Gå til innhold

Mine inntrykk av Xbox 360


mohamedina

Anbefalte innlegg

apropos condemned...jeg fikk en god halvtime med det på x05, og ble meget, meget imponert. demoen hadde flott, intens atmosfære, som minnet en god del om silent hill. mye bruk av lys og skygge, våpnene hadde veldig begrenset med ammo og en veldig realistisk følelse, og på begynnelsen av brettet måtte vi undersøke et lik med CSI-aktig utstyr. spillet ble kjapt mitt mest etterlengtede til xbox360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste som var i Bergen fredag og lørdag fikk se Xboxen så han er lite priviligert.

5047941[/snapback]

De fleste som bor i Bergen poster ikke på dette forumet. Slutt klagingen nå. Jeg har bare gitt mine ærlige inntrykk, og jeg kommer til å fortsette å gjøre det. Det eneste du kommer til å få ut av dette er at du kanskje kan få meg sur på Xbox360 fans, og dermed få meg til å skrive enda surere om Xbox360.

 

apropos condemned...jeg fikk en god halvtime med det på x05, og ble meget, meget imponert. demoen hadde flott, intens atmosfære, som minnet en god del om silent hill. mye bruk av lys og skygge, våpnene hadde veldig begrenset med ammo og en veldig realistisk følelse, og på begynnelsen av brettet måtte vi undersøke et lik med CSI-aktig utstyr. spillet ble kjapt mitt mest etterlengtede til xbox360.

5047942[/snapback]

Monolith har vært en av mine favorittutviklere siden Shogo:MAD. Dessverre har jeg ikke PC til å spille F.E.A.R. på, men Comdemned skal jeg få med meg. Vet veldig lite om spillet ennå da, men det lille jeg vet virker særdeles lovende.

Lenke til kommentar
De fleste som var i Bergen fredag og lørdag fikk se Xboxen så han er lite priviligert.

5047941[/snapback]

De fleste som bor i Bergen poster ikke på dette forumet. Slutt klagingen nå. Jeg har bare gitt mine ærlige inntrykk, og jeg kommer til å fortsette å gjøre det. Det eneste du kommer til å få ut av dette er at du kanskje kan få meg sur på Xbox360 fans, og dermed få meg til å skrive enda surere om Xbox360.

5048104[/snapback]

 

Jeg er ikke spesielt Xbox360 fan, jeg kommer meget mulig til å skaffe meg en ps3 og er ganske sikker på at jeg kjøper meg en revolution. Så det er ikke for at jeg har lagt min elsk på 360 at jeg faktisk svarer deg. Det er fordi du skriver noe som ikke stemmer overens med andres oppfatninger i det hele tatt. Og jeg har enda til gode å lese en artikkel på en respektabel spill side være enig med deg. Jeg skriver tilbake fordi jeg kan ikke fordra folk som helt klart har lagt sin elsk på et system og føler de må slenge drit om ethvert system andre skal ha seg. Fanboys er noe jeg ikke tåler, og skjønner ikke poenget med. Siden alle dine poeng og alle dine innlegg egentlig ikke har et bra argument, ihvertfall ikke et som du kan legge frem noen slags bevis for (som jeg gjorde tidligere), så skjønner jeg ikke hvorfor du føler folk skal ta deg helt alvorlig?

 

Jeg tar deg ihvertfall ikke alvorlig, siden vi begge har prøvd akkurat de samme spillene, og kommer tilbake med to vidt forskjellige erfaringer. Hvor du kommer tilbake med at Xbox360 er dømt til å feile, basert på builder som kommer fra tiden rundt TGS. De som er oppdaterte vet at det var helt andre builds som ble vist frem under X05, og at anmeldere og pressefolk fra de fleste holde ble enige om at "herregud for en forskjell en måned kan gjøre". Dette er noe du absolut ikke vil ta inn over deg. Under TGS kom de tilbake med blandede følelser om hva de så, men med viten om at dette var langt i fra ferdige builds, når de kom tilbake fra X05 var det en ganske annen låt. De var rimelig enstemige om at dette var next gen så det holdt, og var imponert over hvilken forskjell den måneden hadde gjort. Du innser ikke at det er finpussen som virkelig gjør den store forskjellen. Ikke du, ikke jeg har opplevd det de som var på både TGS og X05 så innen forskjell. Du har ikke sett det som var på X05 eller prøvd det selv, det er tydelig at du heller ikke har lest mye om det med tanke på at du ikke vet om forskjellige ting som at sekvensen i kameo med 5000 fiender var spillbar. Dette er noe du har uttrykt at du mener er bare en filmsekvens, dette viser jo bare litt om hvor oppdatert du har holdt deg.

 

Jeg foreslår at du venter til release og ser jeg. Jeg har realistiske forventninger og gleder meg. Du har en pessimistisk holdning til det hele og kommer surt til å innse at det vil bli bedre enn du innbiller deg.

Lenke til kommentar
De fleste som var i Bergen fredag og lørdag fikk se Xboxen så han er lite priviligert.

5047941[/snapback]

De fleste som bor i Bergen poster ikke på dette forumet. Slutt klagingen nå. Jeg har bare gitt mine ærlige inntrykk, og jeg kommer til å fortsette å gjøre det. Det eneste du kommer til å få ut av dette er at du kanskje kan få meg sur på Xbox360 fans, og dermed få meg til å skrive enda surere om Xbox360.

5048104[/snapback]

 

Jeg er ikke spesielt Xbox360 fan, jeg kommer meget mulig til å skaffe meg en ps3 og er ganske sikker på at jeg kjøper meg en revolution. Så det er ikke for at jeg har lagt min elsk på 360 at jeg faktisk svarer deg. Det er fordi du skriver noe som ikke stemmer overens med andres oppfatninger i det hele tatt. Og jeg har enda til gode å lese en artikkel på en respektabel spill side være enig med deg. Jeg skriver tilbake fordi jeg kan ikke fordra folk som helt klart har lagt sin elsk på et system og føler de må slenge drit om ethvert system andre skal ha seg. Fanboys er noe jeg ikke tåler, og skjønner ikke poenget med. Siden alle dine poeng og alle dine innlegg egentlig ikke har et bra argument, ihvertfall ikke et som du kan legge frem noen slags bevis for (som jeg gjorde tidligere), så skjønner jeg ikke hvorfor du føler folk skal ta deg helt alvorlig?

 

Jeg tar deg ihvertfall ikke alvorlig, siden vi begge har prøvd akkurat de samme spillene, og kommer tilbake med to vidt forskjellige erfaringer. Hvor du kommer tilbake med at Xbox360 er dømt til å feile, basert på builder som kommer fra tiden rundt TGS. De som er oppdaterte vet at det var helt andre builds som ble vist frem under X05, og at anmeldere og pressefolk fra de fleste holde ble enige om at "herregud for en forskjell en måned kan gjøre". Dette er noe du absolut ikke vil ta inn over deg. Under TGS kom de tilbake med blandede følelser om hva de så, men med viten om at dette var langt i fra ferdige builds, når de kom tilbake fra X05 var det en ganske annen låt. De var rimelig enstemige om at dette var next gen så det holdt, og var imponert over hvilken forskjell den måneden hadde gjort. Du innser ikke at det er finpussen som virkelig gjør den store forskjellen. Ikke du, ikke jeg har opplevd det de som var på både TGS og X05 så innen forskjell. Du har ikke sett det som var på X05 eller prøvd det selv, det er tydelig at du heller ikke har lest mye om det med tanke på at du ikke vet om forskjellige ting som at sekvensen i kameo med 5000 fiender var spillbar. Dette er noe du har uttrykt at du mener er bare en filmsekvens, dette viser jo bare litt om hvor oppdatert du har holdt deg.

 

Jeg foreslår at du venter til release og ser jeg. Jeg har realistiske forventninger og gleder meg. Du har en pessimistisk holdning til det hele og kommer surt til å innse at det vil bli bedre enn du innbiller deg.

5048255[/snapback]

Du bør lære deg å lese. Det hadde gjort det enklere å diskutere med deg.

 

For det første har jeg aldri sagt 90% av de tingene du nå påstår jeg sier og jeg har avgitt helt gode forklaringer på alt du sier jeg ikke har forklart. Alt står her i tråden hvis du vil lese det.

For det andre er internett fyllt med andre folk enn meg som også ikke akkurat er hodestups forelsket i Xbox360 etter å ha prøvd. Hvis du leser IGN og Gamespot og lignende, må du huske at dette er spillsider som lever av å ha gode forhold med industrien, og er kjent for å "hype" ting langt over det realistiske. De er ikke like ille som de format-spesifikke magasinene(OXM, NintendoPower, PSM, Etc,etc), men ikke langt unna.

 

Og til sist.... Jeg er pessimistisk når det gjelder Xbox360, ja. Men hvis den blir bedre enn jeg tror, så kommer jeg ikke til å bli sur av den grunn. Glad, kommer jeg til å bli.

 

I motsetning til andre som har store sjanser for å bli skuffet.

Lenke til kommentar
De fleste som var i Bergen fredag og lørdag fikk se Xboxen så han er lite priviligert.

5047941[/snapback]

De fleste som bor i Bergen poster ikke på dette forumet. Slutt klagingen nå. Jeg har bare gitt mine ærlige inntrykk, og jeg kommer til å fortsette å gjøre det. Det eneste du kommer til å få ut av dette er at du kanskje kan få meg sur på Xbox360 fans, og dermed få meg til å skrive enda surere om Xbox360.

5048104[/snapback]

 

Jeg er ikke spesielt Xbox360 fan, jeg kommer meget mulig til å skaffe meg en ps3 og er ganske sikker på at jeg kjøper meg en revolution. Så det er ikke for at jeg har lagt min elsk på 360 at jeg faktisk svarer deg. Det er fordi du skriver noe som ikke stemmer overens med andres oppfatninger i det hele tatt. Og jeg har enda til gode å lese en artikkel på en respektabel spill side være enig med deg. Jeg skriver tilbake fordi jeg kan ikke fordra folk som helt klart har lagt sin elsk på et system og føler de må slenge drit om ethvert system andre skal ha seg. Fanboys er noe jeg ikke tåler, og skjønner ikke poenget med. Siden alle dine poeng og alle dine innlegg egentlig ikke har et bra argument, ihvertfall ikke et som du kan legge frem noen slags bevis for (som jeg gjorde tidligere), så skjønner jeg ikke hvorfor du føler folk skal ta deg helt alvorlig?

 

Jeg tar deg ihvertfall ikke alvorlig, siden vi begge har prøvd akkurat de samme spillene, og kommer tilbake med to vidt forskjellige erfaringer. Hvor du kommer tilbake med at Xbox360 er dømt til å feile, basert på builder som kommer fra tiden rundt TGS. De som er oppdaterte vet at det var helt andre builds som ble vist frem under X05, og at anmeldere og pressefolk fra de fleste holde ble enige om at "herregud for en forskjell en måned kan gjøre". Dette er noe du absolut ikke vil ta inn over deg. Under TGS kom de tilbake med blandede følelser om hva de så, men med viten om at dette var langt i fra ferdige builds, når de kom tilbake fra X05 var det en ganske annen låt. De var rimelig enstemige om at dette var next gen så det holdt, og var imponert over hvilken forskjell den måneden hadde gjort. Du innser ikke at det er finpussen som virkelig gjør den store forskjellen. Ikke du, ikke jeg har opplevd det de som var på både TGS og X05 så innen forskjell. Du har ikke sett det som var på X05 eller prøvd det selv, det er tydelig at du heller ikke har lest mye om det med tanke på at du ikke vet om forskjellige ting som at sekvensen i kameo med 5000 fiender var spillbar. Dette er noe du har uttrykt at du mener er bare en filmsekvens, dette viser jo bare litt om hvor oppdatert du har holdt deg.

 

Jeg foreslår at du venter til release og ser jeg. Jeg har realistiske forventninger og gleder meg. Du har en pessimistisk holdning til det hele og kommer surt til å innse at det vil bli bedre enn du innbiller deg.

5048255[/snapback]

Du bør lære deg å lese. Det hadde gjort det enklere å diskutere med deg.

 

For det første har jeg aldri sagt 90% av de tingene du nå påstår jeg sier og jeg har avgitt helt gode forklaringer på alt du sier jeg ikke har forklart. Alt står her i tråden hvis du vil lese det.

For det andre er internett fyllt med andre folk enn meg som også ikke akkurat er hodestups forelsket i Xbox360 etter å ha prøvd. Hvis du leser IGN og Gamespot og lignende, må du huske at dette er spillsider som lever av å ha gode forhold med industrien, og er kjent for å "hype" ting langt over det realistiske. De er ikke like ille som de format-spesifikke magasinene(OXM, NintendoPower, PSM, Etc,etc), men ikke langt unna.

 

Og til sist.... Jeg er pessimistisk når det gjelder Xbox360, ja. Men hvis den blir bedre enn jeg tror, så kommer jeg ikke til å bli sur av den grunn. Glad, kommer jeg til å bli.

 

I motsetning til andre som har store sjanser for å bli skuffet.

5048556[/snapback]

 

 

Du har altså ikke mer å tilføre diskusjonen når du prøver å avskrive deg for alt du har sagt før. I en annen tråd du bare måtte inn og ødelegge har du nettopp bevist hvor mye du faktisk vet om Xbox360 ved å uttale at du hadde ingen anelse att de hadde kuttet HD-DVD, noe som er ekstremt gamle nyheter. Bare ved denne lille replikken og etter å ha lest hvordan du skriver om Nintendo produkter og den kommende Revolution, lar du det være ganske åpenbart at du har et ille forhold til microsoft, og et mer vennligsinnet rettet mot nintendo. Du har snakket om spill som vi ikke vet om skal komme en gang. Det finnes så og si null informasjon om Revolution f.eks som skal få oss til å hoppe i stolene. Så langt har kontrollen bare skremt vekk utviklere, dumt er det siden kontrollen kan gi en ny måte å spille på, dog noe begrenset. Men nok om det. Du påstår jeg elsker MS, da påstår jeg du elsker nintendo. Jeg kommer mye sannsynlig til å sitte med alle 3 konsollene for hver og en vil ha en egenskap jeg vil sette pris på. Dette gjorde jeg denne generasjonen som har vert, og det får meg til å le at du faktisk påstår jeg er en fanboy. Hvorfor i allverden ville jeg ha alle 3 konsollene da? Jeg er like spent på alle 3 konsollene, faktum er at de andre er langt frem i tid. Men PS3, er alikevel ikke så langt foran Xboxen, og revolution kommer ikke til å satse på en maskin med så mye kraft som de to andre. Final build av både Xbox360 og PS3, ble lagt med kort mellomrom, det eneste som skjer er at Sony venter lengre med å gi ut sin enn det microsoft gjør. Selv om de gjorde produktene sine endelige omtrent samtidig.

 

Det som imponerer meg mest er hvor sta du er angående hvilken build det er du har spilt. Den builden du har spilt og jeg har spilt. Gir ingen rettighet til å gå ut med noen som helst dom av systemet som kommer. Du undervurderer Xbox360. Og det er synd for deg.

 

Siden denne diskusjonen ikke kommer noen vei siden du ikke nå gjør annet en å rape opp det samme gang på gang og fremdeles ikke kommer med noen gode bevis for noe som helst så foreslår jeg at du rett og slett bare gir opp. Gå og spill hva en det er du liker så mye bedre. Det er alltid 2-3 sutrere på et forum som aldri har noe positivt å si, og du veier jaggu opp for 10 av de.

Lenke til kommentar
Du har altså ikke mer å tilføre diskusjonen når du prøver å avskrive deg for alt du har sagt før. I en annen tråd du bare måtte inn og ødelegge har du nettopp bevist hvor mye du faktisk vet om Xbox360 ved å uttale at du hadde ingen anelse att de hadde kuttet HD-DVD, noe som er ekstremt gamle nyheter. Bare ved denne lille replikken og etter å ha lest hvordan du skriver om Nintendo produkter og den kommende Revolution, lar du det være ganske åpenbart at du har et ille forhold til microsoft, og et mer vennligsinnet rettet mot nintendo. Du har snakket om spill som vi ikke vet om skal komme en gang. Det finnes så og si null informasjon om Revolution f.eks som skal få oss til å hoppe i stolene. Så langt har kontrollen bare skremt vekk utviklere, dumt er det siden kontrollen kan gi en ny måte å spille på, dog noe begrenset. Men nok om det. Du påstår jeg elsker MS, da påstår jeg du elsker nintendo. Jeg kommer mye sannsynlig til å sitte med alle 3 konsollene for hver og en vil ha en egenskap jeg vil sette pris på. Dette gjorde jeg denne generasjonen som har vert, og det får meg til å le at du faktisk påstår jeg er en fanboy. Hvorfor i allverden ville jeg ha alle 3 konsollene da? Jeg er like spent på alle 3 konsollene, faktum er at de andre er langt frem i tid. Men PS3, er alikevel ikke så langt foran Xboxen, og revolution kommer ikke til å satse på en maskin med så mye kraft som de to andre. Final build av både Xbox360 og PS3, ble lagt med kort mellomrom, det eneste som skjer er at Sony venter lengre med å gi ut sin enn det microsoft gjør. Selv om de gjorde produktene sine endelige omtrent samtidig.

 

Det som imponerer meg mest er hvor sta du er angående hvilken build det er du har spilt. Den builden du har spilt og jeg har spilt. Gir ingen rettighet til å gå ut med noen som helst dom av systemet som kommer. Du undervurderer Xbox360. Og det er synd for deg.

 

Siden denne diskusjonen ikke kommer noen vei siden du ikke nå gjør annet en å rape opp det samme gang på gang og fremdeles ikke kommer med noen gode bevis for noe som helst så foreslår jeg at du rett og slett bare gir opp. Gå og spill hva en det er du liker så mye bedre. Det er alltid 2-3 sutrere på et forum som aldri har noe positivt å si, og du veier jaggu opp for 10 av de.

5048765[/snapback]

Det går ikke ann å forholde seg til innleggene dine så lenge du finner på ting om meg og hva jeg har sagt. Skjerp deg.

 

Men... et par ting kan jeg gidde å svare på likevel(Jeg skal jo ikke gjøre jobben for lett for deg, nå som du prøver å fremstille meg som en som ikke har argumenter og prøver å snike ut av diskusjonen):

 

1. Mitt forhold til Nintendo er ingen hemmelighet. Deres filosofi angående industrien er noe jeg tror kommer til å hjelpe spillene ut av en potensiell krise, en krise jeg mener Sony og Microsoft beveger seg nærmere og nærmere. Innovasjon i inputmekanismer, forenkling av kontrollen, og lavere utviklerkostnader er noe jeg tror er essensielt. Hvis du vil vite fler som støtter Nintendos filosofi, så kan jeg nevne John Carmack(Selvom jeg ikke har hørt noen uttalelser fra ham om revolution ennå).

Men jeg er ingen Nintendo-fanboy. Første gang jeg rørte et Nintendospill var jeg 19 år gammel.

Som PC-spiller, og gammel Amiga og Commodore fan, så er det derimot veldig mange utviklere på Xbox jeg er fan av. Og det er derfor jeg er skuffet over at Microsoft, etter min mening, trekker pistolen for tidlig og kommer til å skyte seg i foten.

 

2. Revolution har jeg store forhåpninger til, enkelt og greit fordi den innoverer kontrollmekanismen, og det trengs virkelignå, etter min mening. Og i motsettning til det du påstår, har det vært overveldende gode responser fra utviklere. Både japanske og vestlige utviklere sikler etter å lage ting til konsollen. Den lille skepsisen som har vært, går for det meste ut på om Nintendo kommer til å greie å få stor nok markedsandel. Bare et par utviklere(De fleste ansatt hos enten Sony eller Microsoft), har uttalt seg negativt om selve kontrollen, og ingen av disse har holdt i den.

 

3. Du maser om bevis hele tiden, men hva er det du vil ha bevis for? Jeg kan ikke bevise mine meninger om demoene, fordi de er mine MENINGER. Jeg har gitt full forklaring derimot av hvorfor jeg mener det jeg mener, helt ned til å ramse opp hvilke grafiske feil jeg så i demoene.

Jeg kan heller ikke bevise om Microsoft skyter seg selv i foten eller ikke, fordi det er i fremtiden, og enn om jeg hadde vært synsk hadde det vært vanskelig å bevise det.

Det jeg kan hjøre er å referere til fortiden. Blant annet kan jeg, som jeg har gjort før, påpeke hvordan grafikken på Ps2 launchen lå langt unna det de hadde vist før launchen. Jeg kan referere til hvordan Microsoft kuttet processorkraften til Xbox1 rett før launch. Jeg kan referere til hvordan Dreamcast gikk under, blant annet fordi den kom for tidlig og folk ville vente på Ps2 for å se hvordan den ble.

 

4. Jeg har ikke vært sta på hvilken build av spillene jeg har spillt. Jeg har bare snakket om det jeg har sett med egne øyne. Jeg har heller ikke sagt noe om sjansene disse spillene har til å rette opp feilene sine, utenom PDZ som jeg har sagt at ikke kommer til å bli et AAA-spill enn om de hadde hatt 6 måneder ekstra. Og den påstanden står jeg bak, og mange, inkludert "respektable" spillsider, er helt enig med meg.

 

Og igjen.... Slutt å finne på "hva" jeg liksom har sagt. Forhold deg til hva jeg faktisk sier, eller hold kjeft.

Lenke til kommentar

Bare for å tillegge en nyanse.

Jeg likte overhodet ikke Ringenes Herre filmene.

Jeg har likevel ikke vanskelig for å forstå at mange andre elsker denne triologien.

Selv om jeg ikke likte Ringenes Herre filmene har jeg ikke noe stort behov for å vise min misnøye på diverse filmforum hvor disse filmene diskuteres.

 

I disse trådene her blant oss som har testet XBox 360 viser det demokratiske flertall at de fleste av oss var fornøyd med det vi prøvde, og så et godt potensiale i denne konsollen.

Hvorfor trenger da enkeltpersoner å svartmale XBox360, da vedkommende tydeligvis lider av fanboyisme og allerede har bestemt seg for hvordan et produkt kommer til å være, en god stund før release og endelige versjoner er på plass.

 

Kunne en moderator satt opp en poll her på:

 

Jeg har prøvd XBox 360 i mer enn 5 minutter, og synes:

- Jøss, dette er himmelen!

- Den infrir, jeg gleder meg.

- Dårligere enn forventet.

- Knapt nok bedre enn dagens konsoller.

Lenke til kommentar
Bare for å tillegge en nyanse.

Jeg likte overhodet ikke Ringenes Herre filmene.

Jeg har likevel ikke vanskelig for å forstå at mange andre elsker denne triologien.

Selv om jeg ikke likte Ringenes Herre filmene har jeg ikke noe stort behov for å vise min misnøye på diverse filmforum hvor disse filmene diskuteres.

 

I disse trådene her blant oss som har testet XBox 360 viser det demokratiske flertall at de fleste av oss var fornøyd med det vi prøvde, og så et godt potensiale i denne konsollen.

Hvorfor trenger da enkeltpersoner å svartmale XBox360, da vedkommende tydeligvis lider av fanboyisme og allerede har bestemt seg for hvordan et produkt kommer til å være, en god stund før release og endelige versjoner er på plass.

 

Kunne en moderator satt opp en poll her på:

 

Jeg har prøvd XBox 360 i mer enn 5 minutter, og synes:

- Jøss, dette er himmelen!

- Den infrir, jeg gleder meg.

- Dårligere enn forventet.

- Knapt nok bedre enn dagens konsoller.

5049167[/snapback]

 

Godt sagt, en poll hadde vert bra her ja.

 

Tilbake til Niskivara: Det virker for meg som at du prøver å få det til å bli en hat-tråd mot Xbox og Microsoft, ved å skrive inn så mye negativt som du kan i denne tråden. Det holder nå.

Lenke til kommentar
Bare for å tillegge en nyanse.

Jeg likte overhodet ikke Ringenes Herre filmene.

Jeg har likevel ikke vanskelig for å forstå at mange andre elsker denne triologien.

Selv om jeg ikke likte Ringenes Herre filmene har jeg ikke noe stort behov for å vise min misnøye på diverse filmforum hvor disse filmene diskuteres.

 

I disse trådene her blant oss som har testet XBox 360 viser det demokratiske flertall at de fleste av oss var fornøyd med det vi prøvde, og så et godt potensiale i denne konsollen.

Hvorfor trenger da enkeltpersoner å svartmale XBox360, da vedkommende tydeligvis lider av fanboyisme og allerede har bestemt seg for hvordan et produkt kommer til å være, en god stund før release og endelige versjoner er på plass.

 

Kunne en moderator satt opp en poll her på:

 

Jeg har prøvd XBox 360 i mer enn 5 minutter, og synes:

- Jøss, dette er himmelen!

- Den infrir, jeg gleder meg.

- Dårligere enn forventet.

- Knapt nok bedre enn dagens konsoller.

5049167[/snapback]

Denne tråden ble startet av noen andre enn meg, og het egentlig "Skuffet over Xbox360" før moderator skiftet navn på den. I tillegg er det i alle fall 1 til her som ikke var overbevist over demoene, og så vidt jeg kan se er det ikke så veldig mange her som faktisk har prøvd. Det er ikke snakk om fanboyisme. Det er ikke snakk om å svartmale. Det er ikke snakk om å ha bestemt seg hvordan et produkt kommer til å være.

 

Det er snakk over å bli skuffet over Xbox360 demoene. En helt legitim ting, så lenge man faktisk har prøvd dem.

 

Alltid morsomt når folk er å oppslukt i sin egen grenseløse beundring at de må ty til å avfeie alle andre meninger som om det var en skult agenda bak dem.

 

Dårlig stil.

Lenke til kommentar
Alltid morsomt når folk er å oppslukt i sin egen grenseløse beundring at de må ty til å avfeie alle andre meninger som om det var en skult agenda bak dem.

 

Dårlig stil.

 

Da tror jeg du har dårlig hukommelse, eller kanskje du ikke følger med.

(Mest sannsynlig siste, det viste du vdr. HD-Dvd saken. Nok om det.)

 

Poenget mitt er:

Du karakterisere meg som "oppslukt i sin egen grenseløse beundring":

I post 60 skrev jeg:

 

Mine inntrykk.

PGR3 som skal være første spillet jeg booter på min XBox360.

I dag litt skuffet. Vet det skal/bør bli bedre, men den builden vi testet var ikke klar. Som det kommer fram, mangler det diverse teksturer, AA og framerate.

 

Er dette grenseløs beundring, eller har jeg et nyansert syn på mine opplevelser?

Lenke til kommentar
Bare for å tillegge en nyanse.

Jeg likte overhodet ikke Ringenes Herre filmene.

Jeg har likevel ikke vanskelig for å forstå at mange andre elsker denne triologien.

Selv om jeg ikke likte Ringenes Herre filmene har jeg ikke noe stort behov for å vise min misnøye på diverse filmforum hvor disse filmene diskuteres.

 

I disse trådene her blant oss som har testet XBox 360 viser det demokratiske flertall at de fleste av oss var fornøyd med det vi prøvde, og så et godt potensiale i denne konsollen.

Hvorfor trenger da enkeltpersoner å svartmale XBox360, da vedkommende tydeligvis lider av fanboyisme og allerede har bestemt seg for hvordan et produkt kommer til å være, en god stund før release og endelige versjoner er på plass.

 

Jeg synes faktisk kritikk er mye nyttigere enn ros, det hadde ikke vært noe gøy om alle bare skrev positive ting om Xbox 360. For meg virker det som om Niskivara har skrevet akkurat det han mener, basert på det han opplevde når han prøvde konsollen.

 

Som mange andre, har jeg ikke vært i nærheten av å prøve denne, og er derfor nyskjerrig på hva han og andre synes om opplevelsen.

 

Det Niskivara inndirekte forsøker å gjøre, er vel å få oss litt ned på jorden, slik at ikke alle hyper hverandre opp til å tro at Xbox 360 kommer til å revolusjonere spillverden. Dermed kan vi heller være litt mer nøkterne og istedenfor bli positivt overrasket.

 

Personlig synes jeg ihvertfall man kan slutte å være så sutrete fordi Niskivara er en av få som faktisk tørr å skrive det han mener, nemlig at han dessverre er skuffet, men naturligvis håper at ting er endel bedre ved release.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ihvertfall man kan slutte å være så sutrete fordi Niskivara er en av få som faktisk tørr å skrive det han mener, nemlig at han dessverre er skuffet,

 

Hvis det er bare de som kommer med noe negativt å si om et konsoll som sier sin egen mening, så tror jeg heller det er du som er litt forhåndsbestemt. Til og med da du ikke har prøvd konsollet. Noe jeg og trykkertor har. Jeg har dannet meg et realistisk bilde av hvordan det kommer til å bli til launch, mens Niskivara baserer sine meninger om launchen 1 måned bak i tid, og som alle vet så har 1 måned vannvittig å si for disse spillene som kommer ut den 2. desember. Jeg vet hvor gamle demoene jeg prøvde var. Niskivara gjør ikke det. Så hvem dere vil tro på det får være opp til dere, helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Jeg vet ca hva jeg kan forvente til launch.

 

Det vil muligens ikke bli en enkelt tittel slik som Halo var for Xbox launchen. Men samlet vil disse titlene utgjøre den beste launchen i historien, hittil.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ihvertfall man kan slutte å være så sutrete fordi Niskivara er en av få som faktisk tørr å skrive det han mener, nemlig at han dessverre er skuffet,

 

Hvis det er bare de som kommer med noe negativt å si om et konsoll som sier sin egen mening, så tror jeg heller det er du som er litt forhåndsbestemt. Til og med da du ikke har prøvd konsollet. Noe jeg og trykkertor har. Jeg har dannet meg et realistisk bilde av hvordan det kommer til å bli til launch, mens Niskivara baserer sine meninger om launchen 1 måned bak i tid, og som alle vet så har 1 måned vannvittig å si for disse spillene som kommer ut den 2. desember. Jeg vet hvor gamle demoene jeg prøvde var. Niskivara gjør ikke det. Så hvem dere vil tro på det får være opp til dere, helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Jeg vet ca hva jeg kan forvente til launch.

 

Det vil muligens ikke bli en enkelt tittel slik som Halo var for Xbox launchen. Men samlet vil disse titlene utgjøre den beste launchen i historien, hittil.

5061848[/snapback]

Hvorfor fortsetter du med dette? Det er bare løgn og tøv. Jeg vet godt hvor gamle demoene var. De var fra TGS builden. Ene representanten for Microsoft sa de var fra E3, men det er stemmer ikke med de previewene som kom da. Alt jeg spillte stemte godt overens med TGS previewene. Og jeg vet hvor mye de siste månedene har å si, men jeg tror ikke det kommer til å spille noen rolle, fordi en del ting var etter min mening for langt fra det jeg vil definere som ekte next-gen. Gears of War, som jeg ikke prøvde, ser derimot ut som et ekte next-gen spill, på alle måter.

 

Igjen, jeg tror Microsoft gjør en stor feil med å gi ut en maskin som til å begynne med har skremmende lik grafikk som deres forrige maskin, og jeg synes de burde ventet et år eller to og hatt en mer imponerende maskin(Helst med innebygget harddisk, HD-DVD, og FULL bakover kompatiblitet). Det er ikke alltid lurest å være først på markedet. bare se på Dreamcasten.

 

Ikke noe av dette er bastante sannheter. Det er bare ærlige inntrykk basert på hva jeg har sett, lest, og overhørt. Og jeg er rimelig sikker på at min bakgrunn for å si min mening er like god som noen andres her. Jeg har spillt spill siden jeg fikk min første Commodore 64 i 1984/1985, bruker maskiner daglig gjennom jobben, har lest så godt som hvert eneste EDGE blad siden 1999, følger med på utviklersider som Gamasutra, skummer daglig spillnyheter og forumer, og har vært på et par seminarer og foredrag om dataspill. I tillegg har jeg prøvd Xbox360 i sånn cirka 1,5 til 2 timer. Det burde være nok til å si sin mening på et lite fan-forum uten å bli anklaget for å være en uvitende fanboy som bare prøver å lage bråk. :thumbdown:

 

Takk til Oysteini for forståelse. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har verken sett 360 live, eller fått med meg så mye av de første spilla som kommer utenom PGR3 og Ridge Racer etellerannet. men jeg tror at 360 blir et bra produkt, forid den er prisa lavt, og den har specs som holder i noen år. desuten regner jeg ikke med at spillutviklerne klarer å bruke maskina til sitt full på en god stund enda. var jo sånn med både vanlig xbox og PS2 da de ble lansert.

 

men jeg gleder meg til den kommer, for da skal jeg spille forca! noen som vet om det funker på nye boksen forresten? *håpe*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har ikke noe imot at Niskivara sier sin mening. Det han/hun mener er jo en ærlig mening, men å si at xb og xb360 er nesten like på grafikk er bare tull.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...