pong Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Halo vil ikke lengre funke som jeg sa i emne, ironisk er det at det fungerte fint uten problemer på den gamle pcen min. Feil meldingen jeg får er: A problem occurred initializing Direct3D. Hardware acceleration maybe disabled, please run DXDIAG. Jeg gjør som meldinga foreslår og sjekker først dxdiag, finner intet galt med mine skjermdrivere (andre spill fungerer som alltid). surfa en del på nettet og fant ut noe om kjente problemer halo har. Jeg fant akkurat den feilmeldinga hos microsoft, men det er fortsatt ikke samme problem vil jeg tro da jeg gjorde alt det som sto uten hell. jeg har prøvd forskjellige skjermdrivere uten noen effekt what so ever. her er linken til den Microsoft sia http://support.microsoft.com/?id=829478, se lengre nedover da kommer min feilmelding blandt annet i rød skrift. Her er min nye maskin: Amd athlon 64 3000 winchester corsair twinx 512*2 4400 c25 minne win xp (jeg er ikke sikker men jeg tror jeg kjørte halo på win 2k sist gang.) radeon 9600 xt, merk at jeg brukte dette kortet sist jeg spilte halo også, med tanke på feildmeldinga jeg får så er det litt rart at det blir problemer først nå med direct 3d. Her er min gamle: Amd athlon 2100 t-breed 768 med standard minne win 2k radeon 9600xt Jeg har brukt directx 9.0c så lenge den har vært ute, jeg husker ikke når denne versjonen kom ut men hvis 9.0b var i bruk da jeg spilte det for en god stund tilbake kan kanskje det forklare hvorfor jeg får dette i trynet. Halo ble lagd for 9.0b, men det går seff ikke an å degradere directx (microsoft fortjener et slag i trynet for den der). Noen der ute som har samme problem? Eller har hatt samme problem, kanskje Halo ikke fungerer med win xp, veldig greit om jeg kunne få tilbakemeldinger om sånne ting. Hvis jeg la denne tråden feil må jeg unnskylde. Endret 20. oktober 2005 av pong Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Flyttes fra programvare til spill PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå