Uxzuigal Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei, Jeg skal gå til innkjøp av en custombuild laptop, men har problemer med å finne selskap som kan dekke mine "behov" eller "ønsker", det jeg leter etter er et norsk selskap som bygger Laptops med desktop CPUer, Dell gjorde dette før men har sluttet med det, eneste selskapet jeg idag vet om som lager laptops med desktop cpuer er Alienware bra selskap men det blir veldig dyrt med toll. Jeg lurer da på om noen vet om et selskap i Norge som produserer slike laptops. Det jeg er på utkikk etter er en laptop med minst 3.6ghz CPU, Go 7800GTX og 2gb ram. Dette skal være en total desktop erstatter. Kom også gjerne med forslag på laptops som ligner dette, men et absolutt minimum er Go 7800GTX 3dkort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Dell har nok sluttet med desktop-prosessorer i laptoper fordi det ikke gir bedre ytelse, bare mer varmeutvikling og dermed mer behov for kjøling... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Dell har nok sluttet med desktop-prosessorer i laptoper fordi det ikke gir bedre ytelse, bare mer varmeutvikling og dermed mer behov for kjøling... 5032684[/snapback] De gir bedre ytelse, men grunnen til at de sluttet var pga. mer varmeutvikling og kunder som klaget på støy. Man finner ingen Mobile CPU som idag tilsvarer en 3.6ghz Desktop CPU desverre, ellers hadde jeg gått for dette. Endret 20. oktober 2005 av Snabben Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 3-6ghz i laptop finnes ikke Go7800GTX finnes ikke Ingen bygger sjuke nok pcer som dette i Norge Og du kunne i alle fall ikke kalt den bærbar i så fall Lenke til kommentar
Skee Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) 3-6ghz i laptop finnes ikkeGo7800GTX finnes ikke Ingen bygger sjuke nok pcer som dette i Norge Og du kunne i alle fall ikke kalt den bærbar i så fall 5032730[/snapback] Sakset fra alienware.com Intel® Pentium® 4 670 Desktop Processor w/ HT Technology 3.8GHz 800MHz FSB 2MB [+$560 or $17/mo.] Intel® Pentium® 4 660 Desktop Processor w/ HT Technology 3.6GHz 800MHz FSB 2MB [+$321 or $10/mo.] Sakset fra dell.no: 256MB DDR 3, NVIDIA GeForce Go 7800 GTX, PCI-Express x16 [legg til 2 862,50 kr eller 106,-/måned1] Jeg er så glad for du uttaler deg om ting du har greie på, og spesielt at du er så skråsikker som du er. Virkelig imponerende. Edit: leser igjen og skjønner at du tenker på norske butikker. I såfall har jeg ikke funnet Pentium 4 modeller, men skal lete litt. Antar det er det du mener med "finnes ikke"? 7800 er ihvertfall tilgjengelig i norsk butikk. Endret 20. oktober 2005 av Skee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Nå er jeg generelt litt skeptisk til "skrivebordserstattere", men i alle tilfeller tror jeg du bommer litt med det oppsettet der. For det første er det seriøst dårlig value for money. For det andre så blir det der tungt, veldig tungt. Om du kan leve med begge de minusene så kan jeg opplyse om at P4 i en bærbar er ubrukbart rett og slett fordi det støyer noe aldeles forferdelig. Når de viftene setter i gang skal du være glad det er noen kilo du drasser på ellers hadde hele stasen lettet! Det er faktisk en meget god grunn til at desktopprosessorene forsvant fra laptoper. Batterilevetiden vil helt sikkert også være latterlig dårlig og regn med at det blir hett. Men om du er en døv og rik bodybuilder med konstant tilgang til 220v så er oppsettet ditt midt i blinken Endret 20. oktober 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Nå er jeg generelt litt skeptisk til "skrivebordserstattere", men i alle tilfeller tror jeg du bommer litt med det oppsettet der. For det første er det seriøst dårlig value for money. For det andre så blir det der tungt, veldig tungt. Om du kan leve med begge de minusene så kan jeg opplyse om at P4 i en bærbar er ubrukbart rett og slett fordi det støyer noe aldeles forferdelig. Når de viftene setter i gang skal du være glad det er noen kilo du drasser på ellers hadde hele stasen lettet! Det er faktisk en meget god grunn til at desktopprosessorene forsvant fra laptoper. Batterilevetiden vil helt sikkert også være latterlig dårlig og regn med at det blir hett. Men om du er en døv og rik bodybuilder med konstant tilgang til 220v så er oppsettet ditt midt i blinken 5033701[/snapback] Hehe, poenget mitt er at jeg ikke har plass til noe større enn en laptop, det er ikke en absolutt sannhet at de er bråkete heller, kammeraten min har en desktop CPU laptop, bråker ikke mer enn en annen men batteritiden er meget lav, men det skal ikke være noe problem da jeg har tilgang på strøm hele tiden der jeg skal bruke den. Skal i hæren i Januar og da vil jeg ha med noe som sparker fra seg, sålenge ytelsen er på topp kan den veie 20kg, bare den er en laptop:) For øyeblikket ser Alienware ut som eneste muligheten, men det hadde kostet meg 3-4000 ekstra, noe som er litt dumt:) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Etter endel undersøkelser og saker, har jeg bestemt meg for å gå med en Centrion 780 2.26ghz CPU fra Intel, denne skal vistnok ha meget god ytelse selv om den er en laptop CPU, vi kjører på Totalprisen kom på litt over 30,000kr men det får gå, fikk hvertfall alle andre specs jeg vill ha , incl. Go 7800GTX fra en norsk butikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva ble valget ditt? Hvor kjøpte du fra? Eventuelt en link? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Kjøpte fra Dell, kommer til å komme med bilder etc når jeg får maskinen, tar et par ukers tid men skal holde dere oppdatert med en skrytepost så fort som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå