Gå til innhold

Sint BI-student kastet kaka på Kristin

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108525

Simpelt, rett og slett. Det er altså ikke bare venstresidens unge håpefulle som tyr til fysisk ufine metoder når de møter motstand.

Interessant at han velger å stå frem med fullt navn i avisen, kanskje han senere i livet kan få trøbbel med pga. dette opptrinnet? Videre sier artikkelen "trolig en bot i titusen kroner-klassen." Det fryder meg å høre.

"- Jeg hadde håpet på å få i gang en debatt om det er lurt for landet at vi har fått en finansminister fra SV, og at folk hadde sett mer humoristisk på det hele."

Interessant at en 23-åring fra BI vet bedre enn majoriteten av Norges befolkning hvem vi bør ha som finansminister.

Endret av nakamura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er, som nevnt på såpeboksen, mot slike handlinger. Jeg synes det er tåpelig og barnslig. Men når det rammer lederen for det partiet som har flest medlemmer som gjør liknende handlinger (kaster øl, tomater og egg) på andre, så kan jeg ikke annet enn å samtidig kose meg over ironien.

Lenke til kommentar

Nokså uskyldig moro. Det var tøffere før, og nei, det var ikke bare venstresiden som sto for det. Et par eksempler:

* I min ungdom drev Anders Langes "hundegutter" med aktive provokasjoner mot venstreradikale tilstelninger, blant annet ved å kaste stein(!) mot 1. mai tog og Vietnam-demonstrasjoner. Det fortsatte de med inn i Fremskrittspartiets unge år. Når Hagen i starten av sin karriere ble utsatt for eggekasting fikk han derfor forsåvidt tilbake med "egen" valuta. Men det skal til Hagens ros si at han fikk en slutt på den slags i egne rekker, mens motstanderne desverre fortsatte med det.

* Og når det ble arrangert 1. mai tog på Setermoen mens mens jeg var i forsvaret sent på 70-tallet tok en gruppe høyreorienterte offiserer med seg barna sine og kartonger med egg og ga dem en praktisk opplæring i hvordan man hanskes med den slags oppviglere. Det var rørende å se representanter for forsvarsmakten peke ut passende mål for sine barn. Tidlig krøkes, og sånn...

Geir :)

Lenke til kommentar
Interessant at en 23-åring fra BI vet bedre enn majoriteten av Norges befolkning hvem vi bør ha som finansminister.

5033286[/snapback]

Nå har ikke Norges befolkning sagt noe om hvem som bør være finansminister.

Jeg ser heller ikke bort fra at 23 åringen fra BI har langt bedre forutsetning for å mene noe om det enn flertallet av norges befolkning.

Lenke til kommentar

Herregud, nå har han allerede punget ut for kaken, og så skal han miste 10 000 til?

Nei, Kristin Halvorsen burde være glad for å ha fått en kake, jeg ville hvertfall vært det. Men det er kanskje staten som anmelder?

Så var det jo bare på tull da... Stakkaren er jo forvirret...

Lenke til kommentar

Det er klart det må få konsekvenser. Uansett hvor uskyldig/harmløst og morsomt det var ment. Når han får 10 000 i bot så vil det sende et signal til eventuelle nye kake-kastere at dette ikke er den aksepterte utrykksmåten.

Dersom han bare hadde fått "litt kjeft" så kunne vi regnet med å møte en bataljon kake-kastere nestegang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...