SteveVice Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har ikke noe imot at Niskivara sier sin mening. Det han/hun mener er jo en ærlig mening, men å si at xb og xb360 er nesten like på grafikk er bare tull. 5063953[/snapback] Har ikke sagt noe om det. Har sagt at de launchspillene jeg har spillt er nesten lik på grafikk. 5064115[/snapback] Niskivara har spilt 1,5 - 2 timer fordelt på 4 spill. Ikke nok til å gi et fullstendig inntrykk spør du meg. Jeg ser klar forskjell mellom launch titlene og det heftigste Xbox greide å presse ut. Den tiden Niskivara har brukt per spill er altså egentlig ikke noke til å ha satt seg inn i kontrollen en gang. Jeg tilbrakte 8 timer foran samme spillene og kom vekk med et helt annet inntrykk... La det snakke for seg. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har ikke sagt noe om det. Har sagt at de launchspillene jeg har spillt er nesten lik på grafikk. 5064115[/snapback] Helt greit, så lenge du og andre her hele tiden husker at du har prøvd mer uferdige versjoner enn vi som var på X05. Det er varierende hvor stort fremskritt spillene har gjort siden TGS, men når det gjelder Project Gotham Racing 3 er du faktisk langt ute på viddene. Det du har sett er ikke i nærheten av hvor spillet er nå. Det er virkelig stor, stor forskjell. På Games Convention så jeg en build som var et par måneder eldre enn den på X05. Så ikke ut som samme spill. Når PGR3 ser helt villt ut på X05, og de har like lang tid igjen til å forbedre, så kan jeg garantere at dette blir (og er) langt heftigere kost enn hva stakkars førstegenerasjons Xbox kan levere. Du må selvsagt få uttale deg om ditt inntrykk, men det blir litt irriterende i lengden å høre hvordan dette umulig kan bli stort bedre enn Xbox etc. når flere av oss forteller noe annet. Vi sier at det alt er langt penere enn noe Xbox-spill. Du svarer med å antyde at det er tull, for så mye kan de ikke forbedre spillet. Det kan ikke muligens tenkes at du har undervurdert hva utviklere får til i løpet av noen få måneder av pussing? Det tror jeg. Lenke til kommentar
BitterCube Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har ikke sagt noe om det. Har sagt at de launchspillene jeg har spillt er nesten lik på grafikk. 5064115[/snapback] på tide med briller? hørt linser er populært Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg tror at Det Var HAN som prøvde Xboks 360, og ikke deg. Alle vet at før en konsoll kommer BLir vi angrepet med propoganda fra alle kanter, Fra MS, Sony, Nitendo. Og flere er ikke alltid best. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg tror at Det Var HAN som prøvde Xboks 360, og ikke deg. Alle vet at før en konsoll kommer BLir vi angrepet med propoganda fra alle kanter, Fra MS, Sony, Nitendo. Og flere er ikke alltid best. 5065045[/snapback] Hva er det du snakker om? Vi er flere i denne tråden som har prøvd Xbox360, og de fleste av oss har prøvd det mye mer enn Niskivara har Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvorfor gidder dere å fortsette, egentlig? Mye av det som skjer her er definisjons spørsmål. Min definisjon av "litt bedre" eller "nesten lik" er tydeligvis annerledes enn deres. For meg er grafikken på Xbox360 demoene "nesten lik" Xbox1 grafikk(Altså det som kunne vært mulig om Xbox 1 ble pushet til sitt ytterste). Dere ser det annerledes. Det handler ikke om at jeg ikke spillte nok, eller at jeg ikke vet nok om hvor mye ting kan forandre seg på de siste månedene av et spills utvikling. Det handler ikke om at jeg har fanboy briller på meg, for jeg overhørte samme reaksjoner som mine hos mange rundt meg også, de fleste tydelig "casual gamers". Det handler ikke om jeg ikke har peiling, for det har jeg, enkelt og greit. Det handler om definisjoner. Det finnes ingen ting å bevise eller motbevise. Så bare stopp. Og når det gjelder min spådommer om hvordan MS skyter seg selv i foten med sin strategi denne gangen, så er det hva det er: En spådom. Jeg er sikker på at mitt kunnskaps grunnlag for å komme med spådom er like godt som noen andres her, men jeg er ikke synsk så jeg har ikke sett inn i framtiden. Altså, jeg vet like lite som dere. Men det må da pokker ta meg være lov å si, basert på de 20 årene med erfaring jeg har som fanatisk spillinteressert, at jeg tror MS gjør en feil. Må da være bra med bittelitt motvekt mot all den meningsløse hype´n som blir spydd ut på hele nettet. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Tror forresten man skal være litt forsiktig med å kåre Xbox 360-spillene til "penere" enn "de peneste av Xbox-spillene" såpass raskt også. Jeg har i hvert fall personlig fortsatt til gode å se noe på Xbox 360 nærme seg spill som Otogi 2, og selv om det utvilsomt vil skje før eller siden, når andre enn bilspillprodusentene får åpnet øynene for boksen, så er det kanskje greit å huske på at grafikkvalitet er en kombinasjon av stil/eleganse og teknikk. Når kommer det første Xbox 360-spillet som kan måle seg mot The Legend of Zelda: The Wind Waker som visuell opplevelse, mon tro? Man kan kanskje forestille seg PGR3 som en mulig kandidat, men er ikke alt PGR3 gjør, å replikere virkeligheten? Er dét visuelt interessant, eller er det bare behagelig? Interessant diskusjon, spør du meg. Edit: Vel, Oblivion bør jeg kanskje nevne. Det er mulig det vil ha samme grad av personlighet som mine to eksempler her. Håper det. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Mye av det som skjer her er definisjons spørsmål. Min definisjon av "litt bedre" eller "nesten lik" er tydeligvis annerledes enn deres. For meg er grafikken på Xbox360 demoene "nesten lik" Xbox1 grafikk(Altså det som kunne vært mulig om Xbox 1 ble pushet til sitt ytterste). Dere ser det annerledes.5065166[/snapback] Du skjønner vel at vi har vanskelig for å ta det alvorlig når du uttaler deg på bakgrunn av en build som ikke ligner grisen? Ikke for å være frekk, men hvis TGS-builden er alt du har erfaring med så har du ikke akkurat de beste forutsetninger for å uttale deg. Det er fullstendig uinteressant om du mener at den gamle builden der ser ut som noe som kunne vært kjørt på Xbox. Vi har sett nyere, og det er snakk om krefter som parkerer gamle Xbox fullstendig. Hva mer skal en vente av neste generasjon? Du kan alltid vente enda litt til, men det er jo ingen som helst tvil om at Xbox 360 er gamle Xbox fullstendig overlegen. Det er flott med kritikk, og jeg har ikke noe behov for å slikke MS opp etter ryggen, men jeg tier heller ikke når jeg ser slikt som dette. Det her har over hodet ingen ting med definisjonsspørsmål å gjøre. Du burde ta til deg det som blir sagt, at du nok ikke kan uttale deg stort om hvordan spillet blir, og dermed kan du selvsagt heller ikke hevde at Xbox kunne kjørt noe "nesten likt", eller fortelle folk at forskjellen ikke rettferdiggjør et generasjonsskifte. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Når kommer det første Xbox 360-spillet som kan måle seg mot The Legend of Zelda: The Wind Waker som visuell opplevelse, mon tro? Man kan kanskje forestille seg PGR3 som en mulig kandidat, men er ikke alt PGR3 gjør, å replikere virkeligheten? Er dét visuelt interessant, eller er det bare behagelig? Interessant diskusjon, spør du meg.5065281[/snapback] To fullstendig ulike sjangere, hvor sammenligning ikke er rettferdig for noen av spillene. Når det diskuteres plattform er det i mine øyne også relativt lite interessant å vektlegge det rent artistiske for mye. Misforstå meg rett, sier ikke at det er uviktig, men da beveger vi oss hurtig inn på en diskusjon om de beste spillene, ikke en plattforms potensial. Når det er sagt så gav startområdet i Kameo meg mer av en grafisk opplevelse enn alt jeg har sett i Zelda:TWW til sammen. Ikke bare takket være teknisk overlegenhet. Lenke til kommentar
BitterCube Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Mye av det som skjer her er definisjons spørsmål. Min definisjon av "litt bedre" eller "nesten lik" er tydeligvis annerledes enn deres. For meg er grafikken på Xbox360 demoene "nesten lik" Xbox1 grafikk(Altså det som kunne vært mulig om Xbox 1 ble pushet til sitt ytterste). Dere ser det annerledes. ærlig talt....folk leser sikkert her også da for og få vite om 360 er vert og kjøpe også får de servert slik tull. hvordan i all verden er det mulig og være seriøs og utale seg med noe så dumt har du tatt synstest? pluss det er mer en fine detaljer...er noe med synsvinkler, antall fiender, alt om skjer på skjermen...se kameo trailer i hd....tror du xbox1 ville klart viewdistancer som det Altså det som kunne vært mulig om Xbox 1 ble pushet til sitt ytterste sier du....hvorfor tror du å mange xbox1 spill har choppy framerate greit og si sin mening men når det er så på jordet burde det ikek være lov....mener du det seriøst så må du da ikke ha snøring Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Av det jeg har lest av Niskivaras tidligere innlegg her på forumet, er det rimelig klart at dette ikke er en person hvis meninger man skal legge særlig vekt på når det gjelder inntrykk av Xbox 360. Vi snakker tross alt om mannen bak følgende innlegg: Jeg har ikke noe agenda mot X-box. Jeg har et agenda mot X-box fansen her på forumet, fordi dere er så mange og så lette å tulle med. X-boxen har jeg ingenting i mot, utenom at den har færrest spill som appelerer til meg, og jeg synes Microsoft er noen skitne jævler som potensiellt kan ødelegge masse for spillmarkedet. og Jeg har prøvd X-box Live. Jeg liker enkelt og greit ikke online-spilling, og kan derfor ikke uttale meg noe mer om det enn at jeg ikke likte Live heller. Han var ikke fornøyd med det han har sett av Xbox 360? Ikke akkurat sjokkerende... Å lytte til Niskivaras betraktninger over Xbox 360, er omtrent like givende som å lese en hardbarka Linux fantasts meninger om Windows Vista. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Mr_Snuffles: Hvis du ikke greier å skille mellom tøvete små spark mot Xbox-fanboysen og ærlige inntrykk, så er det ditt problem. Hvis jeg virkelig hadde hatt et agenda mot MS, tror du jeg hadde vært dum nok til å innrømme det? Ærlig talt. Og, ja, jeg liker ikke online spilling. Men jeg har da heller ikke gitt noen som helst inntrykk av online delen til 360, og kommer heller ikke til å gjøre det. Bittercube: Mange Xbox spill har dårlig framerate fordi de ikke er bra nok programmert. Har ingenting med potensialet å gjøre. Men hvis du tenker på at Ps2, den svakeste maskinen denne generasjonen, greier å ha 65 000 fiender på skjermen i Ikusagami, eller påståtte 1000 normal-mappede fiender i nye Matrix spillet, så tror jeg det er trygt å annta at Xbox kunne greid 500 drager og litt viewdistance, enn om de hadde måttet jukse litt her og der. Aasgard: Selvfølgelig er det definisjonspørsmål. Pleier alltid å få pes her fordi jeg mener dagens konsoller har rimelig lik grafikk som hverandre, men det er en oppfatning som deles av utallige utenom meg. På samme måte som de beste Ps2 spillene har sammenlignbar grafikk med de beste Xbox spillene, har de beste Xbox spillene sammenlignbar grafikk med Xbox360 demoene(Noe som ikke skal feiltolkes til at Ps2 og Xbox360 har sammenlignbar grafikk, for det har de ikke). Det her er spørsmål om definisjoner. Ingenting annet. Og jeg vet hvilken build det var. Ingen grunn til å tyne det poenget mer. Jeg har før sett hvor mye et halvt år kan forbedre et spill, men i dette tilfelle tror jeg ikke det blir nok(I alle fall ikke for et par av spillene, mest av alt PDZ). Og.... Hvis du sammenligner det grafiske designet i Kameo og WW og mener Kameo kommer ut best så sliter du. Rare sitt design etter n64 perioden har vært konsekvent håpløst, og den derre slitte halv-manga-stilen med dårlig anatomi de kjører i Kameo er noe av det verste de har gjort. Omgivelsene er pene da. Og, nei, jeg har ingenting i mot Rare. Jeg likte til og med Starfox Adventures og Grabbed by the Ghoulies. Jeg bare, som folk flest med god smak og fungerende øyne, liker ikke designet deres. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg gidder ikke quote deg en gang, niskivara. Uansett hvor mange som slenger seg inn i diskusjonen IMOT deg så virker det som du snakker for en hel folkemengde. Snakk for deg selv. Det Bittercube fant om deg var jo høyst interessant, jeg foreslår at du bare slutter å skrive inn i tråden ettersom det quotet gjør at du mister all trovedighet i denne sammenhengen. Hvor høy på pæra kan du bli? Hvorfor motsier du folk som har prøvd langt nyere builds av spillene enn deg? Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Se på denne artikkelen fra spillmagasinet, alt er bekreftet av MS... Les! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Se på denne artikkelen fra spillmagasinet, alt er bekreftet av MS... Les! 5066969[/snapback] Jepp de som ikke visste at spillene vil bli bedre etterhvert over konsolletslevetid må være åreforkalka og har absolut ikke fått med seg hva som har skjedd hver bidige generasjon. Dette visste, skulle jeg tro, alle i denne tråden fra før av. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Se på denne artikkelen fra spillmagasinet, alt er bekreftet av MS... Les! 5066969[/snapback] Og det trengte de MS til å bekrefte? Alle burde i logikkens navn skjønne det. Slik har det alltid vært og slikt vil det alltid bli. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sorry at jeg sa noe da... men alle tenker ikke som deg... (jeg sa tidligere i tråden at vi har sett under 50% av hva den klarer) Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sorry at jeg sa noe da... men alle tenker ikke som deg... (jeg sa tidligere i tråden at vi har sett under 50% av hva den klarer) 5066996[/snapback] Men da har du uttalt feil. Ifølge artikkelen har vi bare sett 16-17% av hva den klarer. Som er meget mulig, men det var strengt tatt noe alle var klar over. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 er ikke 16-17% under 50%... Hvorfor er alle så vanskelige?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sorry at jeg sa noe da... men alle tenker ikke som deg... (jeg sa tidligere i tråden at vi har sett under 50% av hva den klarer) 5066996[/snapback] Var ikke direkte rettet mot deg. Jeg er bare lei av at folk ikke klarer å tenke litt selv. Var grafikken på topp på NES når den kom? Nei. Hva med PS1? Ikke der heller. Hva med forrige generasjon, jo grafikken var ikke særlig go i forhold til spillene vi ser nå heller. Men folk burde heller tenke litt på annet enn grafikk syns nå jeg. Er heller bekymret over hvor dristige og nytenkende utviklere blir fremover. Ikke mange i det siste som har gitt noe nytt til de forskjellige spillgenrene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg