Gå til innhold

Mine inntrykk av Xbox 360


mohamedina

Anbefalte innlegg

Såklart, men han forventet mer (som mange andre, ikke meg heldigvis)

jeg forventet mer, ja. Men jeg forventet absolutt ikke mye. Pleier å ha et veldig realistisk forhold til grafikk, blir sjelden skuffet, og har sett mange filmer og bilder fra 360. Men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så skuffet.

 

Så vidt jeg kunne se, finnes det ingenting på 360 som ikke kunne vært laget på Xbox1 hvis utviklere fikk et år eller to til.

 

Det er en grunn til at konsoller pleier å ha en lang levetid før de byttes ut, og Microsoft starter denne gangen sin nye generasjon 2 eller 3 år før sin tid.

Du mener ikke nå at ~4år med hardware utvikling ikke er nok tid for mulighet for merkant bedre grafikk? Har du sett HD filmklipp fra Gears of War? :)

 

Kom over et ganske interessant innlegg på forumet til Beyond3D;

Lest innlegget på Beyond3D. Mener nå uansett at Xbox360 mangler sitt eget Halo, eller Luigis Mansion og Rougue Leader på lanseringsdagen.

 

Så HD klipp fra Gears of War. Ser fantastisk vakkert ut. Sammen med Oblivion de eneste spillene jeg har sett med noen MARKANT forskjell fra Xbox1. Men ingen av disse spillene var spillbare. :(

 

Og.... 4 år er ikke nok til å utnytte et hardware til sitt maksimale. Bare se hvordan Ps2 ennå pusher grafikken sin.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox 360 ser ut til å få den suverent mest imponerende samlingen lanseringstitler jeg har sett. Kameo, Project Gotham Racing 3 og Oblivion er kanskje de tre største i mine øyne, men det er virkelig andre godsaker å glede seg til også. Kameo er så vakkert at en blir stående og måpe. Det finnes sikkert titler med flere polygoner, og mer teknisk avansert grafikk, men Kameo ser ut til å bli en av de største kraftdemonstrasjonene på det mer kunstneriske planet. Dessverre ikke spillet jeg fikk mest tid sammen med, men jeg er ikke i tvil om at dette blir en tittel som kommer til å havne i min spillsamling, og det fort. Project Gotham Racing 3 er også milevis bedre enn alt hva vi har sett på konsoll før. Ingen tvil om at det hører hjemme i kommende konsollgenerasjon. Detaljgraden er rett og slett pervers. Oblivion, vel, det holder vel å si at det ser like godt ut live som det gjør på diverse skjermbilder. Mistet tellinga på hvor mange av de kommende spillene jeg testet, men det ser ut til å kunne bli en meget imponerende lansering. Et stort steg fremover i forhold til Xbox, som seg hør og bør.

 

Så vidt jeg kunne se, finnes det ingenting på 360 som ikke kunne vært laget på Xbox1 hvis utviklere fikk et år eller to til.

 

Det er en grunn til at konsoller pleier å ha en lang levetid før de byttes ut, og Microsoft starter denne gangen sin nye generasjon 2 eller 3 år før sin tid.

5037134[/snapback]

Blir litt målløs. De tre eksemplene jeg tar frem her utklasser gamle Xbox. Den er ikke i nærheten av å kunne følge med på slikt. Vi snakker om en klasseforskjell, en generasjonsforskjell. Når jeg kom hjem fra X05, etter et par dager med Xbox 360-spilling, var det faktisk ganske trist å sette seg ned med Xbox-en igjen. Det sier litt. Det er ikke dermed sagt at Xbox 360 blir kongen på haugen av de tre nye, men den demonstrerer lett at neste generasjon starter nå.

5037230[/snapback]

Er helt uenig i at Kameo utklasserer Xbox1 på noensomhelst måte, etter det jeg har spillt. En del av teksturene minnet faktisk veldig om Grabbed by the Ghoulies(Som jeg forresten likte svært godt). Har ikke sett de store slagscenene i realtime, dessverre, men om de greier å holde frameraten oppe vil jeg bli rimelig imponert. Er sikker på at lure utviklere kunne greid å lure seg fram til noe lignende på Xbox1 uansett. Shiny påstår jo at de skal greie å få 1000 normalmappede karakterer inn på Ps2en, da må Rare greie å jukse seg til 5000 på Xbox.

 

Project Gotham Racing var penere enn det forrige, ja. Veldig pene tilskuere. Hadde nok måtte bli litt styggere om det skulle inn på Xbox om et år eller to isteden, men ikke merkbart.

 

Oblivion var ikke der. Gleder meg uansett som en liten unge til det. Men om Bethesda greier å lage et spill med stødig framerate og få grafiske feil.... vel da er det første gang.

:!:

Lenke til kommentar
Xbox 360 ser ut til å få den suverent mest imponerende samlingen lanseringstitler jeg har sett. Kameo, Project Gotham Racing 3 og Oblivion er kanskje de tre største i mine øyne, men det er virkelig andre godsaker å glede seg til også. Kameo er så vakkert at en blir stående og måpe. Det finnes sikkert titler med flere polygoner, og mer teknisk avansert grafikk, men Kameo ser ut til å bli en av de største kraftdemonstrasjonene på det mer kunstneriske planet. Dessverre ikke spillet jeg fikk mest tid sammen med, men jeg er ikke i tvil om at dette blir en tittel som kommer til å havne i min spillsamling, og det fort. Project Gotham Racing 3 er også milevis bedre enn alt hva vi har sett på konsoll før. Ingen tvil om at det hører hjemme i kommende konsollgenerasjon. Detaljgraden er rett og slett pervers. Oblivion, vel, det holder vel å si at det ser like godt ut live som det gjør på diverse skjermbilder. Mistet tellinga på hvor mange av de kommende spillene jeg testet, men det ser ut til å kunne bli en meget imponerende lansering. Et stort steg fremover i forhold til Xbox, som seg hør og bør.

 

Så vidt jeg kunne se, finnes det ingenting på 360 som ikke kunne vært laget på Xbox1 hvis utviklere fikk et år eller to til.

 

Det er en grunn til at konsoller pleier å ha en lang levetid før de byttes ut, og Microsoft starter denne gangen sin nye generasjon 2 eller 3 år før sin tid.

5037134[/snapback]

Blir litt målløs. De tre eksemplene jeg tar frem her utklasser gamle Xbox. Den er ikke i nærheten av å kunne følge med på slikt. Vi snakker om en klasseforskjell, en generasjonsforskjell. Når jeg kom hjem fra X05, etter et par dager med Xbox 360-spilling, var det faktisk ganske trist å sette seg ned med Xbox-en igjen. Det sier litt. Det er ikke dermed sagt at Xbox 360 blir kongen på haugen av de tre nye, men den demonstrerer lett at neste generasjon starter nå.

5037230[/snapback]

Er helt uenig i at Kameo utklasserer Xbox1 på noensomhelst måte, etter det jeg har spillt. En del av teksturene minnet faktisk veldig om Grabbed by the Ghoulies(Som jeg forresten likte svært godt). Har ikke sett de store slagscenene i realtime, dessverre, men om de greier å holde frameraten oppe vil jeg bli rimelig imponert. Er sikker på at lure utviklere kunne greid å lure seg fram til noe lignende på Xbox1 uansett. Shiny påstår jo at de skal greie å få 1000 normalmappede karakterer inn på Ps2en, da må Rare greie å jukse seg til 5000 på Xbox.

 

Project Gotham Racing var penere enn det forrige, ja. Veldig pene tilskuere. Hadde nok måtte bli litt styggere om det skulle inn på Xbox om et år eller to isteden, men ikke merkbart.

 

Oblivion var ikke der. Gleder meg uansett som en liten unge til det. Men om Bethesda greier å lage et spill med stødig framerate og få grafiske feil.... vel da er det første gang.

:!:

5037264[/snapback]

 

Mulig jeg er trøtt her på morran og leser feil, men mener du altså at lanseringstitlene til xbox360 ikke er merkbart bedre enn hva man ville fått til på xbox (1)?

 

Om Oblivion - ja den dagen Bethesda lager et spill med få feil og flytende grafikk på dagens hard ware- da er det julaften og 17.mai på en gang. Men de biter jo over veldig mye da, lager store komplekse verdener.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
PS1 dasket PC, Nintendo 64 dasket pc, dreamcast dasket pc, ps2 dasket pc, GC dasket pc, xbox dasket pc.... Og slik vil det fortsette. (Snakker self. kun grafikk her)

5036694[/snapback]

 

At xbox hadde bedre grafikk enn pc ved release må jo være feil, mulig du har rett i resten av påstandene, men xbox'en så jo ut som steinaldergrafikk med sin 578x480 oppløsning, sammenlignet med et bra spill på pc'en.

 

Husker første gangen jeg prøvde xbox, så ble jeg nesten lei meg, det var så ufattelig dårlig grafikk. Pga HDTV, burde Xbox360 bli en noe hyggeligere opplevelse, men xbox slo vel ikke pc på noe særlig annet en muligens framerate.

Lenke til kommentar

Bla bla bla... At det går ann å diskutere så mye piss om hva som er ''best'' av pc og Xbox360, sammenlikninger osv ! Det er ikke det tråden topicen handler om i det hele tatt !

 

Totalt uintressant, da vi allerede har en tråd om pc/xbox360.

 

En konsoll er en konsoll ! Mange foretrekker og sitte med kompiser, spise, drekke, stor skjerm, anlegg, ja være fri med en kontroller istedenfor å sitte alene på en stol forran en liten PC skjerm med armen strukket ut !!

 

Hvertfall jeg !

 

La oss heller høre hva folket har og si om sine opplevelser, av det de har fått spillt hittil !

Du som skulle legge ut bilder og video, ? har du fiksa det eller ? =)

 

Du som fikk testa disse spilla, var disse ferdig utvikla ? Fikk du noe info fra gutta som hadde den standen ? Noen som veit om man kan teste Xbox 360 i Oslo ?

 

Grrrrrr på alle rompetasser i Bergen ! 8)

Lenke til kommentar
Er helt uenig i at Kameo utklasserer Xbox1 på noensomhelst måte, etter det jeg har spillt. En del av teksturene minnet faktisk veldig om Grabbed by the Ghoulies(Som jeg forresten likte svært godt). Har ikke sett de store slagscenene i realtime, dessverre, men om de greier å holde frameraten oppe vil jeg bli rimelig imponert. Er sikker på at lure utviklere kunne greid å lure seg fram til noe lignende på Xbox1 uansett.

5037264[/snapback]

 

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92836

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92839

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=78977

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92840

 

Vet ikke hva din Xbox er i stand til, men slikt kommer ikke min i nærheten av å kunne hoste opp i alle fall. For alt jeg vet kan enkelte av disse bildene være fra en sekvens, men det spiller i såfall liten rolle. Spillet ser ikke noe svakere ut "live" enn de eksemplene der. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar

Haha, synes det er så innmari artig å se så mange påstander. Hadde denne tråden hatt dato 21. Desember, kunne jeg trodd noen av utsagnene, men 21. Oktober. Da Xbox 360 ikke er utgitt i USA enda, blir det litt for drøyt. Ingen kan si hvordan spillene blir ved release. For alt vi vet kan evt. patchene som blir slipt over Live!, gi spillene noe forbedringer på forskjellige områder (hvis utv. vil gi ut patch til spille sine da self.)

 

Og ikke gidd å diskuter PC her. Hva har PC med denne tråden å gjøre. Å sammenligne Xbox 360 og en PC er å sammenligne en Mus og Elefant (Way of speech). Pluss spillene ved lansering til Xbox 360 er ikke i nærhet av det Xbox 360 spillene vil klare når 3. generasjons MS konsoll blir lansert. Det er bare utnyttet en brøkdel enda (Jaja, det er nok sikkert utnyttet masse av kraften i Xbox 360, det jeg mener er at det er mye mer å hente.) Vi kan vente med grafikk diskusjonen når Halo 3 kommer, eller spill som er utviklet for Xbox 360 ifra bunnen av (Hvet ikke om Gears of War er det, av/-bekreft det?).

 

Jeg har av ingen interesse å tråkke noen på tærne med mine ord, men synes bare at vi må vente med denne disjusjonen da de fleste har prøvd det ferdige produktet!

 

 

 

 

Ed1t: Leif. Manglende ord.

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar
Jeg har av ingen interesse å tråkke noen på tærne med mine ord, men synes bare at vi må vente med denne disjusjonen da de fleste har prøvd det ferdige produktet!

5038272[/snapback]

Når jeg ikke har fått testet noe jeg gleder meg til pleier i alle fall jeg å være interessert i inntrykk fra de som måtte ha prøvd. Ser ikke helt hvorfor jeg skulle vente til alle har prøvd før jeg kommer med mine erfaringer. Selvsagt kan ting skje, men jeg tror ikke de siste månedene blir brukt til å ruinere spillene. ;)

Lenke til kommentar
Er helt uenig i at Kameo utklasserer Xbox1 på noensomhelst måte, etter det jeg har spillt. En del av teksturene minnet faktisk veldig om Grabbed by the Ghoulies(Som jeg forresten likte svært godt). Har ikke sett de store slagscenene i realtime, dessverre, men om de greier å holde frameraten oppe vil jeg bli rimelig imponert. Er sikker på at lure utviklere kunne greid å lure seg fram til noe lignende på Xbox1 uansett.

5037264[/snapback]

 

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92836

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92839

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=78977

http://gamer.no/image.php?productId=17724&imageId=92840

 

Vet ikke hva din Xbox er i stand til, men slikt kommer ikke min i nærheten av å kunne hoste opp i alle fall. For alt jeg vet kan enkelte av disse bildene være fra en sekvens, men det spiller i såfall liten rolle. Spillet ser ikke noe svakere ut "live" enn de eksemplene der. Snarere tvert i mot.

5038059[/snapback]

Hvor mange ganger må jeg gjenta at mine intrykk er fra det jeg SELV har spillt.

 

Og.... ta en kikk på dine screenshots opp mot de siste screenshotsene som kom til Kameo til Xbox1. VELDIG likt.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er trøtt her på morran og leser feil, men mener du altså at lanseringstitlene til xbox360 ikke er merkbart bedre enn hva man ville fått til på  xbox (1)?

 

Om Oblivion - ja den dagen Bethesda lager et spill med få feil og flytende grafikk på dagens hard ware- da er det julaften og 17.mai på en gang. Men de biter jo over veldig mye da, lager store komplekse verdener.

 

Dr.Peedee

5037576[/snapback]

Jeg mener at de spillene jeg prøvde(Kameo, PDZ, PGR3, DOA4), ikke er betydelig bedre. Man merket noen forskjeller, ja, men jeg tror det meste kunne vært fikset på Xbox1 med et år eller to ekstra tid til å utnytte hardwaret. Dessuten har Xbox1 en harddisk som hadde veldig mye potensiale til å lage interessante spill, men som først begynte å bli brukt ordentlig nå nylig. Ergo er det et skritt tilbake på mange måter.

 

Oblivion og Gears of War ver de eneste videosnuttene som var imponerende også. Utenom det så var promovideoen de viste en katastrofe, fyllt med PC-spill med shabby grafikk, og et par helt forferdelig stygge ting(Clive Barkers Demonic eller noe?), og FMVer(Trodde Microsoft sa at Xbox1 skulle gjøre slutt på FMVenes tidsalder, jeg).

Mest beskrivende var det når det kom et eller annet fantasy rollespill opp på storskjermen og jeg tenkte "Det der var jo ikke det peneste spillet i filmen, men det var jo ganske pent da", før jeg så at spillet var Final Fantasy XI, et årgammelt Ps2 spill uten grafiske oppdateringer.

 

Ibizaonice: De sa at spillene var rundt 80% ferdig(Noe som er skremmende siden både PDZ og Kameo har vært i utvikling i over 5 år, og skal gies ut om en måned). Spillene blir nok garantert bedre før release. Men... ingenting av det jeg spillte kommer til å gi noen hakeslepp.

Det var mye "info" fra Microsoft folkene, men det meste var tomt og meningsløst hype, som i tillegg bommet helt på publikums reaksjoner. Morsomt var det når man hadde sett ferdig 25 minutter med elendig promomateriale og PR fyren kom og annonserte at "Nå er dere sikkert sliten etter 25 minutter med gåsehud!" og alt han fikk tilbake var tomme, dumme blikk.... ehhhh.... gåsehud??

 

Uansett....

 

Husker noen klagingen som var før Ps2-launchen? Folk sa at spillene lingnet på Dreamcast spill, og var forferdet over kvaliteten. Syt, syt, mas, mas. Masse av det.

 

Tenk dere hvor ille det hadde vært hvis spillene hadde sett ut som Ps1 spill, ikke DC spill. Tenk så mye pepper de hadde fått da.

 

Og det er situasjonen her. Xbox360 spill ser ut som pene Xbox1 spill. Og fra videoen å dømme ser ikke alle ut som PENE Xbox1 spill en gang.

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger må jeg gjenta at mine intrykk er fra det jeg SELV har spillt.

 

Og.... ta en kikk på dine screenshots opp mot de siste screenshotsene som kom til Kameo til Xbox1. VELDIG likt.

5038475[/snapback]

Fullstendig klar over at du har prøvd spillet. Men det har jeg også. Anser at jeg har full rett til å si meg uenig med deg når du kommer med påstander som over hodet ikke stemmer med mine erfaringer.

 

Her er et lite sitat fra et annet nettsted som var på X05, Gamespot: "Kameo: Elements of Power is a real showcase for the Xbox 360 in terms of its visuals, which not only are nicely stylized but also take advantage of numerous advanced graphics techniques."

 

Mistenker nesten at det du fikk prøve var vesentlig eldre og mer uferdige versjoner. Kameo og PGR3 er virkelig lysår penere enn alt på Xbox. Det er ikke en sjanse i havet for at Xbox skulle dratt noe lignende noen av dem, for å si det rett ut.

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger må jeg gjenta at mine intrykk er fra det jeg SELV har spillt.

 

Og.... ta en kikk på dine screenshots opp mot de siste screenshotsene som kom til Kameo til Xbox1. VELDIG likt.

5038475[/snapback]

Fullstendig klar over at du har prøvd spillet. Men det har jeg også. Anser at jeg har full rett til å si meg uenig med deg når du kommer med påstander som over hodet ikke stemmer med mine erfaringer.

 

Her er et lite sitat fra et annet nettsted som var på X05, Gamespot: "Kameo: Elements of Power is a real showcase for the Xbox 360 in terms of its visuals, which not only are nicely stylized but also take advantage of numerous advanced graphics techniques."

5038566[/snapback]

Sitatet der kunne vært brukt om Kameo på Xbox1 også.

 

(Misforstå meg rett, forresten..... Jeg prøver ikke å si at Kameo er stygt på noen måte.... Men jeg hadde forventet mer, særlig ettersom spillet var så sinnsykt pent på Xbox1 sist det ble vist, og det er bare litt penere nå).

 

Uansett... La oss bare være enige om at vi er uenige. Mer godt kommer ikke ut av dette.

Lenke til kommentar
Mistenker nesten at det du fikk prøve var vesentlig eldre og mer uferdige versjoner. Kameo og PGR3 er virkelig lysår penere enn alt på Xbox.

5038566[/snapback]

Er rimelig sikker på at det er de samme versjonene jeg har lest previews om i det siste. Og som sagt, PGR var veldig veldig pent. Peneste spillet de hadde der. Kameo var også pent. Men ikke lysår penere, etter min mening.

 

Microsoft burde vente et år eller to med Xbox360, og gi den ut med innebygget harddisk, istedenfor det tullet de holder på med nå.

Lenke til kommentar

Jeg var ganske fornøyd med 360spillingen i går kveld. Spillene var artige, kontrollene var gode og grafikken var knall. Det var jo ikke helt sinnsykt akkurat, men det var jo morsomt.

 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal velge 360, Revolution, PS3 eller om jeg bare skal holde meg til PC. Forøvrig vil jo ikke de insane skarpe skjermene de hadde der kunne sammenlignes med min gode, gamle JVC tvboks.

 

Man har jo sett det før liksom. Det følger samme oppskriften som alltid. PGR3 - det samme i ny innpakning, DOA4 - det samme i ny innpakning og Perfect Dark som virket som et bra skytespill, men skytespill har vi jo sett før. Kameo fikk jeg ikke satt meg inn i, så det vet jeg lite om.

 

Skal ihvertfall ned og spille litt til på kinoen i helgen.

Lenke til kommentar
Mistenker nesten at det du fikk prøve var vesentlig eldre og mer uferdige versjoner. Kameo og PGR3 er virkelig lysår penere enn alt på Xbox.

5038566[/snapback]

Er rimelig sikker på at det er de samme versjonene jeg har lest previews om i det siste. Og som sagt, PGR var veldig veldig pent. Peneste spillet de hadde der. Kameo var også pent. Men ikke lysår penere, etter min mening.

 

Microsoft burde vente et år eller to med Xbox360, og gi den ut med innebygget harddisk, istedenfor det tullet de holder på med nå.

5038599[/snapback]

Prøvde i bergen du også?

Jeg kan ikke fatte hvordan du sier at PGR var penere enn Kamo...

PGR så ut som de kanskje viste frem den første spillbare builden av spillet. Ingen AA, overdreven bloom-effekt, dårlig teksturerte omgivelser, osv.

Kameo var jo det eneste spillet der som faktsik så VIRKELIG bra ut.

Lenke til kommentar
Mistenker nesten at det du fikk prøve var vesentlig eldre og mer uferdige versjoner. Kameo og PGR3 er virkelig lysår penere enn alt på Xbox.

5038566[/snapback]

Er rimelig sikker på at det er de samme versjonene jeg har lest previews om i det siste. Og som sagt, PGR var veldig veldig pent. Peneste spillet de hadde der. Kameo var også pent. Men ikke lysår penere, etter min mening.

 

Microsoft burde vente et år eller to med Xbox360, og gi den ut med innebygget harddisk, istedenfor det tullet de holder på med nå.

5038599[/snapback]

Prøvde i bergen du også?

Jeg kan ikke fatte hvordan du sier at PGR var penere enn Kamo...

PGR så ut som de kanskje viste frem den første spillbare builden av spillet. Ingen AA, overdreven bloom-effekt, dårlig teksturerte omgivelser, osv.

Kameo var jo det eneste spillet der som faktsik så VIRKELIG bra ut.

5038738[/snapback]

Takk det samme. Kan ikke fatte hvordan du syntes Kameo var penere enn PGR. Rart med det.

 

Ja, jeg prøvde i Bergen. Fikk ikke veldig lyst til å stille meg i kø for å prøve igjen på BIFF festivalen i dag og i morgen.

Lenke til kommentar

Igår var jeg på forhandler møte i Bergen der vi fikk teste Xbox 350'en. Den første halvtimen fortalte de oss litt om selve konsollen og viste oss noen lanseringspill på storskjem. Resten av tiden gikk med til spilling. (ca 2 time)

 

De hadde rigget opp 6-8 xboxer med 4 spill. Dead or Alive 4, Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero og Kameo: Elements of Power.

 

Det spillet jeg ble mest overasket over var helt klart PGR3. Grafikken var utrolig vakker! DoA4 hadde også god grafikk, men ikke like "breath-taking" som PGR3. Det ser bedre ut enn DoA3, men forskjellen er ikke stor. Heller ikke kontrollene. Noe som gjorde at jeg selvfølgelig eide alle som var der. FO'SHO!

 

Perfect dark zero virket kult, men er ikke så stor fan av FPS spill på konsoller. Grafikken var veldig god, men ingenting revolusjonerene.

 

Kameo: Elements of Power gadd jeg så vidt å teste. Grafikken var nice, men ut i fra de 5 sekundene jeg testet det kan jeg ikke si at gameplayet var så veldig nice

Lenke til kommentar

Da er det min tur.

Var på BIFF i dag klokken 12:30, og det var ingen kø.

Bare å gå bort for å spille Kameo, PGR3, Perfect Dark Zero og DOA4.

 

Litt om min gamerhistorikk.

Startet på en slik tvspillboks hvor tennis var 2 streker og en firkant som gikk fra side til side, over på en Texas Instruments, gikk videre til Spectra Video 512k.

Mye spilling på C64, enda mer på Amiga 500 og 1200.

Startet pc-spilling i 95, har PS1, PS2, Xbox, Gameboy, Gameboy Advance.

Er 29 år (nærmer meg 30, iiik!) Digger spill som bare det.

Jeg er nok så opphengt i grafikk, og setter ofte det som mitt personlige 1. pri når jeg skal bli fenget av et spill. Er helt enig om at det ikke er avgjørende, men førsteinntrykket vil man få gjennom grafikk, og for meg er det en viktig faktor.

Det blir som med damer. De må ha pen "grafikk" for å vekke interesse. Dog er det ikke sikkert de er like interessante i personligheten. Og vise versa. Interessante og flotte damer, har ikke alltid den flotte "grafikken" om dere skjønner.

 

Mine inntrykk.

PGR3 som skal være første spillet jeg booter på min XBox360.

I dag litt skuffet. Vet det skal/bør bli bedre, men den builden vi testet var ikke klar. Som det kommer fram, mangler det diverse teksturer, AA og framerate.

Fartsfølelsen var dårlig. Spillet var meget pent. Allerede i denne builden er det langt forbi hva dagens XBox1 klarer. Ja, jeg gleder meg.

Spilte Nürnburing og New York. Tydelig forskjell mellom de to banene. New York var godt mer imponerende en ringen, men som sagt, dette kommer til å bli bra.

Bare å få AA aktivert vil gjøre underverker.

 

Dead or Alive 4.

Wow!. Jeg liker ikke sjangeren spillmessig, men vurderte nesten om dette må skaffes bare pga grafikken. Dette var skikkelig pent.

En av karakterene hadde noen slags sokker av kjetting eller lignende, og det var ikke snakk om en tekstur limt over noen få polygoner. Det var skikkelig imponerende.

Bildene var knivskarpe, tekstur og detaljer i treverk og lignende meget bra.

DOA4 imponerte meg stort.

 

Kameo

Wow igjen. Jepp, dette digget jeg. Klart jeg ser at grafikken kan bli enda bedre og diverse ting kan gjøres enda bedre i framtiden, men dette var smukt å se på.

Likte virkelig atmosfæren bildene skapte.

Tittelen er nummer 2 i min kommende XBox360.

 

Perfect Dark Zero.

Jepp, her var det en godt uferdig build. Masse hakkete grafikk og stor mangel på AA. Men likevel klarer jeg å se potensialet til spillet.

Til eksempel var teksturen på forgrepet til MP5-en meget imponerende.

Jeg håper det blir mulig å skru av "flyplasslysene" som viser piler og vei om hvor man skal dra.

Dette er den 3. tittelen jeg skal ha.

 

Videre skal jeg også ha GR3:AW, TD: Unlimited, GoW.

 

Og;

Nå må folk slutte å syte om at hvis de hadde fått 1 og 2 år til på seg til spill i XBox1 hardware, så ville det blitt så mye bedre. Hardwaren i XBox1 er rimelig mye tynt nok som den er. Hvis det jeg så i dag er starten på XBox360 utnyttelsen og vi kan vente oss en stor forbedring framover, vel så har vi bordet dekket foran oss.

Jeg ser jo allerede i dag hvor langt vi har gått fra de første PS2 titlene, til Gods of War som er meget pent.

Skal vi få et tilsvarende sprang fra titler som DOA4 og Kameo og framover, vel så ser jeg med begeistring inn i framtiden på hva den vil bringe hos både XBox360 og PS3.

 

Som en konklusjon vil jeg si at det definitivt var en NextGenKonsoll jeg prøvde meg på i dag. Ble kanskje litt skuffet av PGR3 siden jeg personlig har hypet det mye, men innser også forbedringspotensialet, og vet at her er det mye muligheter.

Og det gjelder alle titlene. DOA4 så nok så ferdig ut. Noen brett var ikke klare, men ellers var den grafikken som ble vist helt enestående.

Kameo synes jeg var meget pent, og om det blir bedre, good for us, men jeg kan fint nyte det slik det framstod, for jeg likte det meget godt.

Perfekt Dark var kanskje det minst ferdige spillet, men jeg klarte likevel å se under huden på det og forstå at dette lett kan bli meget bra.

 

Oppsettene var av konsollene med Samsung sine HD-skjermer.

Det skal taes med at her fikk vi et mye bedre inntrykk av PGR3 på den store skjermen enn de små.

Vil tro den store var på 42 tommer, og de må på rundt 19-20 tommer.

(Hjelp meg noen hvis jeg tar feil).

Når jeg var inne var aspect ratio stilt feil på den store skjermen, så det ble nærmere 2.35:1 enn 16:9. Man så det på de litt for flate bilene, og speedometer som fikk en litt oval form.

På dagens XBox ser Fifa06 veldig dårlig ut i Standard Definition hjemme hos meg på 100 tommers lerret. Nesten som om man hadde smurt litt vaselin utover linsen.

Når jeg switcher boxen over på hd-signaler og viser Fifa 06 i 720p, framstår det som meget skarpt.

Slik vil alle XBox360 spillene være, så allerede der har vi første framskritt uansett.

 

Så kan jeg ta med at det var litt informasjon å få av Microsoft sine representanter.

Tallene på hvor mange XBox 360-er hver butikk får er gitt til butikkene. De skal nå vite hvor mye de har å rutte med.

Tallene er ikke imponerende, og at en butikk får noe slikt som 35 konsoller ser ut til å bli nok så normalt. (Dette tallet vil bli justert fra kjede til kjede etter som om det er en stor eller liten kjede. Noen kjeder vil selvsagt også sende flere konsoller til storbyene enn distriktene slik at kjeden "spillogmorro" kan har 35 XB360 i Oslo, og 5 på Stord. Det var et tenkt eksempel).

Ser at f. eks GameZone framdeles har bannere på nettsteder hvor de reklamerer med at de får Xbox360 27.nov. Men jeg har per mail i dag fått bekreftet at de ikke kan garantere leveranse til 2. desember for de som skulle bestille nå.

 

Microsoft sine representanter mente at vi som absolutt vil ha XBox360 før jul, kommer nok til å få fatt i det, om ikke alle akkurat den 2. desember.

Det ser ut til at neste forsendelse til norge blir 12. desember.

Og husk folkens. Det er mye Core-utgaver tilgjengelig enda.

Hvis jeg hadde stått på en usikker plass på en liste, så hadde jeg heller bitt tenna sammen og bestilt en Core og ekstra harddisk. Ja totalprisen blir litt høyere, men jeg er så barnslig at jeg VIL har 360 2. desember.

Kan forøvrig ta med en liten artig detalj. Premiumutgaven leveres med krom akkurat på dvd-skuffen, mens Core leveres med samme farge på hele fronten.

(Er jo ikke alle som liker krom).

 

Til alle som er i Bergen. Ta en tur oppom Mangusbarfot-kinoen. Der surrer og går de overnevnte spill på totalt 8 Xbox360-er, hvor av den ene er rigget med surroundanlegg og stor skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...