Knutgrus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Bruker denne koden: <?if(isset($note)) { $fp1 = fopen("ip.log","a"); fputs($fp1,nl2br($_SERVER['REMOTE_ADDR']). ' - ' . date('Y-m-d') . ' ' . date('H:i:s'). "\n"); $fp = fopen("notis.txt","a"); fputs($fp,nl2br($note) . '<hr color="#008000" size="1">' . "\n" ); fclose($fp); } ?> Slik det fungerer nå blir innlegget lagt inn i "notis.txt" og ip med dato og klokkeslett i ip.log Nye innlegg blir lagt inn sist i selve dokumentet Når nye innlegg blir skrevet, vil jeg at det skal komme først. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Her kan du lese inn hele filen i en variabel, legge til den nye infoen på starten ($newfile = $new_content.$content), dor så å skrive alt til filen igjen. Bruk da "w" istedetfor "a", slik at du overskriver det som er der fra før. eks: Filen ip.log: <?if(isset($note)) { $filename = "ip.log"; $oldfile = file_get_contents($filename); $newfile = $_SERVER['REMOTE_ADDR']. " - " . date('Y-m-d') . " " . date('H:i:s'). "\n".$oldfile; $fp1 = fopen($filename,"w"); fputs($fp1,$newfile); fclose($fp); $filename = "notis.txt"; $oldfile = file_get_contents($filename); $newfile = nl2br($note) . '<hr color="#008000" size="1">' . "\n".$oldfile // Legg inn dette for å teste om filen ser ut som den skal(fjern kommentar-tegn) : // die(nl2br($newfile)); // Vil stoppe her, og ikke gå videre $fp = fopen($filename,"w"); fputs($fp,$newfile); fclose($fp); } ?> Fjernet nl2br i den første, da det nok sjelden vil forekomme en newline i ipadressen Kan være greit å sjekke at $newfile ser riktig ut, før du skriver det til fil, i og med at den overskriver det som er der fra før EDIT: Ble rammet av litt for kjapp copy paste /k Endret 20. oktober 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Sett på makan! takk skal du ha. Helt ny på php, så det meste blir kopier og lim inn. Satt akkurat å las om nl2br på php.net, og fannt det fornuftig å fjerne den ja... Bare et kjappt spørsmål: Trenger jeg den for "notis.txt" også eller? notis.php er fila som henter notis.txt, og det blir jo satt inn horisontal linje mellom hvert innlegg... Endret 20. oktober 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du trenger ikke nl2br i notis.txt. Det den gjør er at den setter inn <br> i tekst filen der det er linjeskift. Det holder å kjøre en nl2br når du skal skrive ut innholdet. Hvis det var det du lurte på, da... Jeg for min del liker å ha slike filer så ren som mulig, og heller legge det inn etterpå. Ser nok sikkert litt bedre ut i tekstfilen uten <br> innimellom der... Kanskje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå