Gå til innhold

Selge ps2 og kjøpe xbox?


Kamikaze1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-22 23:01, MrA| skrev:

Liker du å se på DIVX uten lyd så kan jeg anbefale Xbox... Men du får selv ta ansvar for å lodde på noen feite ledninger på tynne kontakt ponkter da, regner det går bra?


 

 

Har hørt flere her skryte av å kunne se divx.. men hvis det kun er lyden som fikses så burde vel det bli fikset snart! Det siste du sa har jeg aldri hørt noe om, og vet overhodet ingenting om. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 01:41, Ratatosk skrev:

DivX players er under utvikling både til X-box og til PS2, og finnes allerede til DreamCast. Bare så det er sagt...



 

 

Divx spiller til dreamcast? Er den rask nok til det da? Det sto jo i den testen her av en 900mhz CPU at den ikke var rask nok til å spille av divx.. jeg er klar over at konsoller utnytter kraften bedre, men dette?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 19:42, MrA| skrev:

Ehh kamikaze1, jeg har her en P3 600MHZ maskin, altså den spiller av divx som bare ****. Det har mer med arkitekturen på kjernen og gjøre. Jeg spiller av med 0 "quality loss" hele tiden.


*kremt* per i dag må du smelle opp Xboxen og lodde inn en chip med 8-20 loddepunkter for å kunne kjøre noe divx software :wink:.



 

 

Da lurer jeg på hva som er galt med den intel CPU'en som ble testet av hw.no.. jeg synes det hørtes veldig rart ut da jeg leste at den dessverre ikke kunne spille av divx.

 

NB! *host*!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 01:41, Ratatosk skrev:

DivX players er under utvikling både til X-box og til PS2, og finnes allerede til DreamCast. Bare så det er sagt...


 

Joda, det finnes Divx spiller til DreamCast, men prøv å spill en film på den... hakker som f...

CPU'en holder, men DreamCast'en har altfor lite minne til å kunne spille Divx ordentlig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 19:55, Kamikaze1 skrev:


Da lurer jeg på hva som er galt med den intel CPU'en som ble testet av hw.no..


 

Hadde det vært en Intel 900MHz CPU de hadde testet, så hadde du kanskje vært inne på et poeng. Jeg antar du tenker på denne testen. Men det var en VIA prosessor som ble testet og som de slet med å spille divx på full skjerm.

 

Xbox'en er mer en kraftig nok til å klare denne oppgaven. Husk også at full skjerm på TV ikke er mer enn 640x480 (eller kanskje 800x600?), så det er ikke akuratt imponerende oppløsning. Selv med høy oppløsning, så hadde ikke xbox'en hatt problemer, skjermkortet tilsvarer tross alt et Geforce3 kort.

 

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-23 20:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 20:24, byggeren skrev:

Quote:


Den 2002-08-23 19:55, Kamikaze1 skrev:


Da lurer jeg på hva som er galt med den intel CPU'en som ble testet av hw.no..


 

Hadde det vært en Intel 900MHz CPU de hadde testet, så hadde du kanskje vært inne på et poeng. Jeg antar du tenker på
. Men det var en VIA prosessor som ble testet og som de slet med å spille divx på full skjerm.

 

Xbox'en er mer en kraftig nok til å klare denne oppgaven. Husk også at full skjerm på TV ikke er mer enn 640x480 (eller kanskje 800x600?), så det er ikke akuratt imponerende oppløsning. Selv med høy oppløsning, så hadde ikke xbox'en hatt problemer, skjermkortet tilsvarer tross alt et Geforce3 kort.

 

 

_________________

Byggeren

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-23 20:26 ]</font>

 

 

Ja, det var den testen jeg tenkte på. Jeg visste ikke at det fantes CPU'er som var så mye dårligere enn intel.. 800x600 er vel det vanligste på TV'er. Hvis xbox er mer enn kraftig nok, så burde vel ps2 også være kraftig nok? Synes å huske at forskjellen i ytelse bare lå på ca. 20%. Er det noen som vet om det er noe som skulle tilsi at ps2 ikke vil få det samme fiksfakseriet som xbox med tiden?

Lenke til kommentar

Quote:


800x600 er vel det vanligste på TV'er.


 

Nope, PAL tv'er har 625 horisontale linjer, vertikale linjer varierer sterkt etter størrelse på TV'en.

 

Selv om du kjører 800x600 (eller 2048x1600 eller hva du måtte kjøre ut), støtter ikke vanlige TV'er noe mer.

 

Skal du ha bedre oppløsning på TV'en, må du skaffe deg en HDTV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...