Hasse Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Hvordan leser jeg av temperaturen til til prossesoren i Win XP? Er ikke så stas å lese det fra bios. Og hvis jeg virkelig skal teste prossesoren (kjøre den virkelig hardt) hvilket program bruker dere da? Gi meg noen bra råd nå da... Lenke til kommentar
Hasse Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 KOM IGJEN DA DET MÅ DA NOEN AV DERE VITE! VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG LITT HER! :smile: Lenke til kommentar
slakken Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Prøv et program som heter Motherboard Monitor (MBM).Her kan du lese temperaturer og viftehastigheter+++. Jeg bruker 3d marks 2001 for å teste CPU. Kjør det i loop. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 De fleste hovedkort har en eller annen form for HW-overvåkning. Du må nødvendigvis installere programvaren for dette først, før du kan overvåke temperaturer etc fra XP, ME eller win.X. ABIT bruker f.eks Viahwm, MSI PC-alert osv. Det finnes også alternativer som kan lastes ned! Hardware Monitor osv. Du finner som regel program for overvåkning på den CD´n som følger med hovedkortet! NB! Ikke stol 100% på verdiene du får opp i disse programmene! Det forekommer relativt store avvik, i det minste på temperaturer. Det beste er å logge disse selv, ved å montere en passende sensor så nær opptil CPU-core som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå