MortenS Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Låner et Canon MV750i DV kamera av en kompis for å overføre bryllupsfilmen vår til DVD, men har ikke fått med noen driver CD. Han er dratt utenlands for en måned og jeg sliter med å få installert kamera i Win XP. Har sett på canon sine websider, men de har kun drivere til Win ME og Win 2000 der. Får under install new hardware ikke installert "AV/C Camera Storage" driveren. Er dette viktig? Noen som har noe tips eller kan evt maile meg denne driveren? Og slapp av kameraet er ikke stjålet om du tror det Takk for hjelpen! Endret 20. oktober 2005 av MortenS Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du treng ingen drivar. For å overføre video i full kvalitet frå kamera til PC, må ein bruke firewire (og kjend som i.Link, IEEE1394, DV-inn/ut). Det virker for meg som om du bruker USB, noko som ikkje duger til anna enn å overføre data til/frå minnekortet, eller video i låg kvalitet frå tape. Har vore mange trådar om firewire vs. USB, søk so finn du meir info. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg bruker Firewire kabel. Fikk overført DV filmen igår, men det er den "AV/C Camera Storage" driveren som XP spør om jeg lurer fortsatt på.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det kan sjå ut som den drivaren berre er nødvendig om du vil fjernstyre eit kamera frå PC, vha. spesiell software. Om eg les rett ut frå det som står her. (Det omhandlar ikkje ditt kamera, men eit anna Canon-kamera) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå