batti64 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja som topic sier lurer jeg på hva ordet abstrakt betyr . Jeg skal skrive bokmelding og der står det at jeg skal skrive hva temaet i boka er. Vi har fått vite at temaet i boka er grunntanken i teksten og mer abstrakt. Eks. Askeladden: Livsholdningen somk leder mot målet. Skal skrive bokmelding om Da Vinci-koden. Kan noen hjelpe meg og fortelle hva temaet og budskapet er i Da Vinci-koden? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Noe ukonkret, diffust, udefinert og "ikke-fysisk"? Lenke til kommentar
nakamura Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Abstrakt er det motsatte av konkret. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Abstrakt er det motsatte av konkret. 5033225[/snapback] Hva betyr konkret da? Lenke til kommentar
nakamura Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Abstrakt er det motsatte av konkret. 5033225[/snapback] Hva betyr konkret da? 5033232[/snapback] III konkre't a2 1 som kan oppfattes med sansene, håndgripelig, virkelig, bestemt, mots abstrakt / en k- sak / gi et k- eksempel / ha noe k- å holde seg til / k- kunst nonfigurativ kunst som bygger på universelle geometriske former / k- litteratur litteratur som konsentrerer seg om lydlige og typografiske egenskaper ved ordene / k- musikk musikk satt sammen av lyder fra dagliglivet som er tatt opp på lydbånd (f eks støy, stemmer) Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 II abstrak't a2 (fra lat., se *abstrahere) 1 som bare kan fattes gjennom tanken; uten direkte forbindelse med livet, mots III *konkret / a- tenkning / matematikk er en a- vitenskap / a- kunst nonfigurativ kunst, der vekten er lagt på farge, form og komposisjon 2 språkv: som betegner en egenskap, tilstand el. handling a-e substantiv / i a- betydning av ordet Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 En følelse er f.eks noe kan kalles abstrakt. Man kan ikke ta på den, men den er der likevel. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva handler boka om? Konkret: Selve handlingen og hva som skjer. Abstrakt: Idéene og tanken bak, f.x leserens forhold til Gud, religion og religiøse ledere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå