Icenor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har NextGenTel og har akkuratt fått det trådløse nettverket til å fungere igjen. Men det er et problem. Når jeg ikke fikk det trådløse nettverket til å fungere brukte jeg fortsatt routern som switch. Litt vanskelig å forklare, men på routern så er det plass til å koble til total 5 internett kabler. Den ene av disse pluggene sitter litt vekk fra de fire andre. Det er her kabelen fra modemet egentlig skal gå inn, men for å omgå portene og alt det der på routern plugget jeg internet kabelen sammen med resten av kablene. Men når jeg skal bruke wlan må ledningen fra modemet være plugget inn den riktige kontakten, men da blir alle portene jeg har åpnet i modemet stoppet i routern og jeg kan ikke dele noen filer på det åpene nettverket mellom den trådløse laptopen og de pcene som ikke er koblet til routern. Hvordan skrur jeg av portene på routern sånn at de eneste port instilingene som gjelder er de jeg har åpnet på modemet og at alle pcene dukker opp på nettverket mitt. Bare for å gjøre det klart, internett fungerer fint på alle pcene, det er bare LinkSys routern som har sin egen port system som gjør at alle pcene bak routern ikke får åpnet noen porter eller dukker opp på nettverket sammen de andre. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Å fjerne brannmuren gjør du ved å sette routeren i DMZ, Det går greit så lenge du har software brannmur aktivert. EDIT: Mulig dette bare går med en port... Endret 19. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå