Lxz Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 jeg er på vei mot billig årene.. og jeg mener billig.. så jeg synnes at det blir en del dyrt med dv kamerar .. dere skjønner hva jeg mener med det. så jeg tenkte på kamera med dvd opptak muligheta. jeg er ikke så prippen men pixlene men jeg vill ha noe som ikke ser ut som maling etter filmen e tatt opp noen som kan ambefale her? (helst ikke noe med pris som dreper mine andre ønsker) kort sagt: noe 4000-6000 kr,- hvis noe billigere. så bare komm ut med det også. Takk og han en fin dag Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du finn greie DV-kamera i den prisklassen, og med tanke på redigering o.l, er DV å anbefale. DV-kamera til 3000-6000,- har vorte diskutert ein god del på forumet. Sjå i Produktguiden og søk på forumet, so finn du nok gode alternativ. Ofte vert dei billegaste 3CCD-kameraa til Panasonic (som NV-GS75) og Sony-kamera som HC22 og HC42 snakka om. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du får mer kvalitet og muligheter ved å velge et DV kamera, enn DVD kamera til samme pris. DVD platene er dyre og vanskelige å få tak i, og har du lyst til å redigere filmen etter opptak så er DV langt bedre egnet til dette enn DVD, da DVD allerede er et serkt komprimert format. Lenke til kommentar
Lxz Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 jaha. men jeg har høst også at dvd e mye mer billig en dv cammera. kan det stemme? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 jaha. men jeg har høst også at dvd e mye mer billig en dv cammera.kan det stemme? 5037358[/snapback] Hvorfor ikke sjekke prisene og sammenligne selv? Det er bare å trykke på "Produktguide". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 jaha. men jeg har høst også at dvd e mye mer billig en dv cammera.kan det stemme? 5037358[/snapback] Du kan ikke bruke vanlige DVD plater til dette. De du bruker i DVD kamera tar en halvtime og koster like mye som mini-DV kassetter som tar en time (hvis du skal ha noen med brukbar kvalitet). I tillegg kan du ikke bruke disse DVD platene til opptak om igjen (med mindre du kjøper en type som er enda dyrere). Til tider er det også ekstremt vanskelig å få tak i disse platene i Norge. Kvalitet og stabilitet blir også dårligere med DVD kamera enn mini-DV. DVD kamera er i tillegg dyrere enn tilsvarende mini-DV kamera. Så at du vil spare penger på å kjøpe DVD kamera blir litt feil. Du sparer faktisk penger på det motsatte... å kjøpe mini-DV kamera. Lenke til kommentar
Lxz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 ok.. men da tror jeg stoler på Dere som virkelig kan dette Da satser jeg på dv kamera da takk får hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå