Utforsker Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) SKal kjøpe et så rimelig og bra kabinett som mulig. Har sett på disse alternativene. AOpen H600B Svart, 350W Arctic Cooling Silentium T1(event 2) Antec Solution SLK1650B-EC Det skal brukes i en samlepakke fra Netshop, derfor er jeg litt begrenset av de utvalget de har. Har tenkt å bruke 939 socket. Noen som vet om alle disse kabbisene passer for det? Kommer ikke til å fylle alt mulig stash i de, og bruker heller ikke PC`en til å spille, men ønsker et stillegående og holdbart kabinett, som kan la seg bruke noen år framover. Om jeg ikke måtte ta hensyn til Netshops utvalg, kunne kanskje dette In-Win kabinettet være noe å tenke på i den samme prisklassen! Endret 20. oktober 2005 av Utforsker Lenke til kommentar
Utforsker Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Noen som har noe å si angående de tre kabinettene?? Bør ta en rask avgjørelse for å få bestilt det i løpet av uka her! På forhånd tusen takk!! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hadde gått for den andre. Døra blokkerer mye lyd! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hadde gått for den andre. Døra blokkerer mye lyd! 5036193[/snapback] Jeg ville også gått for det Hva med t2 eller t3 er netopp komet inn på komplett Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har AC T1 selv, meget bra kabinett (dog litt trangt å montere ting). Men hvis du er ute etter en stillegående PC bør du også sjekke at f.eks. prosessorvifta di er stille. Slike ting merker man så mye bedre i dette kabinettet, da viftene som er montert i er ganske stillegående. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har lest i noen tester at viftene på PSU'en i silentium kabinettene har en litt irriterende lyd, og at de setter opp hastigheten veldig tidlig (vel lav belastning). Har du noen erfaringer med det jonmagne? dvs. kabinettet er stille, men på ingen måte lydløst... Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 shanizar, jeg har hatt litt problemer med viftehastighetene ja, det skal sies. Skulle ønske det ikke bare var to hastigheter på viftene (som kabinettet styrer selv vha. en temperatursensor i strømforsyningen). Etter cirka to-tre uker virket det som om temperatursensoren hadde låst seg på én hastighet, som den som regel holder seg på (hender den veksler litt innenfor ett minutt en sjelden gang i uka, men så går den tilbake til sin faste temperatur). Tror det er maks hastighet den har låst seg på, men jeg er ikke helt sikker. Det bråker uansett ikke noe særlig så det er ikke noe jeg gidder å reklamere på. Jeg bruker også Zalman-kjøler på CPU, slik at det er stille, i tillegg til Arctic Cooling sin Ati Silencer for Radeon 9800XT. Til å begynne med brukte jeg boxed-vifte på CPU-en (P4-3.0GHz) og den overdøvde viftene fra kabinettet fullstendig. Kabinettet er rimelig stille, det var derfor jeg kjøpte det og jeg er ganske fornøyd. Jeg merker egentlig ikke støyen noe særlig på dagtid, da det jo vanligvis er mange andre lyder rundt forbi (selv om man har det helt rolig i huset er det mer støy om dagen enn om natta). Man skal nok være ganske pirkete for å mene at kabinettet støyer for mye eller har en veldig irriterende lyd. Så kabinettet er stille, men ikke 100% lydløst som du spør om. Skal du ha det absolutt lydløst finnes det ingen systemer basert på viftekjøling som duger. Men jeg synes som sagt at dette er stille nok. Bare det å skrive på tastaturet bråker mer enn PC-en min gjør nå. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Vanskelig å velge ja sitter med tanker om å følge silentpcreview og kjøpe et antec slk3000b kabinett og stappe inn en seasonic psu hvis prisen ikke blir for ille. Så blir det passivt kjølt skjermkort, Zalman 7000 AlCu kjøler og en samsung disk med noe gummi greier. satser på veldig stille... Lenke til kommentar
Victory Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Ville anbefalt t2. Dette er ett ganske nytt kabinett og til en rimelig pris! Såg en film av dette kabinettet og det er rimelig stille! Medfølger også strømforsyning... Endret 22. oktober 2005 av Victory Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Oi da... liker ikke å vekke til live altfor gamle tråder heller, men føler at jeg må legge til litt informasjon til mine tidligere innlegg... Kabinettet mitt ble mye stillere etter at jeg nettopp åpnet det opp og fjernet noe helt enormt med støv som hadde havnet inni. Virker som om dette kabinettet er litt av en støvsuger (sjokk, den drar jo inn luft fra helt nede ved gulvet, så dette burde jeg ant på forhånd). Sannsynligvis var det alt dette støvet som gjorde at viftehastigheten hoppet opp og ned, det ødela sikkert litt for temperatursensoren og kanskje mest for luftflyten og dermed temperaturen. Dessuten hadde gummiringene som holdt oppe harddisken i den spesielle holderen røket, så jeg byttet disse - en enorm operasjon som krevde at jeg fjernet strømforsyningen fra kabinettet, utrolig kranglete å fikse på grunn av at kabinettet er så trangt. Og så vidt jeg husker røk disse ringene etter bare få måneder (Edit: Hvordan vet jeg det når jeg ikke har åpnet før nå? Fordi jeg hørte et høyt smell inne i PCen, men siden alt fungerte åpnet jeg ikke ), jeg har bare ikke giddet åpne opp i kabinettet før nå sikkert et halvt år etterpå fordi jeg skulle ta ut et nettverkskort (to amerikanske ordtak som jeg lever etter: "Never change a winning team" og "If it ain't broke, don't fix it"... men i dette tilfellet var det faktisk noe galt). Skjønner hvorfor det fulgte med et ekstra sett slike ringer nå. Så alt i alt vil jeg ikke anbefale AC Silentium T1 dersom du skal gjøre noe som helst av skruing, montering eller annet oppi der. Dersom du regner med at du bare kommer til å stappe innmaten oppi én gang og aldri røre inni mer, samt at PCen står i et 100% støvfritt rom, SÅ kan jeg anbefale kabinettet fordi det er temmelig rolig når alt er i orden (forutsatt at alle de andre delene dine heller ikke bråker). Men førsteprioritet om du har kjøpt et slikt et vil være å skaffe seg noen mer robuste og hardføre gummiringer enn de som følger med, de blir nemlig fort porøse og fulle av sprekker, og ryker etter kort tid. Endret 29. november 2005 av jonmagne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå