pong Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 hei igjen for en god stund siden spurte jeg dette forumet om hjelp om dual channel med mitt system, feilen er her ennå og den er like totalt ulogisk. mitt system: amd athlon 64 3000 MSI K8N Neo2 hovedkort (mange av dere har trolig dette kortet, var virkelig populært.) corsair twinx 1024 4400 c25 minne (igjen et veldig typisk minne da det var i en periode det råeste man fikk tak i.) Radeon 9600 XT win xp hovedkortet, minne og prosessoren er veldig typisk vil jeg tro, hørte mye om at det var den mest vanlige kombinasjonen til tider. Poenget med det er at alle andre får dual channel til å funke med det systemet så hvorfor sitter jeg tilbake? greier heller ikke å få FSB opp i 400 MHZ eller, stanger på 333, tvinger jeg 400 så låser det seg og jeg må resette cmos for å få det igang igjen. Noen andre som har lignende erfaringer? Jeg kan jo sende det in til komplett å få de til å finne ut eksakt hva som er galt men det koster, kan jeg be MSI eller noe til å sjekke systemet på garanti? I så fall betyr det at jeg må sende alt til dem!! Kommer kanskje ikke på tale. Vel å merke fungerer systemet fint bortsett fra overenstående problem, tilbake da jeg sleit med detta så ga jeg omsider opp da jeg bare spilte wow(world of warcraft) uansett, spillet suger ikke så mye kraft. Men nå ble jeg lei wow og har gått tilbake til andre ting, jeg vil altså hilse på gamle kjenninger igjen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Lest hva msi sier her : http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=607 ? Lenke til kommentar
pong Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 ja har sett den, det er bare det at jeg ikke får dual channel med hverken 333 eller 400, har hørt at k8n skal greie dual channel i 400 til tross for den informasjonen der. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 ja har sett den, det er bare det at jeg ikke får dual channel med hverken 333 eller 400, har hørt at k8n skal greie dual channel i 400 til tross for den informasjonen der. 5032649[/snapback] Så du putter RAM-brikkene i riktig slots? Lenke til kommentar
pong Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 ja brikkene er plassert i de grønne slotene. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 ja brikkene er plassert i de grønne slotene. 5036389[/snapback] Noe som betyr at begge to står på samme kanal på minnekontrolleren og kan ikke gi deg dual-channel. Les det MSI-skriver på sidene sine en gang til du. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Sett RAM-brikkene i en grønn og en lilla slot, altså rett etter hverandre. Da får du dual-channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå