jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har sett en del på denne bärbare fra netshop, og lurte på om det fantes noen lignende maskiner i omtrent samme prisklasse? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Vennligst definer "lignende". Hva legger du i lignende? Mener du som har to skjermkort slik at du kan velge middels grafikk/lang batterilevetid eller god grafikk/middels batterilevetid? I så fall er nok svaret nei - jeg har kun sett Uniwill med denne løsningen så langt. Maskiner basert på denne uniwill modellen: www.itbutikken.no - Vega 259EN www.whitebox.no - CL26 www.netsho.no - Netshop 259IEN Jeg har netshop sin og er strålende fornøyd så langt! Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Vennligst definer "lignende". Hva legger du i lignende? Mener du som har to skjermkort slik at du kan velge middels grafikk/lang batterilevetid eller god grafikk/middels batterilevetid? I så fall er nok svaret nei - jeg har kun sett Uniwill med denne løsningen så langt. Maskiner basert på denne uniwill modellen: www.itbutikken.no - Vega 259EN www.whitebox.no - CL26 www.netsho.no - Netshop 259IEN Jeg har netshop sin og er strålende fornøyd så langt! 5033629[/snapback] 2 skjermkort er ikke et krav.. Tenkte mer på ett godt grafikk kort, og veldig gjerne 15,4". EDIT: Når bestillte du 259IEN? de "ubekreftede leverense" tidene er jo skyhöye for stunden =( Endret 20. oktober 2005 av jacoobholm Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Uhm.. hva er forskjellen på 259IEN fra nethsop og 259EN fra itbutikken?? Er det akkurat samme maskin? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Uhm.. hva er forskjellen på 259IEN fra nethsop og 259EN fra itbutikken?? Er det akkurat samme maskin? 5033683[/snapback] Jeg fikk den siste maskinen netshop hadde Grunnmaskinen er den samme. Men itbutikken har 6 cellers batteri som standard (mulighet for å bestille 9 cellers i tillegg), netshop har 9 cellers som standard. 6 cellers batteriet stikker ikke ut bak maskinen slik 9 cellers batteriet gjør. Det er også mulig at itbutikken leverer med et annet optisk drev enn det netshop gjør. Ellers kan du bestemme/konfigurere resten selv. For meg falt valget på netshop fordi jeg kunne få 120Gb disk, og jeg trengte ikke bestille 2GHz for å få 533MHz bus hastighet - hos itbutikken var den svakeste 533MHz prosessoren på 2Ghz. Men på den annen side itbutikken er relativt rimelige, selv med ekstra batteri og 2GHz prosessoren var de rimeligere enn Netshop (fikk dog 20Gb mer HDD plass hos netshop). Jeg er MEGET fornøyd med min, trodde ikke jeg skulle bli så fornøyd med den Spesielt skjermen er bra, klar og god å se på. Tastaturet er meget godt å skrive på, enkelte taster kunne vært byttet om litt (fn og Ctrl kunnet byttet plass samt >< tasten ligger på siden av space i stedet for ved siden av shift), ellers er tasteplasseringen god og enter knappen har "rett" form og størrelse - ikke bare en lang smal sak som på enkelte. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Tusen takk for hjelpen OC! Virkelig takknemmelig for at du tar det tid Gratulerer med å få den siste også ... Synes du at varmeutvekslingen på höyre side gir en "varm" fölelse når du bruker mus? Eller du bruker kanskje ikke mus? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Uhm.. hva er forskjellen på 259IEN fra nethsop og 259EN fra itbutikken?? Er det akkurat samme maskin? 5033683[/snapback] Jeg fikk den siste maskinen netshop hadde Grunnmaskinen er den samme. Men itbutikken har 6 cellers batteri som standard (mulighet for å bestille 9 cellers i tillegg), netshop har 9 cellers som standard. 6 cellers batteriet stikker ikke ut bak maskinen slik 9 cellers batteriet gjør. Det er også mulig at itbutikken leverer med et annet optisk drev enn det netshop gjør. Ellers kan du bestemme/konfigurere resten selv. For meg falt valget på netshop fordi jeg kunne få 120Gb disk, og jeg trengte ikke bestille 2GHz for å få 533MHz bus hastighet - hos itbutikken var den svakeste 533MHz prosessoren på 2Ghz. Men på den annen side itbutikken er relativt rimelige, selv med ekstra batteri og 2GHz prosessoren var de rimeligere enn Netshop (fikk dog 20Gb mer HDD plass hos netshop). Jeg er MEGET fornøyd med min, trodde ikke jeg skulle bli så fornøyd med den Spesielt skjermen er bra, klar og god å se på. Tastaturet er meget godt å skrive på, enkelte taster kunne vært byttet om litt (fn og Ctrl kunnet byttet plass samt >< tasten ligger på siden av space i stedet for ved siden av shift), ellers er tasteplasseringen god og enter knappen har "rett" form og størrelse - ikke bare en lang smal sak som på enkelte. 5033745[/snapback] Sitter å vurderer samme pc'n selv =] bare med 80 gig disk, 2 gig ram.. ellers stortsett samme pc som deg prisen havnet på litt over 14.000 kroner for mitt oppsett, MEN sitter med tanken (siden jeg ikke blir å dra så VELDIG mye på pc'n, til og fra jobb kanskje) så kanskje jeg skulle gått for en dell 9300 ^_^ go6800 skjermkortet er en fin ting å ha, og 17" skjerm med god oppløsning er også finfint om en ikke er avhengig av mobiliteten til pc'n... MEN den viktigste oppgraderingen på dell maskinen i forhold til netshop maskinen er hvertfall skjermkortet i mine øyne... =] Men uansett, så har jeg ikke hørt annet enn positivt om Netshop pc'n, så for å være litt mer ontopic enn hva jeg har vært til nå, så tror jeg du gjør ett godt kjøpt om du går for en slik en jacoobholm... hvorfor se etter alternativer når du har det beste alternativet rett fårran nesen din? om ikke DET beste, hvertfall ikke langt i fra... Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, mamazboy.. Men jeg har sett litt på itbutikken sine hjemmesider, og de har et kampanjetilbud på 259EN for 12800NOk(ca) hvor du får veldig mye for prisen http://www.itbutikken.no/product/modelConfigLaptop.asp Så jeg vurderer å gå etter den, siden de også har alle komponentene på lager.. Jeg får litt dårligere batteri(6-cellers), litt dårligere minne(2700 istedet for 4200). Jeg får litt större harddisk, og mye raskere prosessor(2.13GHz).. Et veldig fint kampanjetilbud Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Ja, mamazboy.. Men jeg har sett litt på itbutikken sine hjemmesider, og de har et kampanjetilbud på 259EN for 12800NOk(ca) hvor du får veldig mye for prisen http://www.itbutikken.no/product/modelConfigLaptop.asp Så jeg vurderer å gå etter den, siden de også har alle komponentene på lager.. Jeg får litt dårligere batteri(6-cellers), litt dårligere minne(2700 istedet for 4200). Jeg får litt större harddisk, og mye raskere prosessor(2.13GHz).. Et veldig fint kampanjetilbud 5033838[/snapback] Hehe, ja jeg satte akkurat å så på den samme maskinen på kampanje MEN, må bare påpeke at det må være FEIL at det står PC2700 under ram feltet... når du ser på rammen du VELGER, står det DDR533, så jeg har liten tro på at de mener at de putter PC2700 ram i denne maskinen... selv på kampanje... Ellers får du jo samme pc'n som på Netshop hos Itbutikken bare med større cpu og mindre batteri til en billigere penge .. Eneste jeg var litt bitter for var at du ikke har mulighet å velge mer enn 1024 ram, vil gjerne ha 2048 jeg.. EDIT: Kan noen bekrefte dette med ram'en? er det slik at den leveres med PC2700 ram eller ikke? Personlig tror jeg dette er feil... Endret 20. oktober 2005 av mamazboy Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, mamazboy.. Men jeg har sett litt på itbutikken sine hjemmesider, og de har et kampanjetilbud på 259EN for 12800NOk(ca) hvor du får veldig mye for prisen http://www.itbutikken.no/product/modelConfigLaptop.asp Så jeg vurderer å gå etter den, siden de også har alle komponentene på lager.. Jeg får litt dårligere batteri(6-cellers), litt dårligere minne(2700 istedet for 4200). Jeg får litt större harddisk, og mye raskere prosessor(2.13GHz).. Et veldig fint kampanjetilbud 5033838[/snapback] Hehe, ja jeg satte akkurat å så på den samme maskinen på kampanje MEN, må bare påpeke at det må være FEIL at det står PC2700 under ram feltet... når du ser på rammen du VELGER, står det DDR533, så jeg har liten tro på at de mener at de putter PC2700 ram i denne maskinen... selv på kampanje... Ellers får du jo samme pc'n som på Netshop hos Itbutikken bare med større cpu og mindre batteri til en billigere penge .. Eneste jeg var litt bitter for var at du ikke har mulighet å velge mer enn 1024 ram, vil gjerne ha 2048 jeg.. EDIT: Kan noen bekrefte dette med ram'en? er det slik at den leveres med PC2700 ram eller ikke? Personlig tror jeg dette er feil... 5033876[/snapback] Det er feil at den leveres med PC2700. Den leveres med PC4200 akkurat som Netshop sin. Men ja, du kan maks velge 1024Mb. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 MEGET bra tilbud forresten, når jeg vurderte å bestille ga samme tilbud en pris på ca 14000,- Så kampanjetilbudet har gått ned merkbart på 2 uker ja.... Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det er feil at den leveres med PC2700. Den leveres med PC4200 akkurat som Netshop sin. Men ja, du kan maks velge 1024Mb. 5033906[/snapback] Det jeg også mente ja I så tilfelle er jo dette ett veldig godt tilbud om du ikke har behov for mer enn 1024 MB ram. Skal uansett kjøpe meg leilighet (om 2 måneders tid) før jeg tar meg råd til laptop, så JEG personlig har god tid å bestemme meg på til den tiden har jeg sikkert ombestemt meg 100 ganger uansett, da det sikkert kommer bedre tilbud slik som det alltid gjør når månedene går jacoobholm om du trenger laptop NÅ, syntes jeg denne var en vinner (da skal det også være sagt at du ikke trenger med enn 1024 MB ram selvfølgelig) =] Lykke til med PC kjøp Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) MEGET bra tilbud forresten, når jeg vurderte å bestille ga samme tilbud en pris på ca 14000,- Så kampanjetilbudet har gått ned merkbart på 2 uker ja.... 5033915[/snapback] ok, samme minne Ja, det tilbudet så veldig gunstig ut.. De har også alt på lager, så jeg tror jeg skal vurdere å kjöpe hos dem. OC-Freak, angående varmeutvekslingen på höyre side på din maskin.. plager det noe särlig? EDIT: jeg hadde tenkt å kjöpe 1024mb ram uansett, så det er ikke noe minus for min del. Endret 20. oktober 2005 av jacoobholm Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Varmen plager ikke meg, og jeg synest kanskje det er vegtlagt litt mye i artikkelen her på hw.no Så lenge maskinen står på flatt underlag er det ingen problemer med varmeutviklingen. Men ikke ha den i sengen oppå dynen slik at luftinntaket blir tettet av dynen - da blir den farlig varm Ja jeg bruker mye mus, f.eks når jeg spiller World of Warcraft på den. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Varmen plager ikke meg, og jeg synest kanskje det er vegtlagt litt mye i artikkelen her på hw.no Så lenge maskinen står på flatt underlag er det ingen problemer med varmeutviklingen. Men ikke ha den i sengen oppå dynen slik at luftinntaket blir tettet av dynen - da blir den farlig varm Ja jeg bruker mye mus, f.eks når jeg spiller World of Warcraft på den. 5034017[/snapback] Ok, jeg tenkte nemlig bruke mye mus istedet for touchpad. Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, mamazboy.. Men jeg har sett litt på itbutikken sine hjemmesider, og de har et kampanjetilbud på 259EN for 12800NOk(ca) hvor du får veldig mye for prisen http://www.itbutikken.no/product/modelConfigLaptop.asp Så jeg vurderer å gå etter den, siden de også har alle komponentene på lager.. Jeg får litt dårligere batteri(6-cellers), litt dårligere minne(2700 istedet for 4200). Jeg får litt större harddisk, og mye raskere prosessor(2.13GHz).. Et veldig fint kampanjetilbud 5033838[/snapback] Til info: Jeg bestillte kampanjetilbudet fra Itbutikken på mandag, da stod det: 1-2 dagers leveringstid. Jeg ringte i dag (torsdag) og fikk bekreftet at de venter på at underleverandør skal sette sammen maskinen. Altså IKKE på lager Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det stemmer, lagerstatusen som vises hos itbutikken er lagerstatus hos produsenten - dvs www.sddata.dk så skal sddata først sette sammen maskinen, så skal den sendes til itbutikken, så sender itbutikken den ut. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Det stemmer, lagerstatusen som vises hos itbutikken er lagerstatus hos produsenten - dvs www.sddata.dk så skal sddata først sette sammen maskinen, så skal den sendes til itbutikken, så sender itbutikken den ut. 5034995[/snapback] hmmm... det kan da vel ikke ta så alt for lang tid?? noen dager ekstra? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Jeg har sett en del på denne bärbare fra netshop, og lurte på om det fantes noen lignende maskiner i omtrent samme prisklasse? 5033569[/snapback] har du vært på http://www.shg.no å sett? for 12.537,- får du følgende specs på en laptop: Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB), 2048MB DDR2-533, 100GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader Den modellen heter shg Note 8600, har ingen erfaring med sgh og deres pc'er, men pris / ytelse forhold ser jo veldig bra ut... 2048 ram og ellers sånn ca samme oppsett som 259EN fra itbutikken er jo å like med tanke på at prisen er (mer eller mindre) den samme... For mer detaljerte specs på denne pc'n annbefaler jeg deeg bare å gå på http://www.shg.no å se litt på denne modellen =] EDIT: MR.SS har visst bestillt denne pc'n, og får den om ikke så lenge (forhåpentligvis), han har også lovt en review av maskinen så fort han får den... kanskje verdt å vente på før du bestiller noe? Link til hanns tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485971 Endret 21. oktober 2005 av mamazboy Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg har sett en del på denne bärbare fra netshop, og lurte på om det fantes noen lignende maskiner i omtrent samme prisklasse? 5033569[/snapback] har du vært på http://www.shg.no å sett? for 12.537,- får du følgende specs på en laptop: Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB), 2048MB DDR2-533, 100GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader Den modellen heter shg Note 8600, har ingen erfaring med sgh og deres pc'er, men pris / ytelse forhold ser jo veldig bra ut... 2048 ram og ellers sånn ca samme oppsett som 259EN fra itbutikken er jo å like med tanke på at prisen er (mer eller mindre) den samme... For mer detaljerte specs på denne pc'n annbefaler jeg deeg bare å gå på http://www.shg.no å se litt på denne modellen =] EDIT: MR.SS har visst bestillt denne pc'n, og får den om ikke så lenge (forhåpentligvis), han har også lovt en review av maskinen så fort han får den... kanskje verdt å vente på før du bestiller noe? Link til hanns tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485971 5037547[/snapback] hörres veldig gunstig ut, men jeg har allerede bestillt.. På 259EN får jeg litt raskere prosessor, og litt mer minne på grafikk kortet.. Ellers har jeg bestilt 1024MB ram.. men men.. jeg betaler 12 800 for den. EDIT: den fra shg.no har en opplösning på 1200x800... den jeg bestillte hadde 1680x1050.. Enda en grunn til at jeg kjöper 259EN Endret 22. oktober 2005 av jacoobholm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå