int20h Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Apple har annonsert nye Power Mac-maskiner basert på IBMs dobbelkjerneprosessor PowerPC 970MP. Les mer Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) hadde jeg penger så ville jeg kjøpt ... trallala EDIT: Syns forresten at det er litt tøft av Apple å ikke skyte G5'en ennå. Kanskje jeg som bommer her nå, men jeg har på følelsen at andre firma hadde vært mer troende til å hype opp det nye produktet enn å fortsette den utgående serien. Endret 20. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
nilka Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det jeg ikke skjønner er hvorfor artikkelforfatter ikke oppgir prisen i norske kroner da denne har vært oppgitt på de norske sidene på samme tid som de amerikanske sidene. Dårlig research vil jeg si. HW.no er en norsk side og bør oppgi priser og lignende i norske kroner så sant det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 med 512 MB PC2-4200 minne Ehh, ville man ikke ha valgt "litt" mer ram til en slik maskin? hvor mange er det som kjøper en 2,5 Quad core og kjører med 512 MiB ram? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 vil tro 512 er start konfigurasjonen. Så kan du flekke ut peng te Apple for å oppgradere for deg ved kjøp... Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mac er overpriset! Lenke til kommentar
wotg Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Apple lever fortsatt i sin egen verden når det gjelder benchmarks Like morsomt å se disse photoshop eksemplene hver gang. Vel vel slik går det når man lager hardware som er så upopulær blant spill produsentene... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Apple lever fortsatt i sin egen verden når det gjelder benchmarks Like morsomt å se disse photoshop eksemplene hver gang. 5037176[/snapback] Syns egentlig slike benchmarks er mer beskrivende for en desktop-bruker enn feks SPEC benchmarks... SPEC benchmarks er noe alle kompilator/hw-produsenter sikter mot, og blir ofte produsert med svært så aggressive kompilator-opsjoner. Det er en grei indikator for tallknusing, men sier egentlig svært lite om desktop-performance. I tillegg er dette ytelse relativ til en eksisterende powermac-konfigurasjon, og med tunge programpakker myntet mot film/design-miljøer. Det gir i så måte god informasjon for en av hovedmålgruppen til powermac. Lenke til kommentar
gekko513 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Apple lever fortsatt i sin egen verden når det gjelder benchmarks Like morsomt å se disse photoshop eksemplene hver gang. Vel vel slik går det når man lager hardware som er så upopulær blant spill produsentene... 5037176[/snapback] Ingen kjøper en PowerMac for å bruke den mest til spill, så hvorfor teste og oppgi spillytelse som hovedpoenget? Endret 24. oktober 2005 av gekko513 Lenke til kommentar
sls Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 mac1.no er en flott side for norske Macere. Der oppgis priser i norske kroner Apple går jo over til AMD-konkurrent, det tas nok ikke vel imot på hw.no Mer info finnes også her: http://www.apple.com/no/powermac/ Mrk. at quad-macen er opptil 69%, 76%, 90% og nesten 100% raskere enn den gamle dual 2,7 GHz avh. av hva man ser på. Man får inntil 2x500 GB og man kan få den med Geforce 7800 og quadro fx 4500 når man bestiller fra Apple. En flott maskin for de med pæng i lommeboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå