestemt seg for det? Vel... det kan hende de som ikke vet det bør ta av seg fanboy-brillene en stund og se på nytt.

 

Crockett: Jeg bruker Mac fordi jeg fikk kjøpt den for 500 kroner. Jeg har spill på PC i rundt 10 år, og hatt Mac i under ett. Så prøv igjen, fanboy.

Lenke til kommentar
Crockett: Jeg bruker Mac fordi jeg fikk kjøpt den for 500 kroner. Jeg har spill på PC i rundt 10 år, og hatt Mac i under ett. Så prøv igjen, fanboy.

5068562[/snapback]

 

Så flott for deg. Jeg bryr meg ikke om hva maskin du skriver med, og har heller aldri nevnt noe om MAC eller PC.

Det ble mye brilleprat nå. Ta på deg dine ihvertfall... Du kan jo ikke lese for en femmer.

Lenke til kommentar
Så du mener MS, sony og nintendo er " noen skitne jævler som potensiellt kan ødelegge masse for spillmarkedet"?

5067596[/snapback]

Mer eller mindre.

 

Utenom at Nintendo er et spillselskap, og jeg mener spillselskap bør være de som lager spillkonsoller for at det skal bli de beste spillene. Men Nintendo alene hadde vært katastrofalt. Nintendo med konkurranse fra f.eks Sega, kanskje med deler laget av Sony eller MS, det hadde vært langt bedre. Eller Nintendo/Sega/Atari/Hvemsomhelst-spilldel i en multimedia maskin av Sony eller MS.

 

Nå virker det som konsoller skal begynne å gjøre alt mulig annet enn å spille spill, og det kommer til slutt til å gå ut over spillene. Garantert.

 

Skitne jævler.... Det er så godt som alle med penger og makt. Står til og med i Bibelen. Makt korrumperer, og det er enklere for en kamel å komme gjennom nåløyet enn for en rik mann å komme til himmelen. Hvorfor? Fordi de er skitne jævler. Alle sammen.

5067825[/snapback]

Nå har jo alltid Nintendo laget konsoller for bare spill fram til nå (Revolution). De har alltid laget konsoller til å spille på, ikke noe annet. Dette startet med PS2 og Xbox (mest Xbox) da en konsoll ikke lengre var en spillkonsoll lenger. Og nå med 360 og PS3 så tar de det et steg lengre. Var det ikke en eller annen i Sony som sa at PS3 ikke var en spillkonsoll?

 

Uten Nintendo så hadde du ikke hatt den kontrollen du har i hendene nå. De er blant de få som faktisk innoverer innenfor spillverdenen.

 

Det er utrolig til konklusjoner du har kommet med må jeg si. Skaff deg heller litt større innblikk i spillverdenen før du kommer med slike usaklige innlegg.

5067869[/snapback]

Du misforstod hele innlegget totalt. Konklusjonene også tydeligvis, siden det virker som om du tror at jeg ikke vet at Nintendo innoverer, eller at jeg ikke setter pris på det.... (Forsåvidt har jo MS og Sony innovert litt også, men det kan man ta en annen gang).

 

Spør heller hva som ligger bak det enn å avskrive det som usaklig.

 

Jeg har ikke tid til å forklare monopoliseringens farer, multimediaconnectivity's effekt på de enkelte medier, eller korporativ historie, hver gang noen bestemmer seg for å prøve å bevise at jeg er en fanboy eller en hater.

 

Men alt kan begrunnes veldig godt.

Lenke til kommentar
Crockett: Jeg bruker Mac fordi jeg fikk kjøpt den for 500 kroner. Jeg har spill på PC i rundt 10 år, og hatt Mac i under ett. Så prøv igjen, fanboy.

5068562[/snapback]

 

Så flott for deg. Jeg bryr meg ikke om hva maskin du skriver med, og har heller aldri nevnt noe om MAC eller PC.

Det ble mye brilleprat nå. Ta på deg dine ihvertfall... Du kan jo ikke lese for en femmer.

5068589[/snapback]

Det var trykkertor jeg mente. Sorry.

 

(Er ikke lett når fem folk VELGER å misforstå deg samtidig).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Men nå glir alt ut liksom. Det siste avsnittet ditt om rikdom/makt/bibel sitat, Niskivara, er et lite trolleinnlegg. Og jeg er usikker på om jeg skal bite på... får se om jeg greier å la være.

 

Greier ikke helt la være. He he. Hva i all verden har ditt livssyn å gjøre med din "uavhengige" (ikke fanboy) opplevelse av grafikken du har sett?

5068414[/snapback]

Det har ingenting med min opplevelse av grafikken å gjøre. Men det har mye å gjøre med min mening om MS, Sony, Nintendo, og andre skitne jævler.

 

Og det er jo det jeg tydeligvis må snakke om, siden noen folk har bestemt seg for å bevise at jeg er en "Microsoft-hater" istedenfor å godta at folk har forskjellige oppfatninger.

 

5068562[/snapback]

 

Altså når du snakker om dem (microsoft) som skitne jævler, så er det jo lett å ta deg for en microsoft "hater" også. Ikke sant? Hvis du ikke forstår det så er du jo i beste fall litt naiv. Og hvis du mener at dine meninger er mere nyanserte enn som så, så må du du jo ta deg litt mere flid med å få de frem. Akkurat nå virker det enten som du er: A) et lite troll (et morsomt ett i så fall) eller B) ... ikke dum, men litt uvitende om hvordan ting fungerer her verden. Ingenting er gratis, heller ikke ting fra microsoft, sony osv... alt koster. Noen jobber for å gjøre bedre for oss forbrukere av den grunn at de tjener penger på det. Hadde de ikke tjent penger på det, så hadde de brukt talentene sine på noe annet.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Spør heller hva som ligger bak det enn å avskrive det som usaklig.

5068602[/snapback]

Vel, jeg trodde tråden gikk ut på inntrykkene av 360 jeg. Istedet for å poste mer drit i denne tråden så anbefaler jeg at du heller stopper mens leken er god.

5068718[/snapback]

 

Etter det jeg har lest er det ikke Niskivara som startet drittslengingen. Han sa rett og slett at han var misfornøyd med det han så, og begrunna det i grunn greit. Deretter tok det av med at han var fanboy og MS-hater osv, og han svarte på tiltale. Har egentlig ikke sett noen skrive en konstruktiv tilbakemelding til ham. De som har sagt seg litt enig i utsagnene hans har fått det glatte lag av flere andre her.

 

Det dras langt utenfor topic handler om av flere, og det startet med at hans utsagn ikke kunne godtas. Det må kunne gå an å ha ett dårlig førsteinntrykk uten å skulle forfølges for det. Han innrømmer videre at flere av spillene kanskje kan bli det han håper på ved release, og det allerede tidlig i tråden. Virker som om flere bare leser det de vil lese.

 

Begynner nesten å minne om personforfølgelse fordi en annen mener noe annet enn den tilsynelatende majoriteten her...

 

Nei, denne topicen burde vært stengt for lengst, og ikke bare på grunn av Niskavara.

Lenke til kommentar

Synes tråden var grei egentlig. Men det har tatt litt av med drittslening fra alle parter. Men når Niskivara skriver om "skitne jævler" og tar med bibelsitater så ber han jo om "maling". Hehe. Litt lett å bite på også..

 

Tidligere i tråden var det flere om mistolket og tilla Niskivara utsagn han ikke hadde kommet med. Men sånn blir det jo gjerne i en opphetet diskusjon.

 

Alle kunne kanskje trenge å trekke pusten en par ganger før de skriver neste innlegg. Forskjellige meninger betyr ikke dårligere egenskaper som menneske.

 

Vel vel.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Må si det er veldig interresant å lese alle innleggene siden siste besøk. Hvorfor skal så mange trakke ned på Niskivara? Greit at han har en litt rar form for å uttrykke meningene sine, men la han få lov til det. Det blir aldeles ikke noe bedre når omtrent alle som leser denne tråden skal quote han og komme med det oppgulpet.

 

Hvis Niskivara synes Xbox 360 var en stor skuffelse, la han gjøre det. Vi skal ikke føle skyld ved at han ble skuffet når han prøve spilte Xbox 360. Og hvis han mener det er dårlig grafikk, la han tro det. Bare så lenge vi er sikre på oss selv, å sier at han tar feil.

 

Jeg personlig bryr meg ikke hva han synes. Fordi jeg vet med meg selv, at jeg kommer til å elske, ja jeg sa _elske_ Xbox 360. Spesielt Halo 2,5 og Halo 3. Kanskje fordi jeg liker Xbox framfor PS2, eller at jeg faktisk liker Microsoft litt. Men det bryr ikke andre. Så lenge jeg/du kan lene oss tilbake i godstolen, og komme opp med vår egen vurdering.

 

Jeg vet at det er et diskusjonforum. Og vi skal diskutere, men dette eksemplet har ikke vært å diskutere. Det har vært skittkasting, rett å slett. Tråden heter "Mine inntrykk", da vil jeg tolke det som at alle kan poste sine inntrykk, uten å bli flambert med det ene og det andre. Det kan diskuteres litt selvfølgelig, men ei grense må være til stede.

 

Bare la han være og heller flamber meg fordi jeg synes at dere skal la han være, og heller la han sitte med sitt misfornøye alene, enn å pakke det på oss.

 

Men til deg Niskivara, det er ingen vits å klage over at du blir urettferdig behandlet. Du er like mye med i spillet. Bare la det gå, og jeg vet du føler deg veldig urettferdig behandlet. Har full forståelse for det. Men nok er nok, og det tror jeg gjelder flere, enn bare Niskivara!

 

(Hvis noen følte å bli trakket på, send en PM, ikke diskuter noe mere skittkasting i denne tråden. Og jeg tar forbehold om skrivefeil.)

Lenke til kommentar
Bittercube: Mange Xbox spill har dårlig framerate fordi de ikke er bra nok programmert. Har ingenting med potensialet å gjøre. Men hvis du tenker på at Ps2, den svakeste maskinen denne generasjonen, greier å ha 65 000 fiender på skjermen i Ikusagami, eller påståtte 1000 normal-mappede fiender i nye Matrix spillet, så tror jeg det er trygt å annta at Xbox kunne greid 500 drager og litt viewdistance, enn om de hadde måttet jukse litt her og der.

 

 

omg...du er ikke sann

vet ikke om jeg skal le eller grine

du må jo se fakta i øyene da

grafikken i 360 er langt langt ifra mulig på en xbox

tror du ikke kan sammenligne spill som ikusagami...haha...detalje nivå har kanskje noe og si da

 

en stri pc i dag ville jo hatt problemer med view distancer som i kameo....og xbox 1 har jo ikke akkurat dagens pc hardware lenger

 

kan du ikke bare dra ut til alle spillutviklere da og vise dem hvordan de skal dra nytte av all kraften i xbox........spes spill som også har pc versjon av seg med mye bedre grafikk.....lol....tror du ikke de ville klart og utviklet 360 grafikk på den nå om det var mulig

 

du er ikke sann altså....stopper ikke med dumme utsagn...haha....det raser på uten slutt

 

er jo ingen tvil om at alt dreier seg om hva du har imot microsoft og xbox....ikke hva du egentlig syntes om konsollen...kanskje du elsker og spille men har ikke råd til en 360 konsoll og derfor sprer tull?

 

men er fint vi har noe og le av ihverdagen :D

Endret av BitterCube
Lenke til kommentar

Takk til Jag og Birger_Nord for litt forståelse. Hvis fler fanboys hadde vært like jordnære som Birger_Nord hadde ting vært langt enklere.

 

Resten av dere.... fortsett med den gode blandingen deres av selektiv lesning, velvitende misforståelser, blind ignoranse, og gjentatte falske utsagn. Gjør ikke meg noe.

 

Men jeg gidder ikke å kaste bort mer tid på denne tråden. Det er tydelig at det ikke kommer til å komme noen som helst konstruktiv samtale ut av det, og da er det ikke noe poeng.

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...