Hondaen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Rawen: Det er jo fordi jeg har fjernet endel innlegg så du ser kun min side av saken. Kan si jeg har svart med samme mynt, uten bruk av utagerende banneord eller "du er" setninger. Hva med å feie din egen dør og diskutere konstruktivt om aceton ? Har du meninger om meg så ta det på pm eller epost. Foreslår at videre poster kun inneholder ting om aceton.. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Helt til slutt: Honda... Av alle innlegg her, så synes jeg dine har hatt en mere hånlig og nedlatende tone enn noen andre her. Som moderator burde du vise åpent sinn og la diskusjoner utfolde seg så lenge språkbruken er innenfor visse grenser, og da burde du feie foran din egen dør først! 5299847[/snapback] Enig! Har sett de inleggene som har blitt fjernet. Hadde heller ikke trodd at en admin ville ha oppført seg slik. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Kjeksen: Det tviler jeg sterkt på at du har, med mindre du har sittet konstant med oppdateringsknappen. Mer off topic nå, så stenges tråden ihht §4 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 En liten digresjon angående V-Power bensinen til Shell her ..... ; Jeg ville tro at det kostnadene for shell ved å distribuere en ekstra type bensin, med egne tanker både under lagring og transport, egne pumper, etc ville bli altfor store til at de ønsket å gjøre dette (iallefall over tid) - jeg mistenker nesten derfor at all bensinen shell selger av denne oktanen er "V-power" ... Noen som tror eller vet noe annet? 5248853[/snapback] Jeg kjenner en som jobbet på en mindre Shell stasjon når V-power kom på markedet. Og jeg mener å huske han sa at de ikke ville føre V-Power fordi de ikke hadde tanker/pumper til det.. 5297543[/snapback] Men det har jo iogforseg ingenting med saken å gjøre - han måtte jo da ha byttet ut de "vanlige" pumpene sine, og da ville det jo "alminneliggjøre" V-Power .. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Litt utenom temaet, men.... Shell (eller uansett selskap) betaler ikke en krone i subsidiering av nye pumper/anlegg. Det er kun på større stasjoner der det er STOR omsetning dette er aktuelt. Dette gjelder også priskrigene mellom stasjonene man leser og hører om. Kun stasjoner som selger stort blir subsidiert på drivstoffprisene. For å selge V-power må sansynligvis denne stasjonen det her er snakk om, montere et pumpeanlegg som tilfredstiller de estetiske krav som shell stiller til en forhandler av V-power. (tenker her på utseende og merking) Her er det snakk om storinvestering i såfall. Og for å slå det fast: det er ikke penger å tjene på drivstoffsalg. Det er såvidt det "tuller rundt" på mindre anlegg... Utgiftene på vedlikehold / utskifting av tanker etc spiser opp den lille fortjenesten som måtte være. Det er forøvrig viktig for bensinselskapene å selge størst mulig volum drivstoff, da antall liter solgt drivstoff direkte fastsetter selskapets verdi på børsen. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hva med aggregatforsøket? Blir dette testet? hadde vært interessant å se resultatet av det.. jeg har ne BMW 523iA som jeg er redd for så jeg har ikke lyst å bare teste dette ennå.. hehe.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Ja, kunne tenke meg å se resultatene jeg også. Hitil er det ikke sagt at det er skadelig men jeg er fremdeles usikker... Hvor får man kjøpt aceton da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Aceton får du kjøpt på malerforretninger og på hobbysjapper ala Clas Ohlson ect det er nødt til å være 100% *ren* aceton. Jeg sjekket databladet på acetonen de solgte på den lokale malerforretningen før jeg kjøpte det for å være sikker på at det var ren aceton Det står mye intressant der om kjemiske egenskaper som fordampning og flyktighet (lav overflatespenning) Ferro-Bet Aceton HMS blad Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Skjer det noe eller? Funnet ut no mer? Er det ikke noen som har en snøfreser dem kam prøve det på? Hadde vært fint om det viste seg at det kunne brukes uten at motoren tar skade av det i lengre tid... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Bilen min funker like godt enda, er det er tredje gangen jeg har hatt aceton på tanken (aceton hver andre fylling) sjekka pluggene for første gangen etter jeg begynnte å ha aceton på tanken de de ser like fin ut (lysebrun farge) men en ting har forrandret seg ,det brukte å være en sot på ringen rundt senter elektroden, den er nå borte på samtlige plugger og er nå gråfarget, så det har en rensende effekt andre "bieffekter" bedre akks o.l er det enda ikke mulig å få testet skikkelig pga manglende feste og andre faktorer som vinteren medfører Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dersom NAF har utstyret i orden og er villig til å teste diverse typer superduperbensin, hva med å kontakte dem for å teste acetontillegg? Jeg har selv ikke NAF-medlemsskap, regner med de er mer mottakelige for spørsmål fra betalende medlemmer. Er det NAF-medlemmer her som er villige til å ta en telefon til dem? Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Noen som har teste det litt da og har noe som helst og vise til. Som regel tenker man forbruk så går det jo som oftest ned, så det på min første bil (rånebil) 1,5 l med ingen tanke på forbruk. Og nede i 0,7 når æ nu sku teste det litt mere. Men hvor er det blitt av de testene som dere skal ha gjort noe resultat? Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Edit: hmm, dobbel. h***** trudde alt var fiksa..... Endret 4. januar 2006 av curtiis Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Når en skal teste noe så må det gjøres grundig og for å på resultater som er til å stole på så må veiforholdene være stabile, forbruket går opp når en kjører på holke, så i påvente av bedre forhold så tester jeg nå hvordan acetonen påvirker motoren. Jeg har ikke funnet noen indikasjoner på at det er skadelig for motoren på noe vis, bensinslangene ser like fin ut innvendig, o-ringene på bensinfilteret ser også like fin ut. Dette er et langtidsprosjekt, meningen er å se lagntids- virkingene på motoren og hvilken effekt det har på forbruk osv. Endret 4. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 får følge litt med på det prosjektet da, ska nu se litt på det selv. Greit om det nå bare renser opp så den bruker mindre, men får nå vente litt til jeg har kjørt noen tanker med bensin i og med at jeg ble plaget med tennings bank så har jeg skiftet fra 95 til 98 og ser jo ut som bilen blei bedre og mer økonomisk av det. Men blir vel kansje en lang tur om ikke så lenge så kan vel prøve da, blir nå mest mulig jevn kjøring og måling da. fra uten aceton og hjem med aceton, er i værtfall det nermeste uten å kjøre i test benk man kommer. Merker sikkert stor forsjell da bilen er fra 86. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Når en skal teste noe så må det gjøres grundig og for å på resultater som er til å stole på så må veiforholdene være stabile, forbruket går opp når en kjører på holke, så i påvente av bedre forhold så tester jeg nå hvordan acetonen påvirker motoren. Jeg har ikke funnet noen indikasjoner på at det er skadelig for motoren på noe vis, bensinslangene ser like fin ut innvendig, o-ringene på bensinfilteret ser også like fin ut. Dette er et langtidsprosjekt, meningen er å se lagntids- virkingene på motoren og hvilken effekt det har på forbruk osv. 5385304[/snapback] Det du kan gjøre, er å bytte bensinfilter hvis det er en stund siden du har byttet det. Hvis det er lett å bytte det burde det være unnagjort på noen minutter hjemme i garasjen. Poenget med dette er å sage det gamle filteret i to, så kan en se om det har gjort no skade eller ikke! Noen oppdateringer snart? Mye må en blande til 20l, 40l, 60l ?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Aceton pr xx liter bensin: 1L :0,023dl / 2,3ml 20L : 0,46dl / 46ml 40L : 0,92dl / 92ml 60L : 1,38dl / 138ml Milliliter formel: 20 liter bensin * 2,3ml= 46ml aceton for 20 liter bensin eller Desiliter formel Formel: (20l) 2 * 0,23dl = 0,46dl aceton pr 20 liter bensin Beste er å bruke millilitermål siden det kan være vanskelig å få målt riktig med et desilitermål Første gangen en fyller på aceton så regner en ut for full tank. Acetonen fylles på *før* en tanker opp, de resterende gangene så tilsetter du aceton etter hvor mye bensin du fyller på tanken, og ikke etter full tank slik som første gangen. Jeg har gjort det slik at jeg venter med å fylle bensin til rødlyset kommer på for da er det 15l bensin igjen på tanken og da har jeg ei gammel PET plastflaske liggende med rett mengde aceton i som jeg bare heller i før jeg tanker bensin for å gjøre enkelt. Endret 8. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hva med aggregatforsøket? Blir dette testet? hadde vært interessant å se resultatet av det.. jeg har ne BMW 523iA som jeg er redd for så jeg har ikke lyst å bare teste dette ennå.. hehe.. 5338482[/snapback] Aggregatførsøket ble startet for en tid tilbake , men ble desverre avbrutt av en noe sur nabo som hadde liten forståelse for og la et aggregat stå og gå uten strømbrudd. Skal få flyttet det til et annet sted om ikke så lenge. Har det noe hektisk for tiden da barn nr 3 kom på nyttårsaften Kommer tilbake med resultater så snart som mulig. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) For å svare på litt om bensin i USA og flybensin: I USA selges det stort sett tre typer bensin: regular (87), regular+ (89) og premium (~92). Oktantallene her er altså mye lavere. Det er likevel ikke vanlig med blybensin her, ikke det jeg har sett iaff. Bor i South Carolina. Angående "flybensin": Deles hovedsaklig inn i to grupper, avgas og jet fuel. Avgas finnes i 80, 100 og 100LL (low lead), der sistnevnte nå er den vanligste. Denne bensinen er omtrent som vanlig bilbensin, men med høyere oktantall, som gir større bankefasthet, som igjen kan være fint ved tidligere tenning for å unngå detonasjon. Jet fuel er en mye mindre raffinert, diesel-liknende gulaktig, oljeaktig væske, som kommer som JP1 og JP4. Akkurat hva forskjellen her er, vet jeg desverre ikke. 5181905[/snapback] Jet fuel brenner ikke før under kompresjon (som diesel). Det er kanskje den viktigste grunnen. Litt off topic men... Endret 9. januar 2006 av espkul Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) ADVARSEL: Når du skal ha acetoenen over på en doseringsflaske så *MÅ* den være laget av PET plast. Hadde en kompis som skulle fylle aceton på en gocart, han hadde fyllt acetonen på en mykplastflaske denne smeltet umiddelbart!! han sølte også på andre ting som stod på bordet han gjorde det på bla fjernkontrollen til garasjeporten smeltet også. Jeg gjenntar det *Aceton skal kun oppbevares i PET plast flasker!* Endret 12. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå